Ανακοίνωση – απάντηση στις ανακοινώσεις της δημοτικής αρχής για την υπηρεσία Καθαριότητας εξέδωσαν οι εργαζόμενοι της υπηρεσίας.
Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν τη λύση του λίζινγκ για τα τέσσερα χρόνια και λένε ότι ο Δήμος Ηρακλείου εξοπλίζεται με υπερπολυτελή οχήματα που βάση των χρημάτων που κοστίζουν τα βρίσκεις στο Ντουμπάι.
Χαρακτηριστικά λένε οι εργαζόμενοι ότι η σύμβαση αναφέρει 11 οχήματα στην υπηρεσία καθαριότητας συνολικού κόστους 711 χιλ ευρώ, η οποία όπως αναφέρουν είναι πολύ δαπανηρή για τον δημότη, καθώς αυτά τα χρήματα είναι από τα ανταποδοτικά τέλη.
Αναλυτικά η ανακοίνωση των εργαζομένων
Δώσε και εμένα μπάρμπα
Ο σύλλογος είναι κάθετος με ότι αφορά την ανεξέλεγκτη υφαρπαγή των δημοτικών τελών που διακρίνουμε τον τελευταίο χρόνο να δίνονται με ελαφρά την καρδία από την δημοτική αρχή,βλέπε απευθείας ανάθεσης,λίζινγκ,ολιστικά προγράμματα που θα απαντήσουμε για να μάθει ο δημότης την τεράστια επιβάρυνση που του ετοιμάζει το πρόγραμμα αυτό.
Αντί για αγορά κάποιον οχημάτων από την δημοτική αρχή επέλεξε την εύκολη λύση λίζινγκ για 4 χρόνια,είναι νόμιμο φυσικά αλλά είναι ηθικό?καθώς η θητεία της δημοτικής αρχής τελειώνει το 2028 και αυτή δεσμεύει τον δήμο Ηρακλείου μέχρι το 2030?
Η σύμβαση αναφέρει 11 οχήματα στην υπηρεσία καθαριότητας συνολικού κόστους 711 χιλ ευρώ είναι πολύ δαπανηρή προς τον δημότη καθώς αυτά τα χρήματα είναι από τα ανταποδοτικά τέλη και στο τέλος της τετραετίας δεν θα έχει μείνει τίποτα περιουσιακό στοιχείο από τα οχήματα αυτά,με αποτέλεσμα ο δημότης να πληρώσει κάτι που στο τέλος δεν θα μείνει ούτε η ρόδα από αυτά τα οχήματα.
Τι μπορούσαν να προβλεφθούν σε ενα έτος προϋπολογισμού της υπηρεσίας καθαριότητας,εξάλλου βλέπουμε από την σύμβαση ότι έχουν περιθώριο μέχρι 9 μήνες με τα την υπογραφή συμβάσεις,για ποιον λόγο δεν έγιναν οι έξεις μελέτες να είναι έτοιμες καθώς χρειαζόμαστε στόλο μικρών οχημάτων.
Που ήταν ο προγραμματισμός της υπηρεσίας καθαριότητας για τον προϋπολογισμό 2025-2026 απλά βρέθηκε η δαπανηρή λύση που θα την πληρώσει ο δημότης στο λίζινγκ μακροχρόνια.
Με 711 χιλιάδες ευρώ αγόραζες με τα χρήματα του δημότη τα έξεις πακέτα.
10 οχήματα τύπου Mitsubishi Fuso Canter μικρά απορριμματοφόρα,(ευέλικτη αποκομιδή)
συνολικής δαπάνης 711 χιλ €
3 απορριμματοφόρα 16m3,
1 απορριμματοφόρο 12 αρι
(Αποκομιδή σε βάρδιες)
συνολικής δαπάνης 711 χιλ €
6 φορτηγάκια 4χ4
2 μηχανήματα έργου JSP
4 επιβατικά 1400 κυβισμός
1 φορτηγό τριαξονο
Σε αυτή την περίπτωση βλέπουμε ότι υπάρχει πλήρης κάλυψης της υπηρεσία καθαριότητας.
Συνολικής δαπάνης 711 χιλ €
Ερωτήματα :
1) Στον νέο οργανισμό βλέπουμε νέες θέσεις 16 μηχανοτεχνιτών επι του συνόλου 25 αυτοί οι εργαζόμενοι τι αντικείμενο θα έχουν καθώς επι του συνόλου σε όλο τον δήμο Ηρακλείου θα είναι 20 οχήματα με λίζινγκ με συνολικό κόστος 950 χιλιάδες ευρώ.
Αυτές τις πρακτικές λίζινγκ σε δήμο τις κάνεις όταν δεν έχεις της κατάλληλες δομές πχ συνεργεία οχημάτων.
2) Όταν παθαίνουν ζημιά η σέρβις τα συγκεκριμένα οχήματα υπάρχει ρήτρα αντικατάστασης προφανώς με τα ίδια μοντέλα,όπως βλέπουμε στην σύμβαση αναφέρει απλά τα έξεις σε περίπτωση ολικής καταστροφής ή κλοπής,παροχή αντικατάστασης σε περίπτωσης βλάβης εντός 24-48 ώρες.
Και επειδή υπάρχει ημερήσια χρέωση σε περίπτωση δύο ημερών ο δήμος Ηρακλείου θα πληρώνει χωρίς να έχει οχήματα μέχρι να επισκευαστούν?και οι εργαζόμενοι θα βγαίνουν με τα δημόσια οχήματα ξανά όπως βγαίνουν τώρα.
3) Το κοστολόγιο όπως βλέπουμε είναι τρομακτικό γιατί δεν μπήκε στο τέλος ο όρος η εξαγορά των 11 οχημάτων δλδ Χρηματοδοτική μίσθωση, όπου στο τέλος του συμβολαίου έχεις τη δεσμευτική υποχρέωση να εξαγοράσεις το μισθωμένο όχημά σου έτσι ώστε να παραμείνουν στον κρατικό φορέα μετά το πέρας των 4 χρόνων?
Καθώς τότε η τιμή αγοράς τους θα ήταν μια έξτρα διαφορά,καθώς βλέπουμε ότι η Υπολειμματική Αξία τους είναι υπερκαλυμμένη με τέτοια τεράστια ποσά που δαπανούνται για το κάθε όχημα.
4)Στο συμβόλαιο υπάρχουν οι όροι που έχουν να κάνουν με την έννοια του λίζινγκ
Μικτή ασφάλιση,Τακτικά σέρβις,
ΚΤΕΟ Αλλαγή ελαστικών στα 50 χιλ χιλιόμετρα
Τέλη κυκλοφορίας,
24ωρη οδική βοήθεια,
Όχημα Αντικατάστασης σε περίπτωση κλοπής,ακόμα και αν τα βάλεις όλα αυτά μέσα στην τιμή βλέπουμε ότι είναι καλύτερα να το αγοράσεις το όχημα.
5) Περίεργο στην σύμβαση αναφέρει μόνο για το όριο ηλικίας οδηγού και όχι θέσεις όπως ορίζει ένα λίζινγκ μισθωτήριο δλδ να έχουν δικαίωμα οδηγήσεις δύο ή τρεις οδηγοί σε ένα όχημα όταν αφορά πλήθος εργαζομενων όπως είναι οι δήμοι.
6) Άραγε θα ελεγχθεί η συγκεκριμένη σύμβαση και θα εξεταστούν οι αιτιολογίες της υπέρογκης αυτής σύμβασης!
7) Επειδή το 2030 μπορεί να μην είστε εσείς στην δημοτική αρχή υπάρχουν κάποιες εταιρείες που ανανεώνουν αυτόματα την περίοδο leasing εφόσον δεν έχει υπάρξει προγενέστερη ειδοποίηση λήξης συμβολαίου.
Τα προβλεπόμενα οφέλη της σύμβασης αναφέρουν ότι θα υπάρχει χαμηλή ροπή co2 ότι προέρχονται από ανακυκλώσιμα υλικά τα οχήματα και ότι προσφέρουν μικρότερη ηχητική επιβάρυνση στο περιβάλλον,αλλά και με σημαντικό μειωμένο κόστος καυσίμων,δλδ αν πηγαίναμε σε προμήθεια αγοράς οχημάτων δεν θα υπήρχαν αυτά τα οφειλή καθώς και αυτά καινούργια αγορά θα ήταν?
Τι είναι καλύτερο μια μαζική προμήθεια 711 χιλ για αγορά οχημάτων που θα σου μείνουν,ή για 4 χρόνια να δίνεις 160 χιλ και για μισό χρόνο 71 χιλ και να μην σου μείνει τίποτα.
Ο σύλλογος εργαζομενων καθαριότητας &εργατοτεχνιτών Δήμου Ηρακλείου οφείλει να καταγγείλει αυτή την σύμβαση και να μάθει και ο δημότης Ηρακλείου που πηγαίνουν τα ανταποδοτικά του τέλη.
9) Και άλλες δημοτικές αρχές έκαναν μελέτες διαχρονικά για τέτοιες αγορές λίζινγκ όμως είχαν την κοινή λογική βλέποντας πως ήταν ασύμφορες για την υπηρεσία.
11 οχήματα συνολικού κόστους 711 χιλιάδες ευρώ δλδ μέσος όρος το ένα όχημα 65 χιλιάδες ευρώ και στο τέλος δεν θα έχεις όχημα.