ΤΜΗΜΑ ΧΑΝΙΑ-ΗΡΑΚΛΕΙΟ Το αντικείμενο της διαβούλευσης για τον νέο ΒΟΑΚ

Μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου θα έχουν τη δυνατότητα οι φορείς και οι πολίτες να καταθέσουν τις προτάσεις τους, στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, που αφορά στην κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και εκμετάλλευση του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο.

Την ευθύνη της όλης διαδικασίας της διαβούλευσης έχει η Περιφέρεια Κρήτης, που αν και έχει γνωμοδοτικό χαρακτήρα η τοποθέτηση της στο δρομολογούμενο σχεδιασμό, έχει αναλάβει το συντονιστικό ρόλο της συγκέντρωσης των προτάσεων που αναμένεται να κατατεθούν από φορείς και πολίτες.

Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αφορά στην κατασκευή του κορυφαίου αναπτυξιακού έργου της Κρήτης, του Βόρειου Οδικού Άξονα και συγκεκριμένα του  μεγαλύτερου  τμήματος  του,  από τα Χανιά έως στο Ηράκλειο.

Ο σχετικός φάκελος παραδόθηκε στην Περιφέρεια Κρήτης από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών,  παρουσία του περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη, του προέδρου του περιφερειακού συμβουλίου Παύλου Μπαριτάκη, του αντιπερειφεριάρχη Ηρακλείου Νίκου Συριγωνάκη, καθώς και του προέδρου του Ο.Α.Κ. Λευτέρη Κοπάση και του διευθυντή συγκοινωνιακών έργων του Οργανισμού Γιώργου Αγαπάκη.

Το αντικείμενο της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, καλύπτει τη χάραξη του νέου ΒΟΑΚ  από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο και συγκεκριμένα από τον ανισόπεδο κόμβο της Σούδας μέχρι τον κόμβο των Λινοπεραμάτων. Συγκεκριμένα τίθεται σε δημόσιο διάλογο η συζήτηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών όρων σε μια όδευση 107 χιλιομέτρων στην οποία δεν περιλαμβάνονται οι παρακάμψεις των πόλεων των Χανίων, του Ηρακλείου, του Ρεθύμνου.

Η αναβάθμιση του συγκεκριμένου τμήματος του  ΒΟΑΚ αφορά σε ένα ποσοστό 40 % νέες χαράξεις, και ένα ποσοστό 60 % αναβάθμιση των υφισταμένων. Υπάρχουν κάποια τμήματα  που αφορούν αποκλειστικά σε νέα χάραξη, όπως είναι το εμβληματικό έργο που σχεδιάζεται από τις Σίσες μέχρι τα Λινοπεράματα, (με εξαίρεση το τμήμα  Φόδελε – Αγία Πελαγία). Αυτό το τμήμα του δρόμου έχει σύνθετα και  βαριά τεχνικά έργα, ανάμεσα στα οποία είναι  32 χιλιόμετρα σήραγγες  όπως επίσης  10 χιλιομετρα cut and cover (σήραγγες ανοιχτής εκσκαφής).

Προβλέπονται επίσης  13 χιλιόμετρα γέφυρες. Αθροιστικά υπολογίζονται συνολικά 55 χιλιόμετρα τεχνικά έργα τα οποία περνούν από δύσκολα εδάφη. Ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Γιώργος Αγαπάκης σημειώνει μεταξύ άλλων ότι ο άξονας αυτός έχει το εξής βασικό χαρακτηριστικό.

Έχει ταχύτητα μελέτης 100 χιλιόμετρα και ταχύτητα κυκλοφορίας 120-130 χιλιόμετρα. Αυτά τα χαρακτηριστικά, υποχρεώνουν τη διασφάλιση αυξημένων γεωμετρικών στοιχείων στον οδικό άξονα. Αυξημένα γεωμετρικά στοιχεία σημαίνει μεγάλα τεχνικά έργα. Γι αυτό το λόγο η μελέτη που διαμορφωθεί περιλαμβάνει ένα σύνολο μεγάλων τεχνικών έργων όπως γέφυρες, σήραγγες, cut and cover.