ΑΣΑΦΕΙΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΒΟΑΚ: Η θέση της Λότζια και η συζήτηση για τις υπογειοποιήσεις

Μετά από μια πολύωρη διαπραγμάτευση, η πλειοψηφία των παρατάξεων στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου, – πλην της «Λαϊκής Συσπείρωσης»- κατάφερε να καταλήξει σε μια κοινή πολιτική γραμμή στο επίμαχο θέμα της παράκαμψης του ΒΟΑΚ, θέτοντας ξεκάθαρο βέτο στη διχοτόμηση του Ηρακλείου, και δίδοντας τελεσίγραφο ότι δεν πρόκειται να χρεωθεί η Λότζια το μπαλάκι της ευθύνης για τα αντιπλημμυρικά έργα που θα πρέπει να γίνουν στο πλαίσιο των διαμορφώσεων που θα ακολουθήσουν.

Πρώτο και κρίσιμο ζητούμενο για το Δήμο Ηρακλείου, είναι η  άμεση ανάθεση όλων των αναγκαίων  μελετών,  για την παράκαμψη των πόλεων της Κρήτης και αυτονόητα την εκτέλεση των προβλεπόμενων έργων,   τα οποία απαιτούνται  για να αποφευχθεί  η μονιμοποίηση της διαίρεσης της πόλης του Ηρακλείου την οποία ξεκαθαρίζει ότι θα αποτρέψει με κάθε τρόπο.

Αντίστοιχα το Δημοτικό Συμβούλιο ζητά την  άμεση ανάθεση της μελέτης  κόστους-οφέλους  για την  υπογειοποίηση  του ΒΟΑΚ   και εναλλακτικά την  κατασκευής  των Cut  and Covers, δεδομένου ότι απερρίφθησαν για λόγους κόστους, χωρίς να ληφθεί ταυτόχρονα  υπόψη,  το οικονομικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικό όφελος  που προκύπτει από την εξασφάλιση 130 περίπου στρεμμάτων για αξιοποίηση.

Παράλληλα το Σώμα διευκρινίζει ότι δεν εγκαταλείπεται η μελλοντική οριστική παράκαμψη της πόλης, με την κατασκευή  δίδυμων σηράγγων. Ειδικότερα για το Δημοτικό Συμβούλιο είναι αποδεκτή ως ενδιάμεση μεσοπρόθεσμη λύση  η άμεση υλοποίηση άνω διαβάσεων με κατασκευή σηράγγων εκσκαφής και επανεπίχωσης (cut and cover)  σε όλες τις προταθείσες θέσεις (Πρόταση Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης και ΤΕΕΤΑΚ για Εσταυρωμένο, Ουλαφ Πάλμε, Λ. Κνωσού Αλικαρνασσό, ΒΙΠΕ).

Το Σώμα ξεκαθαρίζει ότι η αποκατάσταση της σύνδεσης των νοτίων και βορείων περιοχών της πόλης είναι επιβεβλημένη καθώς μέχρι σήμερα είναι προβληματική λόγω της μεγάλης διαφοροποίησης της ανάπτυξης του Ηρακλείου σε σχέση με την περίοδο  κατασκευής του αυτοκινητόδρομου.

Το Δημοτικό Συμβούλιο αναδεικνύει το κρίσιμο ζήτημα της  κατασκευής των παράπλευρων οδών που απαιτούνται  για τις εσωτερικές, εντός πολεοδομικού ιστού, για τις τοπικές μετακινήσεις των πολιτών που δεν επιθυμούν  να κάνουν   χρήση για ευνόητους λόγους (π.χ. την επιβολή διοδίων δεδομένου ότι το έργο ανατίθεται με σύμβαση παραχώρησης).