Το σενάριο και δεύτερης προσφυγής του Δήμου Ηρακλείου μαζί με το Δήμο Μαλεβιζίου και Χερσονήσου για τον ΒΟΑΚ άνοιξε χθες βράδυ στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου σαν μέσο πίεσης, προκειμένου να διασφαλιστούν κρίσιμα ζητήματα που σήμερα βρίσκονται στον αέρα.
Η σχετική πρόταση κατατέθηκε από το δημοτικό σύμβουλο της παράταξης «Ηράκλειο για Σένα», Κ. Βαρδαβά, ο οποίος καυτηρίασε πολιτικά το γεγονός ότι η υπογραφή της σύμβασης του ΒΟΑΚ χαρακτηρίστηκε «ημέρα γιορτής», ενώ στην πραγματικότητα ήταν «ημέρα ντροπής».
Όπως είπε, έχουμε μια επαχθέστατη βλαπτική σύμβαση παραχώρησης, τις κρίσιμες λεπτομέρειες της οποίας η Κυβέρνηση φρόντισε να καλύψει με ένα ανελέητο κρυφτό, στα παραρτήματα που δεν εμφάνιζε ακόμα και λίγες ώρες πριν την ψηφοφορία στη Βουλή.
Ο ίδιος πρότεινε νέα προσφυγή μαζί με τους Δήμους Μαλεβιζίου και Χερσονήσου στο πλαίσιο μιας στρατηγικής διεκδίκησης προς όφελος των τοπικών κοινωνικών. Από την πλευρά του, ο δήμαρχος, Αλ. Καλοκαιρινός, τόνισε ότι το σενάριο αυτό θα εξεταστεί στην πορεία, αφού, όπως είπε, δεν έχουμε ακόμα εξαντλήσει τα πολιτικά μέσα που έχουμε στα χέρια μας.
Όπως είπε, είμαστε σε διαδικασία συνεννόησης με τους δημάρχους και ειδικά με το Μαλεβίζι που βρισκόμαστε στο ίδιο πολεοδομικό συγκρότημα. Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Δ. Δουλουφάκης, τόνισε ότι υπάρχουν τεράστια ζητήματα με τη σύμβαση του ΒΟΑΚ την οποία πλειοψηφικά χρηματοδοτεί το κράτος, το Ταμείο Ανάκαμψης και ο ανάδοχος που βάζει τα λιγότερα χρήματα και που θα εισπράττει από παντού.
Ο ίδιος έθεσε το ερώτημα, για τους εργαζόμενους που θα δουλεύουν σε ξενοδοχεία, και θα πληρώνουν διόδια όπως και όσοι θέλουν να δουν τους γονείς τους στα χωριά τους, ή να φροντίσουν τις καλλιέργειές τους… Ο δρόμος αυτός, όπως είπε, δεν εκτελείται με γνώμονα την ασφάλεια του λαού, αλλά τις ανάγκες του παραχωρησιούχου, πάνω στις οποίες θα προσαρμοστεί το έργο.
Ο ίδιος εξέφρασε αμφιβολίες για το αποτέλεσμα της προσφυγής και τόνισε ότι ο μόνος τρόπος να αλλάξουν τα πράγματα είναι να ξεσηκωθεί ο λαός και να διεκδικήσει αυτά που του ανήκουν. Το γεγονός ότι ο λαός θα πληρώνει, πριν ακόμα αρχίσουν τα έργα, σχολίασε σκωπτικά και η Λίνα Ανδρουλάκη, σημειώνοντας ότι ενώ είναι ένα έργο που θα γίνει με χρήματα του ελληνικού δημοσίου και άλλες χρηματοδοτήσεις, θα κληθεί για μια φορά ο κόσμος να πληρώσει από την τσέπη του διόδια.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος, κ. Αλ. Καλοκαιρινός, τόνισε ότι είναι μονόδρομος η τροποποίηση σύμβασης του έργου, διότι η μελετητική βάση είναι τόσο ελλιπής προβληματική και ασαφής και η τροποποίηση δεν μπορεί να αποφευχθεί. Ο ίδιος τόνισε ότι ο Δήμος Ηρακλείου δεν παραιτείται από το αίτημα της πραγματικής νότιας παράκαμψης της πόλης σε εύλογο χρόνο και ζητά πολιτική δήλωση για την άμεση έναρξη των σχετικών μελετών.
Παράλληλα, ο Δήμος δεν παραιτείται από την προσφυγή με αίτηση ακυρώσεως της τροποποίησης της ΑΕΠΟ του έργου του ΒΟΑΚ και ζητά μεταξύ άλλων τον επανασχεδιασμό και την (ανα)κατασκευή των κόμβων, η λειτουργία των οποίων σχετίζεται με τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με την πόλη και το λιμάνι, και συνεπώς θα συμβάλει και στην καλύτερη λειτουργία του ΒΟΑΚ.
Την υπογειοποίηση τμημάτων της «παράκαμψης Ηρακλείου» στο μέρος που διέρχεται από τον αστικό ιστό και, εναλλακτικά ή συνδυαστικά, στον σχεδιασμό και την κατασκευή στεγάστρων (Covers), που θα αποδώσουν παράπλευρες και εγκάρσιες κινήσεις εκατέρωθεν του ΒΟΑΚ αλλά και σημαντικό κοινόχρηστο χώρο.
Την δημιουργία πλήρους παράπλευρου οδικού δικτύου σε όλο το μήκος της «παράκαμψης Ηρακλείου» για την εύρυθμη λειτουργία των παρόδιων χρήσεων κατοικίας, αλλά και των βιοτεχνικών εγκαταστάσεων, βορείως και νοτίως του ΒΟΑΚ, με δεδομένους τους πρόσθετους φόρτους που θα προέλθουν από το έργο παραχώρησης, όσο και σε απευκταίες περιπτώσεις έκτακτων συμβάντων επί του ΒΟΑΚ, όταν η κυκλοφορία του αυτοκινητόδρομου θα πρέπει να διοχετευθεί εκτός αυτού και να εξυπηρετηθεί προσωρινά από το τοπικό δίκτυο χωρίς να προκληθούν χαοτικές και επικίνδυνες καταστάσεις.