ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΕΜΠΟΡΟΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ Πρεμιέρα θερινών εκπτώσεων
Από σήμερα αρχίζουν οι θερινές εκπτώσεις

Αυτό που άλλες φορές γινόταν άτυπα, φέτος γίνεται και τυπικά μετά από σχετική απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης αναφορικά με τις θερινές εκπτώσεις.

Το Υπουργείο ανακοίνωσε πως οι εκπτώσεις για τη θερινή περίοδο αρχίζουν από σήμερα, ενώ θα διαρκέσουν έως και τις 31 Αυγούστου για όλη τη χώρα. Ειδικότερα στο Ηράκλειο, μετά από σχετική απόφαση του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης, με βάση τις δυνατότητες που δίνει ο νόμος, οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως και τις 15 Σεπτεμβρίου.

Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση του αρμόδιου Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η απόφαση «ισχύει αποκλειστικά για το 2021 και ελήφθη λαμβάνοντας υπόψη τις ανησυχίες του εμπορικού κόσμου, την ανάγκη στήριξης της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας καθώς και την διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της αγοράς».

Το ερώτημα βέβαια που προκύπτει σχετίζεται με το πόσο αναγκαία ήταν μια ανακοίνωση του Υπουργείου Ανάπτυξης για να εκκινήσουν οι θερινές εκπτώσεις λίγο νωρίτερα, αφού ούτως ή άλλως πάντοτε οι περισσότερες επιχειρήσεις ανακοίνωναν την έναρξη των εκπτώσεων την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου. Σε κάθε περίπτωση φέτος αυτό γίνεται και τυπικά, με το Υπουργείο να ισχυρίζεται πως με αυτό τον τρόπο στηρίζει τις επιχειρήσεις.

ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΕΜΠΟΡΟΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ Πρεμιέρα θερινών εκπτώσεων
Ανάσες ρευστότητας αναζητά η αγορά

Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι περισσότερες επιχειρήσεις είναι ήδη έτοιμες, ενώ έχουν προχωρήσει στις αλλαγές των τιμών τους κι ετοιμάζονται να μπουν δυναμικά σε έναν «στίβο μάχης» με δεδομένη την πολύ κακή κατάσταση που επικρατεί στην αγορά γενικότερα το τελευταίο διάστημα λόγω κοροναϊού και πανδημίας. Οι μεγαλύτερες εταιρείες μάλιστα έχουν ήδη προχωρήσει στην αξιοποίηση του ηλεκτρονικού marketing και στέλνουν ενημερωτικά εκπτώσεων και μειώσεων τιμών μέσω email και μέσω των εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης που υπάρχουν.

Το ερώτημα που παραμένει πάντως, σχετίζεται με το αν και κατά πόσο οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να προχωρήσουν σε αγορές τη δεδομένη στιγμή, αφού αφενός οι αγοραστικές τους δυνατότητες έχουν μειωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό, ενώ αφετέρου οι κοινωνικές δραστηριότητες, είναι κατά αρκετά περιορισμένες είτε λόγω μέτρων είτε λόγω φόβου.

Η αγορά ωστόσο, ούτως ή άλλως θα κάνει την προσπάθεια της για να διορθώσει τα κακώς κείμενα και να αντιμετωπίσει τα όποια προβλήματα δημιουργηθούν, προκειμένου να λάβει τις αναγκαίες ανάσες ρευστότητες. Αυτές ενδεχομένως να μην δίνουν οριστικές λύσεις στα προβλήματα, μπορούν όμως μέχρι ένα βαθμό να δώσουν κάποια βοήθεια στην επιχειρηματικότητα συνολικά, έως ότου υπάρξει και κάποια ουσιαστική βοήθεια από πλευράς κράτους και Πολιτείας.