Μια νευραλγική οδική αρτηρία της πόλης, που συνδέει το ιστορικό κέντρο της πόλης, τον θύλακα της Αγίας Τριάδας, με το παραλιακό μέτωπο, μπαίνει σε τροχιά ανάπλασης. Η μεγάλη παρέμβαση ανάπλασης της Αρχιεπισκόπου Μακαρίου, είναι το δεύτερο μεγάλο εργοτάξιο που ανοίγει στον ιστορικό ιστό της πόλης, καθώς αναδείχτηκε χθες ο ανάδοχος μετά τη διαγωνιστική διαδικασία που έγινε.
Η παρέμβαση ανάπλασης στην Αρχιεπισκόπου Μακαρίου είναι ένα μεγάλης στρατηγικής σημασίας έργο, αφού εκτός από το γεγονός ότι αποτελεί φυσική προέκταση της παρέμβασης της λεωφόρου Πλαστήρα, αποτελεί φυσικό όριο μεταξύ του ενετικού τείχους και της παλιάς πόλης και του ιστορικού θύλακα της Αγίας Τριάδας.
Στόχοι της μελέτης είναι η ανάδειξη όλης της εσωτερικής πλευράς του ενετικού τείχους, η οποία συντελείται με την υπογειοποίηση των δικτύων ΔΕΗ-ΟΤΕ, με την απομάκρυνση των θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων από την πλευρά του τείχους και με τη σύγχρονη δημιουργία μεγάλων πεζοδρομίων, η εύρυθμη κυκλοφορία στην περιοχή και η ορθότερη σύνδεση των πολιτιστικών χώρων που υπάρχουν σ’ αυτή την οδό με τις διάφορες περιοχές της πόλης εντός και εκτός των τειχών.
Όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Γ. Αναστασάκης, πρόκειται για την πρώτη παρέμβαση η οποία δρομολογείται στο πλαίσιο του προγράμματος της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης, που αναμένεται να δώσει το πράσινο φως για τη χρηματοδότηση του έργου που έχει προϋπολογισμό 1εκατ. 200χιλ ευρώ.
Ο ίδιος τονίζει ότι έχουν γίνει κάποιες βασικές αλλαγές στην αρχική μελέτη του έργου, στην οποία προστίθενται νέα φωτιστικά εξοικονόμησης ενέργειας, ενώ παράλληλα αποφασίστηκε η νησίδα που θα διαμορφωθεί κατά μήκος της οδού να είναι κατά βάση κλειστή για λόγους κυκλοφοριακής ασφάλειας.
Στη μέση περίπου του δρόμου και για την ακρίβεια στη διασταύρωση με την οδό Σκουλλάδων, θα σχηματιστεί ένας μεγάλος κόμβος κυκλικός που θα διευκολύνει την ανάστροφη πορεία των οχημάτων.
Τι προβλέπει η μελέτη ανάπλασης της Αρχιεπισκόπου Μακαρίου
Στο πλαίσιο της μελέτης διαμορφώνεται κυκλικός κόμβος στη διασταύρωση των οδών Σκουλάδων, περιορισμένων διαστάσεων, ώστε να εξυπηρετούνται τα ΙΧ και τα μικρά φορτηγά και να υπάρχει η δυνατότητα αναστροφής για την προσπέλαση προς και από τον αστικό ιστό.
Προβλέπονται επίσης εσοχές πλάτους 2 μ. για τη στάθμευση ΙΧ, κυρίως κατοίκων και καταστημάτων, σε μεγάλα μήκη σε αμφότερες τις πλευρές της Αρχιεπισκόπου Μακαρίου, διαβάσεις πεζών στις προσβάσεις των κυκλικών κόμβων καθώς και σε άλλα σημεία σε κατάλληλες μεταξύ τους αποστάσεις.
Η μεγάλη παρέμβαση της ανάπλασης της Αρχιεπισκόπου Μακαρίου αποτελεί ουσιαστικά προέκταση της συνολικής παρέμβασης που βρίσκεται σε ολόκληρη τη λεωφόρο Πλαστήρα.