στο αεροδρόμιο το κλιμάκιο του ΚΚΕ

Τα κρίσιμα προβλήματα που αντιμετωπίζει το αεροδρόμιο του Ηρακλείου τέθηκαν στο επίκεντρο συνάντησης που είχε κλιμάκιο του ΚΚΕ αποτελούμενο από τον Σάββα Βασιλειάδη, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής, και τον Μανώλη Συντυχάκη, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Κρήτης, βουλευτή Ηρακλείου και εκ νέου υποψήφιο, με αντιπροσωπεία του Τοπικού Συλλόγου εργαζομένων ΥΠΑ, αλλά και με προϊστάμενους του αεροδρομίου καθώς και τον αερολιμενάρχη.

Όπως τονίσθηκε, το βασικό πρόβλημα στη λειτουργία το αεροδρομίου είναι ότι όλες οι υποδομές  και ο μηχανολογικός εξοπλισμός του αεροδρομίου είναι απαρχαιωμένος.  Οι υποδομές και τα μηχανήματα βρίσκονται σε λειτουργία χάρις στο φιλότιμο και την  αυταπάρνηση του προσωπικού. Με τη δικαιολογία  της  μετακόμισης του αεροδρομίου στο Καστέλλι τα επόμενα χρόνια, δεν εκσυγχρονίζονται  οι  υποδομές του αεροδρομίου. Υπάρχει μεγάλη υποχρηματοδότηση από το κράτος, με αποτέλεσμα να υπάρχει  έλλειψη ανταλλακτικών συστημάτων και υποστελέχωση των υπηρεσιών.

Χαρακτηριστικό είναι το πρόβλημα με τον κλιματισμό του χώρου όπου θα ξεκινήσει η σεζόν με τον κλιματισμό να μην καλύπτει επαρκώς όλες τις αίθουσες.

Επίσης ανά διαστήματα δημιουργούνται διάφορα προβλήματα με τις συρόμενες πόρτες και τους ιμάντες μεταφοράς των αποσκευών που συνεχώς επιδιορθώνονται με αποτέλεσμα να υπάρχουν καθυστερήσεις και δυσλειτουργία των υπηρεσιών.

Ενώ το ραντάρ ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας του αεροδρομίου είναι παλιάς τεχνολογίας και ηλικίας τουλάχιστον 30 ετών, το οποίο βρίσκεται σε λειτουργία με την υπερπροσπάθεια των συντηρητών του αεροδρομίου.

Ακόμα δεν έχουν διορθωθεί οι ζημιές του περιβάλλοντα χώρου από την περυσινή κακοκαιρία που είχε αποτέλεσμα να πλημμυρίσει ο αεροδιάδρομος. Μόνο η ασφαλτόστρωση της πίστας πραγματοποιήθηκε τις προηγούμενες ημέρες. Η έλλειψη προσωπικού σε όλες τις υπηρεσίες του αεροδρομίου είναι τεράστια.

Ο Μανόλης Συντυχάκης σημείωσε: «Tα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο Ηρακλείου είναι συνέπεια της απελευθέρωσης των αερομεταφορών που ακολούθησαν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις. Ο διαχωρισμός του έργου σε εποπτικό έλεγχο και επιχειρησιακή λειτουργία, αρμοδιότητες που ασκούσε ενιαία η υπηρεσία πολιτική αεροπορίας- διαμόρφωσε τις προϋποθέσεις για την ιδιωτικοποίηση της αεροναυτιλίας.

Αποδεικνύεται περίτρανα και στον κλάδο των αερομεταφορών ότι η πολιτική του  κόστους – οφέλους που εφαρμόζεται διαχρονικά  από όλες τις κυβερνήσεις εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλεια των εργαζομένων και του επιβατικού κοινού. Όπως αποδείχτηκε και  με το τραγικό έγκλημα στα ΤΕΜΠΗ. Το κράτος και οι κυβερνήσεις θυσιάζουν την ανάγκη του λαού για φθηνές και ασφαλείς μεταφορές για τα κέρδη των μονοπωλιακών ομίλων. Υπάρχει πείρα από τους εργαζόμενους του αεροδρομίου. Για την πολιτική όλων όσοι κυβέρνησαν τα τελευταία χρόνια και τις συνέπειες στη ζωή τους. Να μην ξαναπέσουν στην παγίδα του μικρότερου κακού…».