Η μελετητική επάρκεια και η εξεύρεση χρηματοδοτικών εργαλείων είναι οι δύο βασικές προϋποθέσεις ένταξης της ταχύτερης οδικής σύνδεσης του Ρεθύμνου με το αεροδρόμιο της Σούδας, στον συνολικό σχεδιασμό για τον νέο ΒΟΑΚ, δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό TEAM FM 102 ο Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Γιάννης Κεφαλογιάννης, υποσχόμενος πώς θα συμβάλλει τα μέγιστα προς την κατεύθυνση αυτή.
Οι υπογραφές για το κυρίως τμήμα του ΒΟΑΚ, Ηράκλειο – Χανιά, ήταν μία σημαντική εξέλιξη που χαιρετίστηκε από πολιτικά πρόσωπα, συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης. Ωστόσο, ο κίνδυνος απομάκρυνσης του Ρεθύμνου από τις πύλες εισόδου, κι αποκοπής του νομού απ’ τις αναπτυξιακές προοπτικές που θα προσδώσει ο νέος αυτοκινητόδρομος στην Κρήτη, παραμένει επισήμανση στο τραπέζι των διεκδικήσεων των τοπικών αρχών και φορέων. Όλοι τους έχουν ενσκήψει κι εργάζονται πυρετωδώς, ώστε αυτή να κλείσει το συντομότερο δυνατό αυτή η τόσο σημαντική για το μέλλον του τόπου εκκρεμότητα, επιζητώντας τη διόρθωση της εν λόγω ανορθογραφίας.
Ο κ. Κεφαλογιάννης δήλωσε αισιόδοξος, ότι κάτι τέτοιο θα γίνει πράξη, στην επόμενη φάση του σχεδιασμού για τον ΒΟΑΚ, που θα περιλαμβάνει σημειακές τροποποιήσεις επί του αρχικού πλάνου.
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δεσμεύτηκε για την ωρίμανση των μελετών στο τμήμα Άγιος Νικόλαος – Σητεία, δεν έγινε όμως το ίδιο και για την σύνδεση του Ρεθύμνου με το αεροδρόμιο Χανίων, μία διάσταση που πάντως είχε θέσει προσωπικά ο κ. Κεφαλογιάννης, προ ετών, ως Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών.
“Είναι ένα πάγιο αίτημα του νομού μας, που θα αποτελέσει το επόμενο τμήμα στο σχεδιασμό” εκτίμησε ο Ρεθεμνιώτης Υπουργός, διευκρινίζοντας πως πρόκειται για ένα πολύ δύσκολο τμήμα, αφού διέρχεται κατοικημένων περιοχών. “Δεν ήταν στον αρχικό σχεδιασμό, μπήκε κατόπιν υποδείξεως” είπε.
“Πρέπει πρώτα να βρεθεί η μελετητική επάρκεια και στη συνέχεια να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση, ώστε να ωριμάσει μελετητικά και να ενταχθεί” ξεκαθάρισε, εκφράζοντας τη σιγουριά του ότι ο μεγάλος αυτός στόχος θα επιτευχθεί.
“Και οι ίδιοι οι φορείς το θέλουν: συγκροτημένα και ενωμένοι θα το διεκδικήσουμε και θα το καταφέρουμε!” τόνισε, προαναγγέλλοντας προσωπικές πρωτοβουλίες, όντας επικεντρωμένος στο κομμάτι στα δυτικά του Ρεθύμνου.
Μια μια ευρύτερη ματιά, τα συνοδά έργα του ΒΟΑΚ, πέρα από τις σημειακές παρεμβάσεις, θα αναβαθμίσουν συνολικά την πρόσβαση από και προς την πόλη του Ρεθύμνου, δήλωσε ο κ. Κεφαλογιάννης.
“Είναι δεδομένο ότι οι τρεις βασικοί κόμβοι του Ρεθύμνου – Αμαρίου, Σπηλίου και Ατσιποπούλου – θα τύχουν αναβάθμισης, για να εκσυγχρονιστούν. Ακόμα και ο περιφερειακός, θα δώσει μία κυκλοφοριακή ανάσα και θα χρηματοδοτηθεί από το Υπουργείο” υπογράμμισε.
Για τις υπογραφές στο κυρίως τμήμα του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα, Ηράκλειο – Χανιά, ο Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας σχολίασε: “Το σύνολο πλέον του ΒΟΑΚ είναι σε τροχιά υλοποίησης. Έχουμε ήδη εργοτάξια στο Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη (δημόσιο έργο) και στο Νεάπολη – Χερσόνησος (ΣΔΙΤ). Το Χερσόνησος – Χανιά, όμως – με προαίρεση ως την Κίσσαμο, αφορά και το Ρέθυμνο. Είναι το μεγαλύτερο κομμάτι, το πιο κοστοβόρο και το δυσκολότερο τεχνικά. Άρα, με τις υπογραφές που μπήκαν, ένα όνειρο δεκαετιών γίνεται πράξη. Ήταν μία ιστορική μέρα, μία δικαίωση για όλους. Τη διετία 2019-2021 ωριμάσαμε το έργο από το μηδέν και τώρα το βλέπουμε να υλοποιείται”.
Πηγή: goodnet.gr