Τώρα ζητούν περισσότερους πεζόδρομους στο κέντρο!

Ενώ αλλάζει σελίδα το κέντρο της πόλης, καθώς έχουν μπει στην τελική ευθεία τα έργα ανάπλασης στη 1821, αυξάνεται το ενδιαφέρον καταστηματαρχών από παράπλευρους δρόμους ώστε να γίνουν κι εκείνοι μέρος του σημαντικού αυτού σχεδιασμού. Την ίδια στιγμή ανοίγει διάπλατα και το ζήτημα της κυκλοφοριακής οργάνωσης του κέντρου, καθώς ο εμπορικός κόσμος της 1821 ζητά η κεντρική οδική αρτηρία να γίνει πεζόδρομος. Μάλιστα το όλο θέμα συζητήθηκε στο πλαίσιο συνάντησης που έγινε στη Λότζια με τον δήμαρχο Ηρακλείου κ. Β. Λαμπρινό και τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων κ. Γ.Αναστασάκη.

Πιο συγκεκριμένα, η προσέγγιση που έχει ο εμπορικός κόσμος της 1821 είναι ότι αφού ολοκληρωθεί το έργο της ανάπλασης και ο δρόμος παραδοθεί στη κυκλοφορία, να επιτρέπεται μόνο η κίνηση των ταξί και των μίνι μπας και να μπει φραγμός στη διέλευση των ΙΧ. Από την πλευρά του ο δήμαρχος τόνισε ότι για το θέμα αυτό έχει ανοίξει ένας ευρύτερος διάλογος στην τοπική κοινωνία στο πλαίσιο της κυκλοφοριακής μελέτης που βρίσκεται σε εξέλιξη. Ειδικά για το ζήτημα της πεζοδρόμησης που ζητούν οι τοπικοί καταστηματάρχες της 1821, τονίσθηκε ότι θα πρέπει να συζητήσουν και με τον Εμπορικό Σύλλογο, που θα καταθέσει από την πλευρά του μια ολοκληρωμένη πρόταση για την κυκλοφορία στην εντός των τειχών πόλη.

Παράλληλα ξεκαθάρισε ότι το έργο θα παραδοθεί εμπρόθεσμα, καθώς προχωρούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς οι εργασίες στο κέντρο της πόλης και όλα δείχνουν ότι το Πάσχα η πόλη θα αρχίσει να κεφαλαιοποιεί τα οφέλη από τη μεγάλη παρέμβαση ανάπλασης, που αλλάζει τη μορφή του ιστορικού κέντρου του Ηρακλείου.

Το γεγονός αυτό, όπως τονίζει, αποτελεί μια πανηγυρική επιβεβαίωση της τακτικής που ακολούθησε η δημοτική Αρχή να μην υποκύψει στις διαφωνίες που είχαν διατυπωθεί προκειμένου να προχωρήσει με διαφορετικές ταχύτητες το έργο. Μάλιστα ο αντιδήμαρχος κ. Γιάννης Αναστασάκης δεν σταματά να σχολιάζει δηκτικά ότι εάν η δημοτική Αρχή είχε τότε υιοθετήσει αυτή τη λογική και είχε διακόψει την εξέλιξη του έργου,  σήμερα δεν θα είχαν γίνει ούτε οι μισές εργασίες  και θα είχαμε άλλο ένα καλοκαίρι που το κέντρο θα ήταν γιαπί. Όμως υπάρχει και μια ακόμα κρίσιμη παράμετρος που αφορά στο γεγονός ότι, εάν ο Δήμος είχε βάλει «φρένο» στον ανάδοχο του έργου, υπήρχε περίπτωση να ολοκληρώσει τις προβλεπόμενες εργασίες στις τιμές της έκπτωσης που είχε δώσει;

Δεν υπήρχε τέτοια περίπτωση, με δεδομένο το γεγονός ότι σήμερα οι τιμές των υλικών βρίσκονται σε μια αδιάκοπη διαδικασία ανατιμήσεων, με αποτέλεσμα σε δεκάδες εργολαβίες να υπάρχουν σοβαρότατα προβλήματα, καθώς οι ανάδοχοι λόγω των μεγάλων εκπτώσεων που είχαν δώσει, δεν  μπορούν τώρα να ολοκληρώσουν τα έργα που είχαν αναλάβει.

Σε ό,τι αφορά στο θέμα της κυκλοφοριακής μελέτης, ο αντιδήμαρχος τονίζει ότι μετά την κατάθεση των προτάσεων που έγιναν στην Επιτροπή Κυκλοφορίας, ολοκληρώθηκε ένας πρώτος κύκλος διαβούλευσης. Ο μελετητής βρίσκεται σε φάση επεξεργασίας των δεδομένων αυτών, και πρόκειται μέχρι το τέλος του μήνα να έχει ολοκληρώσει την αναθεωρημένη πρότασή του με βάση και τις παρατηρήσεις που προηγήθη-

καν. Όπως είναι γνωστό, η νέα  κυκλοφοριακή μελέτη και τα προτεινόμενα σενάριά της, αλλάζουν την οργάνωση της κίνησης των οχημάτων στον ιστορικό ιστό, καθώς εισηγείται ρηξικέλευθες προτάσεις σε σχέση με την κίνηση των οχημάτων με αντιδρομήσεις, νέους κόμβους, νέους ποδηλατοδρόμους.  Μεταξύ των προτάσεων που ξεχωρίζουν είναι η αμφιδρόμηση της Δουκός Μποφώρ, η δημιουργία νέων κυκλικών κόμβων στις οδούς Γρ. Γεωργιάδου- Χ. Τρικούπη- Α. Παπανδρέου- Λ. Κνωσού́, και στο σημείο συνάντησης της λεωφόρου Δημοκρατίας και της οδού́ Γερωνυμάκη, και η δημιουργία ποδηλατόδρομων.