Την ώρα που στη Βουλή τοποθετούνται οι εκπρόσωποι φορέων της Κρήτης για τον ΒΟΑΚ και συγκεκριμένα για τα «ανοιχτά μέτωπα» οι Κρητικοί διαμαρτύρονται για το κόστος που θα κληθούν να πληρώσουν για τη διαδρομή Χανιά – Ηράκλειο.
Οι θεσμικοί φορείς ζητούν να γίνουν τροποποιήσεις που έχουν να κάνουν με τον σχεδιασμό των κόμβων, τη λειτουργία και μη σταθμών διοδίων στα “αστικά” τμήματα του αυτοκινητόδρομου και με τα αντιπλημμυρικά έργα.
Όπως έχει ήδη γίνει γνωστό το κόστος των διοδίων ανέρχεται στα 0,053 λεπτά/χλμ. συν ΦΠΑ για τα Ι.Χ. Για τις υπόλοιπες κατηγορίες οχημάτων (φορτηγά, λεωφορεία) η χρέωση είναι ανάλογη συγκεκριμένων συντελεστών που ορίζει η σύμβαση.
Ωστόσο η σύμβαση συνολικού ύψους πάνω από 1,75 δισ., προβλέπει μεταξύ άλλων τα λεγόμενα «σκιώδη διόδια», δηλαδή έμμεσων πληρωμών που καταβάλλονται από το κράτος ανά εξάμηνο.
Οι Κρητικοί ζητούν τη δημιουργία του ΒΟΑΚ – χρόνια τώρα – ωστόσο εμφανίζονται θορυβημένοι για το καθεστώς των … προκαταβολικών διοδίων.
Όλοι τονίζουν ότι, περιφερειακά των αστικών κέντρων δεν θα πρέπει να υπάρχουν διόδια.
Προσωρινοί Μετωπικοί Σταθμοί
Υπενθυμίζεται ότι για λόγους εξοικείωσης των χρηστών με τα διόδια, κατά την Περίοδο Μερικής Λειτουργίας, δηλαδή την περίοδο κατασκευής, προβλέπεται η εγκατάσταση προσωρινών Μετωπικών Σταθμών Διοδίων (ΜΣΔ), με προϋπόθεση της παράδοσης των παρακάτω τμημάτων:
– Γεωργιούπολη – Ατσιπόπουλο: Προϋπόθεση η ολοκλήρωση της Παράκαμψης Ρεθύμνου (μήκους 7 χλμ).
– Φόδελε – Λινοπεράματα: Προϋπόθεση η ολοκλήρωση της Παράκαμψης Ηρακλείου (μήκους 35,2 χλμ).
– Σούδα – Βάμος / Βρύσες: Προϋπόθεση η ολοκλήρωση της Παράκαμψης Χανίων (μήκους 8 χλμ).
Οι σταθμοί αυτοί προβλέπεται να καταργηθούν με την ολοκλήρωση του έργου και την πλήρη λειτουργία του αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος.