Τρίμηνη παράταση στη συνεργασία με το ΚΤΕΛ έδωσε ο Δήμος

Τρεις μήνες παράταση αποφάσισε χθες το Δημοτικό Συμβούλιο να δώσει στη συνεργασία του Δήμου Ηρακλείου με το αστικό ΚΤΕΛ, μετά από έντονη πολιτική αντιπαράθεση για το πλαίσιο και τους όρους ανανέωσης της συνεργασίας.

Η πλευρά της δημοτικής Αρχής τόνισε ότι η χρήση των mini bus έδωσε ουσιαστική λύση στη διαχείριση του κυκλοφοριακού μετά την έναρξη των έργων ανάπλασης, καθώς 52. 000-55.000 εξυπηρετούνται κάθε μήνα και στις δύο γραμμές.

Από την πλευρά των Ενεργών Πολιτών ο κ. Η.Λυγερός , έκανε λόγο για «πολιτικό εκβιασμό» να έχει αποφασίσει μονομερώς το ΚΤΕΛ την επέκταση της σύμβασης, και το Δημοτικό Συμβούλιο να ανοίγει το θέμα μία μέρα πριν τη λήξη της σύμβασης.

Ο αντιδήμαρχος κ. Αναστασάκης τόνισε ότι “η σύναψη της σύμβασης κρίθηκε νόμιμη και μετά υπογράφηκε”. Από την πλευρά του ο κ.Πέτρος Ινιωτάκης έθεσε ζήτημα να αναλάβει ο Δήμος το μεταφορικό έργο που σήμερα υλοποιεί το ΚΤΕΛ, κάτι που άφησε ανοιχτό για το μέλλον ο αντιδήμαρχος σχολιάζοντας με νόημα «το ποιος θα το εκτελεί, θα το κρίνει η νομοθεσία. Αν μπορέσουμε να το αναλάβουμε εμείς (το μεταφορικό έργο) θα το κάνουμε. Το ετήσιο κόστος είναι 565.000 ευρώ, ενώ 600.000 και πλέον επιβάτες εξυπηρετουνται τον χρόνο. Είναι ελκυστικό και συμφέρον. Οι επιβάτες υπερκαλύπτουν το κόστος».

Ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Δ.Βρύσαλης, έκανε λόγο για «στήριξη-δώρο σε ιδιωτική εταιρεία» και για «κοροϊδία προς τον κόσμο». Όπως είπε “το Ηράκλειο ήδη έχει σοβαρό πρόβλημα μεταφορικού έργου. Το φαινόμενο της αναμονής του κόσμου στις στάσεις είναι πάρα πολύ μεγάλο. Τι θα γίνει για τις περιοχές που δεν περνούν τα mini bus; Θέλετε να κρύψετε το έμμεσο εισιτήριο που πληρώνει ο λαός. Είναι μία πολιτική εξαπάτησης. Είναι μια στήριξη – δώρο σε μια ιδιωτική εταιρεία. Κοροϊδεύετε χοντρά τον κόσμο με μια παροχή που έχει χρυσοπληρώσει ο λαός. Πρότασή μας, η δημιουργία ενός δημοσίου φορέα που θα καλύπτει τη μεταφορά των πολιτών.

Θα πρέπει να υπάρχει κρατική χρηματοδότηση και όχι πάλι έφοδος στις τσέπες των Ηρακλειωτών. Να διεκδικήσουμε δωρεάν μεταφορά με πρώτο βήμα τη μείωση των εισιτηρίων στο μισό. Καθιέρωση δωρεάν μετακινήσεων σε ανέργους και ΑμΕΑ. Δημιουργία δωρεάν γραμμών για τα Πανεπιστήμια και τα νοσοκομεία».

Στην ψηφοφορία που ακολούθησε καταψήφισαν οι παρατάξεις των Ενεργών Πολιτών, της Λαϊκής Συσπείρωσης και του Πέτρου Ινιωτάκη, ενώ λευκό ψήφισαν οι παρατάξεις Κουράκη και Κουκιαδάκης με αποτέλεσμα να “περάσει” κατά πλειοψηφία η 3μηνη παράταση στη σύμβαση.

Λαϊκή Συσπείρωση: Αυθαιρεσίες σε βάρος των εργαζομένων στους Παιδικούς

Τη σφοδρή επίθεση της Λαϊκής Συσπείρωσης δέχτηκε η  δημοτική Αρχή σε ότι αφορά τον τρόπο που διαχειρίζεται τους εργαζόμενους στους Παιδικούς Σταθμούς. Όπως κατήγγειλε χθες ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης Δ.Βρύσαλης, οι εργαζόμενοι κινδυνεύουν να  χάσουν χρήματα που δικαιούνται και απορρέουν από την Σύμβαση τους από την κωλυσιεργία και τις αυθαιρεσίες της Δημοτικής Αρχής, που είτε δεν καταβάλει άμεσα, απλήρωτες ώρες εργασίας που απορρέουν από την Κλαδική Σύμβαση Εργασίας των εργαζομένων, είτε αρνείται να εφαρμόσει την νομοθεσία και να καταβάλει αναδρομικά τον απλήρωτο μήνα Αύγουστο παρελθόντων ετών, για τους εργαζομένους στο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΔΟΠΑΦΜΑΗ ο κ.Παττακός ισχυρίστηκε ότι  “ο  Οργανισμός  δεν υποχρέωσε κανένα να δουλέψει υπερωριακά” και είπε ότι “το Υπουργείο μείωσε τον χρόνο εργασίας τους και ετεροχρονισμένα δούλεψαν παραπάνω ώρες”.