Το έργο δουλεύεται πυρετωδώς προκειμένου να λυθούν τα προβλήματα
Το έργο δουλεύεται πυρετωδώς προκειμένου να λυθούν τα προβλήματα

Τίτλους τέλους της ταλαιπωρίας των πολιτών από το βαρύ πλήγμα που έχει προκληθεί με τον αποκλεισμό του κεντρικού συνδετήριου άξονα του Ηρακλείου με τη Μεσσαρά, ανακοίνωσαν χθες ο υφυπουργός Αθλητισμού Λ. Αυγενάκης και ο βουλευτής Μ.Σενετάκης μετά από αλλεπάλληλες επαφές και συναντήσεις που είχαν με στελέχη του υπουργείου Υποδομών. Συγκεκριμένα όπως τονίζεται σε σχετικές ανακοινώσεις τους, το αργότερο έως το τέλος του καλοκαιριού ο οδικός άξονας θα βρίσκεται και πάλι σε λειτουργία.

«Υπάρχει απόλυτη επίγνωση της αναστάτωσης, που βιώνουν οι κάτοικοι, οι επαγγελματίες, αλλά και οι επισκέπτες της ευρύτερης περιοχής της Μεσσαράς εξαιτίας των καθιζήσεων. Λόγω όμως του εξαιρετικά σημαντικού χαρακτήρα του προβλήματος, συνιστούμε από τους κατοίκους να επιδείξουν λίγη ακόμα υπομονή. Το Υπουργείο και η Κυβέρνηση αντιμετωπίζουν με σεβασμό και με απόλυτη προτεραιότητα την οριστική επίλυση του προβλήματος» τονίζει σε ανακοίνωση του ο κ. Αυγενάκης ενώ αντίστοιχα ο κ. Σενετάκης προσθέτει: «Κατανοώ πως το υπουργείο κάνει το γραφειοκρατικά δυνατό και το τεχνικά εφικτό για να αποκατασταθεί το ταχύτερο δυνατό η ζημιά καθώς η φύση του προβλήματος υποχρέωνε σε πιο σύνθετες λύσεις για αυτό και ο δρόμος έπρεπε να κλείσει και οι εργασίες να γίνουν απρόσκοπτα.

Στο μεταξύ χθες πραγματοποίησε αυτοψία στην περιοχή ο  γενικός διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Γ. Καρνέσης μαζί με τον διευθυντή Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ κ. Γ. Αγαπάκη και άλλα στελέχη της υπηρεσίας όπου είχαν τη δυνατότητα να δουν από κοντά την εξέλιξη των εργασιών.

Όπως είναι γνωστό, οι εργασίες που σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη στον κεντρικό δρόμο προς Μεσσαρά, εκτελούνται πάνω σε εδάφη τα οποία το χειμώνα μέχρι και την άνοιξη αναβλύζουν νερό από παντού και τους καλοκαιρινούς μήνες υπάρχει η απόλυτη ξηρασία. Μάλιστα σύμφωνα με ένα κορυφαίο καθηγητή του Πολυτεχνείου ο οποίος συμμετείχε στην επιστημονική ομάδα που μελέτησε τα «τραύματα» του δρόμου της Μεσσαράς αξιολό-

γησε ότι ήταν θέμα χρόνου να συμβούν διότι είναι η μορφή του εδάφους τέτοια που τα προκαλεί, επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά το «κοινό μυστικό» ότι με συγκεκριμένες πολιτικές ευθύνες επιλέχθηκε μια χάραξη που πέρασε από τα πιο λάθος σημεία που θα μπορούσαν να επιλεγούν.

Ο κ. Σενετάκης κατά την επίσκεψή του στο Υπουργείο Υποδομών
Ο κ. Σενετάκης κατά την επίσκεψή του στο Υπουργείο Υποδομών

Μετά το τέλος της σύσκεψης ο κ. Αγαπάκης με δηλώσεις του στην «Π» σημείωσε ότι μέσα στο χρονικό διάστημα που προηγήθηκε εγκρίθηκαν χρηματοδοτήθηκαν και τώρα εκτελούνται, πέντε μελέτες για την αποκατάσταση αθροιστικά πέντε σημείων της κεντρικής οδικής αρτηρίας που ενώνει το Ηράκλειο με τη Μεσσαρά, στα οποία εντοπίζεται σοβαρότατο πρόβλημα. Για την ακρίβεια έχουν προτεραιοποιηθεί οι παρεμβάσεις σε τρία διαφορετικά σημεία του δρόμου μια ακτίνα  1.200 μέτρων από τη σήραγγα της Αγίας Βαρβάρας μέχρι λίγα μέτρα μετά τον κόμβο του Πανασού.

Εκεί εντοπίζονται  προβλήματα κατολισθήσεων τα οποία είναι πάρα πολύ σοβαρά και απαιτούν δύο διαφορετικής κατηγορίας παρεμβάσεις.  Η πρώτη  αφορά σε πολύ μεγάλα έργα αποστράγγισης και κατασκευής τάφρων σε ένα βάθος 6 μέτρων κάτω από το έδαφος.  Η δεύτερη είναι η τοποθέτηση πασσαλοαστοιχιών  που θα ενισχύσουν τη στατικότητα του εδάφους.

Αφού ολοκληρωθούν αυτές οι βαριές τεχνικές εργασίες τότε ο δρόμος θα ανοίξει και θα δοθεί στην κυκλοφορία και θα είναι ελεύθερη η διέλευση των οχημάτων κάτι που αναμένεται να γίνει τον Αύγουστο. Αμέσως μετά θα προχωρήσει ένας δεύτερος γύρος μεγάλων τεχνικών παρεμβάσεων σε άλλα δύο σημεία του δρόμου που θα εκτελούνται χωρίς να επηρεάζεται η κίνηση των τροχοφόρων. Οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν στην περιοχή του Απομαρμά, στα επιχώματα, όπου έχει καταγραφεί τάση ρηγματώσεων και ολίσθησης.

Στα σημεία αυτά γινόταν συστηματικά μετρήσεις και καταγράφηκε επιδείνωση των φαινομένων που είχαν καταγραφεί μετά τις αλλεπάλληλες σεισμικές δονήσεις. Για να αποκατασταθούν τα προβλήματα αυτά θα πρέπει σε μια περίοδο τεσσάρων πέντε μηνών να γίνουν μια σειρά από εργασίες και συγκεκριμένα θα απαιτηθούν να γίνουν έργα αποστράγγισης και κατασκευής μεγάλων τάφρων σε βάθος έως και έξι μέτρων  και αμέσως μετά να τοποθετηθούν διπλές πασαλοστοιχίες,  που θα σταθεροποιήσουν το δρόμο.