Το πιο σύγχρονο αεροδρόμιο σε ολόκληρη την Ευρώπη οραματίζεται να φτιάξει στο Καστέλλι η κοινοπραξία της εταιρείας ΤΕΡΝΑ που πραγματοποιεί σειρά επαφών στο Ηράκλειο.
Οι εκπρόσωποι της εταιρείας μάλιστα, στο πλαίσιο συνάντησής τους στην Περιφέρεια Κρήτης τόνισαν πως στόχος τους είναι το αεροδρόμιο να γίνει ένας «αναπτυξιακός μοχλός» για την Κρήτη κι ένας «φάρος» προώθησης της κρητικής κουλτούρας και πολιτισμού σε ολόκληρο τον κόσμο.
Όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά, το κατασκευαστικό μέρος του αεροδρομίου αποτελεί ένα μικρό τμήμα μιας γενικότερης προσπάθειας, αφού το σημαντικότερο όλων είναι η λειτουργία του αεροδρομίου, αλλά και η αλληλεπίδραση του με την κοινωνία και ολόκληρο τον κόσμο.
Στο πλαίσιο της συνάντησης τονίστηκε παράλληλα πως όταν το αεροδρόμιο στο Καστέλλι ολοκληρωθεί θα θεωρείται, ενδεχομένως και για πολλά χρόνια μετά, το τελευταίο σύγχρονο αεροδρόμιο σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Οπότε το στοίχημα για τα στελέχη της εταιρείας, είναι το αεροδρόμιο να είναι ένα πανευρωπαϊκό σημείο αναφοράς σε όλα τα επίπεδα. Κατά τη διάρκεια μάλιστα ανάλυσης του Master Plan της εταιρείας έγινε σαφές ότι ο στόχος είναι να εφαρμόζονται στο αεροδρόμιο τα πιο σύγχρονα κατασκευαστικά και περιβαλλοντικά πρότυπα, αναφορικά με την κατασκευή, την ενέργεια και τους φυσικούς πόρους.
Όπως τονίστηκε επίσης, το αεροδρόμιο παραμένει εντός όλων των χρονοδιαγραμμάτων, ενώ από τώρα και στο εξής, οι επαφές με την τοπική κοινωνία θα είναι πιο στενές και συχνές, αφού η εταιρεία θεωρεί πως το συγκεκριμένο έργο είναι έργο που οφείλει να προχωρήσει παράλληλα με την κοινωνία και τους ανθρώπους της Κρήτης.
Αναφέρεται ότι στη συνάντηση στη Περιφέρεια συμμετείχαν τα διευθυντικά στελέχη της εταιρείας του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και συγκεκριμένα ο γενικός διευθυντής Θανάσης Βούρδας, ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής επενδύσεων Θόδωρας Σμπιλίρης, ο γενικός διευθυντής κατασκευών Αντώνης Σίσκος ο εκπρόσωπος της ΤΕΡΝΑ Α.Ε. Γιάννης Σμαραγδάκης ενώ παρών ήταν και ο Περιφερειακός Σύμβουλος Γιώργος Πιτσούλης.
Στο μεταξύ, με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, δεσμεύτηκαν ακόμα 80 εκατομμύρια ευρώ που αφορούν την χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου στο μεγάλο έργο η οποία και ολοκληρώνεται. Η καταβολή των πρώτων 100 εκατομμυρίων ευρώ είχε δεσμευτεί τον περασμένο Οκτώβριο και καταβληθεί τον Δεκέμβριο.
Σύμφωνα με την σύμβαση παραχώρησης από τη συνολική επένδυση που αγγίζει το μισό δισεκατομμύριο ευρώ, το ελληνικό Δημόσιο έπρεπε να καταβάλει το σύνολο της συμβολής του, δηλαδή 180 εκατομμύρια ευρώ, 180 ημέρες μετά την ημερομηνία έναρξης της παραχώρησης που είναι η 8η Φεβρουαρίου 2020, δηλαδή τον περασμένο Αύγουστο. Οι ίδιες διατάξεις προβλέπουν πως με έγγραφό του το υπουργείο, δύναται να καταβάλλει το σύνολο του ποσού μέχρι και 360 ημέρες από την έναρξη της παραχώρησης, το οποίο και έπραξε στις αρχές Ιουνίου.