BLACK FRIDAY ΑΓΟΡΑ 2022
Έντονη κινητικότητα χθες στα καταστήματα της Δαιδάλου

Με εγκράτεια και στωικότητα βλέπουν οι έμποροι του Ηρακλείου την επανάληψη της black Friday, περιμένοντας την Κυριακή να κάνουν «ταμείο», σε σχέση με το τι κατέγραψε το λιανεμπόριο με αφορμή σαρωτική επικοινωνιακά διαφήμιση της τριήμερης εκπτωτικής καμπάνιας  που ενεργοποίησε τα αντανακλαστικά των καταναλωτών.

Την ίδια στιγμή το ενδιαφέρον του εμπορικού κόσμου στρέφεται στην επικείμενη κάθοδο του υπουργού Οικονομικών Χ. Σταϊκούρα που έρχεται στο Ηράκλειο την ερχόμενη Τετάρτη,  μετά από επίσημη πρόσκληση της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης και του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου με κεντρικό θέμα στην ατζέντα της συζήτησης την εξέλιξη του λιανεμπορίου και συνολικότερα τη στήριξη του «επιχειρείν», που είναι το κρίσιμο ζητούμενο.

Με δηλώσεις του στην «Π» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης και του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου Μανόλης Κουμαντάκης σχολιάζοντας το ξενόφερτο έθιμο της black Friday, δεν έκρυψε τον προβληματισμό του για το πώς και πού θα διατεθούν τα χρήματα των καταναλωτών που φαίνεται να καταγράφουν μια προτίμηση στα ηλεκτρονικά και τις ηλεκτρικές συσκευές. Εξέφρασε ωστόσο την ευχή να υπάρξει μια εγκράτεια ώστε να μη μείνει ακάλυπτος ο κόσμος τις γιορτές που θα χρειαστεί να καλύψει τις πραγματικές του ανάγκες.

Σε ό,τι αφορά την επικείμενη κάθοδο του υπουργού Οικονομικών, ο ίδιος τόνισε ότι σε πρώτο πλάνο τίθεται το λιανικό εμπόριο της Κρήτης που μετά από δέκα χρόνια πολύμορφης κρίσης, με τα μεγέθη των αγορών να έχουν υποστεί τεράστια συρρίκνωση, βρέθηκε να βιώνει ακραίες συνθήκες λόγω της πανδημίας, της ενεργειακής κρίσης και μιας σειράς άλλων καταστάσεων που αλληλεπιδρούν  κατασταλτικά στην ανάπτυξή του.

Έντονη κινητικότητα χθες στα καταστήματα της Δαιδάλου
Άρα το κρίσιμο ζητούμενο είναι να γίνει μια αποτίμηση σε σχέση με το πού βρισκόμαστε και κυρίως να βρεθούν τρόποι για τη στήριξη και την επιβίωση του «επιχειρείν» μέσα σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον.

Στο μεταξύ, η καταιγιστική διαφημιστική καμπάνια του black Friday,  που όπως είναι φυσικό  εμποτίζει τη φρενίτιδα της κατανάλωσης, φαίνεται ότι επηρέασε ένα σημαντικό μέρος των πολιτών, που ενέδωσε  στην κάθοδο του στην αγορά μετά την αδιάκοπη προβολή των μεγάλων εκπτώσεων.

Το κρίσιμο ερώτημα είναι με πιο τρόπο δαπανήθηκαν τα χρήματα των καταναλωτών, αν καταναλώθηκαν στο λιανεμπόριο ή αν απορροφήθηκαν από τα μεγάλα πολυκαταστήματα και τις μεγάλες πολυεθνικές ξενόφερτες επιχειρήσεις, γεγονός που δημιουργούν  σοβαρό ζήτημα ισορροπίας, με την τοπική αγορά να μη βρίσκεται στην ευνοημένη πλευρά της πλάστιγγας.

Ωστόσο η τελική αποτίμηση πρόκειται να γίνει την Κυριακή που θα κλείσει το εκπτωτικό τριήμερο, με τους εμπόρους να υπενθυμίζουν στους καταναλωτές πόσο καθοριστική είναι η συμβολή τους για τη στήριξη της ντόπιας οικονομίας, και της περιφερειακής αγοράς.