Συζητήθηκε το πρωί της Παρασκευής στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση του Τομεάρχη Οικονομικών & Ανάπτυξης της Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτή Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, με θέμα τη δημιουργία μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη.
Αυτή ήταν η πέμπτη φορά από το 2020 που ο Χάρης Μαμουλάκης φέρνει το ζήτημα στη Βουλή και όπως φαίνεται αυτή η πίεση με τα τεκμηριωμένα επιχειρήματα που παρουσίαζε, είχε αποτέλεσμα: Για πρώτη φορά, ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, παραδέχθηκε την σπουδαιότητα του έργου, αναγνώρισε ότι η σύνδεση του αεροδρομίου Καστελλίου με το Ηράκλειο θα διευκολύνει και θα ωφελήσει κατοίκους και ξένους επισκέπτες και δεσμεύτηκε να διεκδικηθούν Ευρωπαϊκοί πόροι για την κατασκευή του.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο Χάρης Μαμουλάκης επεσήμανε για μια ακόμη φορά ότι η Κρήτη αποτελεί σημαντικό πόλο τόσο σε εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, είναι ένα από τα σημαντικότερα περιφερειακά κέντρα της χώρας και ταυτόχρονα ένας από τους πλέον δημοφιλείς ευρωπαϊκούς τουριστικούς προορισμούς, με πολλά εκατομμύρια επισκεπτών ετησίως. «Ένα νησί που δικαιούται ένα αξιόπιστο πλαίσιο οδικών μεταφορών και δη μέσου σταθερής τροχιάς» όπως τόνισε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι είναι το μοναδικό νησί τέτοιου μεγέθους που δεν διαθέτει ανάλογη υποδομή.
Ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε στην θετική στάση της Αυτοδιοίκησης και των φορέων της Κρήτης για το έργο, αλλά και την ιδανική χρονική συγκυρία, σε συνδυασμό και με το έργο κατασκευής του αεροδρομίου στο Καστέλλι, όπου δίνει τη δυνατότητα να γίνει το πρώτο βήμα, συνδέοντας εν είδει προαστιακού σιδηρόδρομου το Ηράκλειο με το νέο αεροδρόμιο και ανάστροφα, με χαμηλό τίμημα και ασφάλεια. Αυτό μπορεί να είναι ο προπομπός, ώστε να επεκταθεί στη συνέχεια και στην υπόλοιπη Κρήτη.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Χάρης Μαμουλάκης και στις πρόσφατες δηλώσεις του Επιτρόπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό, Απόστολου Τζιτζικώστα στην Περιφέρεια Κρήτης, όπου υπογραμμίστηκε ότι τέτοιου τύπου έργα αποτελούν προτεραιότητα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Καθώς και η επισήμανση του ίδιου του Επιτρόπου αναφορικά με την επεξεργασία της νέας ευρωπαϊκής στρατηγικής για τον τουρισμό και τις βιώσιμες μεταφορές, που αναμένεται να παρουσιαστεί το 2026 και στοχεύει στην προώθηση πράσινων υποδομών, φιλικών προς το περιβάλλον και τις τοπικές κοινωνίες. Ένα γεγονός που αφήνει ξεκάθαρα ανοιχτό το ενδεχόμενο υποβολής νέων αιτήσεων για χρηματοδότηση έργων υποδομών μεταφορών από ευρωπαϊκούς πόρους, αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση και τεκμηριωμένος σχεδιασμός από τα κράτη – μέλη.
Τόνισε επίσης ότι η Κρήτη καλύπτει το 7,2% του εθνικού πληθυσμού και προσφέρει στο ΑΕΠ το 14%. «Δεν μπορούμε αυτά να μην τα λάβουμε υπόψιν» ανέφερε ο Χάρης Μαμουλάκης, ζητώντας απαντήσεις στα ερωτήματα:
Πως προτίθεται το Υπουργείο, στον απόηχο των ανωτέρω συναντήσεων και δηλώσεων του Ευρωπαίου Επιτρόπου να αξιοποιήσει το θετικό κλίμα και τις κατευθύνσεις που διαμορφώνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να διερευνήσει το ενδεχόμενο υποβολής πρότασης για ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση έργου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη, μέσω των διαθεσίμων μηχανισμών;
Πως σκοπεύετε να εντάξετε την Κρήτη στον εθνικό και ευρωπαϊκό στρατηγικό σχεδιασμό βιώσιμων μεταφορών, εξασφαλίζοντας ισότιμη πρόσβαση των κατοίκων και επισκεπτών του νησιού σε σύγχρονες, φιλικές προς το περιβάλλον και οικονομικά προσιτές συγκοινωνίες;
 
                     
                            