μέσο σταθερής τροχιάς

Κοινό μέτωπο για τη δημιουργία μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη συγκροτούν αιρετοί και φορείς μέσα από τη δημιουργία της Παγκρήτιας Ανοικτής Επιτροπής Αγώνα.

Στην Επιτροπή συμμετέχουν μεταξύ άλλων, ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος Νίκος Ξυλούρης, οι Δήμαρχοι Μινώα Πεδιάδος Μανώλης Φραγκάκης, Ρεθύμνου Γιώργος Μαρινάκης και Αγίου Νικολάου Αντώνης Ζερβός, ο πρώην δήμαρχος Χανίων Τάσος Βάμβουκας, ο Γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης Λευτέρης Μιχελάκης, η συγκοινωνιολόγος Μαρία Σίτη και ο σύμβουλος του δημάρχου Ηρακλείου Στέλιος Μικράκης.

«Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η ανάπτυξη δικτύων σταθερής τροχιάς είναι το κυρίαρχο μοντέλο στις συγκοινωνίες τις τελευταίες δεκαετίες, καθώς θεωρείται ότι υπερτερούν σημαντικά έναντι των άλλων επιλογών» αναφέρεται μεταξύ άλλων σε σχετική ανακοίνωση της Επιτροπής, όπου και προστίθεται:

«Τα οφέλη και τα πλεονεκτήματα είναι πολυδιάστατα τόσο για τις μετακινήσεις

ανθρώπων και αγαθών όσο και για την αστική ανάπτυξη, το δομημένο περιβάλλον και την οικονομία. Αυτή είναι η κοινή διαπίστωση επιστημόνων και διεθνών οργανισμών παγκόσμιας εμβέλειας και κύρους. Ο ρόλος των μέσων σταθερής τροχιάς αναδεικνύεται ιδιαίτερα κρίσιμος στο πλαίσιο των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική αλλαγή».

Παρουσιάζοντας τα οφέλη του εγχειρήματος, η Επιτροπή κωδικοποιεί:

– Μείωση του χρόνου προσέγγισης των προορισμών και ειδικότερα μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης των μεγάλων πόλεων και της σύνδεσής τους με το αεροδρόμιο,

– Μείωση της ανάγκης για εκτός σχεδίου δόμηση,

– Αύξηση ελκυστικότητας της ευρύτερης περιοχής και των ειδικότερων περιοχών που θα έχουν αφετηρία, προορισμό και στάσεις ΜΣΤ,

– Μείωση της ρύπανσης και του θορύβου από τις οδικές μεταφορές ιδιαίτερα εφόσον το ΜΣΤ χρησιμοποιεί φιλοπεριβαλλοντικές μορφές ενέργειας (ηλεκτρισμός, υδρογόνο),

– Εφαρμογή συνδυασμένων μεταφορών και ενίσχυση της αστικής εφοδιαστικής (λιμάνι- τρένο- αεροδρόμιο) με παράλληλα αμοιβαία οφέλη για την κρουαζιέρα και τις θαλάσσιες συνδέσεις με τα άλλα νησιά,

– Ασφαλέστερη λύση μεταφοράς των καυσίμων του αεροδρομίου σε σχέση με τη μεταφορά τους μέσω αυτοκινητόδρομου δίπλα σε τυπικές καθημερινές μετακινήσεις πληθυσμού,

– Μείωση του απαιτούμενου χώρου για στάθμευση στην ευρύτερη περιοχή του νέου αερολιμένα.

Η Επιτροπή ζητά την υποστήριξη όλων και σημειώνει πως η δημιουργία ενός μέσου σταθερής τροχιάς για την Κρήτη αποτελεί μία πρώτης τάξης ευκαιρία που δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να χαθεί.

«Η Παγκρήτια Ανοιχτή Επιτροπή για την εγκατάσταση μέσων σταθερής τροχιάς στην Κρήτη θα συνεχίσει αταλάντευτα την προσπάθεια τούτη με όραμα ένα διαφορετικό τρόπο μετακίνησης στην Κρήτη στις πόλεις και τα χωριά της που θα υπηρετεί την οδική ασφάλεια, τη δημόσια μεταφορά, την οικονομία και το περιβάλλον» αναφέρεται σε κείμενό της χαρακτηριστικά.