ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΣΤΕΛΛΙΟΥ

Το προφίλ του αεροδρομίου Καστελλίου παρουσίασε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, που εξήγησε ότι με βάση τη σύμβαση που έχει υπογραφεί η συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου στο νέο αεροδρόμιο Καστελλίου είναι 45,90%,  η  ΤΕΡΝΑ Α.Ε. 32,46%  και η   GMR Airports Ltd 21,64%.

Η σύμβαση προβλέπει 35ετή παραχώρηση του αεροδρομίου, το οποίο θα έχει κατασκευαστεί σε πέντε χρόνια, στη διάρκεια των οποίων θα απασχοληθούν 2.000 εργαζόμενοι.

Το αεροδρόμιο περιλαμβάνει έναν διάδρομο μήκους 3.200μ., ένα βιοκλιματικό Κεντρικό Κτήριο Αεροσταθμού σχεδόν 72.000 τ.μ., 5 σταθερές θέσεις με δυνατότητα εξυπηρέτησης έως 10 αεροσκαφών, 11 κτήρια-εγκαταστάσεις που θα εξυπηρετούν τη λειτουργία του αεροδρομίου, χώρους στάθμευσης 800 οχημάτων κατ’ ελάχιστον, χώρους αναμονής για 50 τουριστικά λεωφορεία, 150 ταξί και 20 μίνι βαν. Υπάρχει πρόβλεψη εμπορικής ζώνης 400 στρεμμάτων για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, ο νέος αερολιμένας θα λειτουργήσει με «πράσινα» κριτήρια και θα αποφέρει μεγάλα και ποικίλα οφέλη στην οικονομία και την αγορά εργασίας του νησιού.

Επίσης, ανακοινώθηκε ότι αναμένεται να δημιουργηθούν από την εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου, τους αερομεταφορείς που θα χρησιμοποιούν ως κόμβο το Καστέλλι, τις επιχειρήσεις που θα προσφέρουν υπηρεσίες ή θα προμηθεύουν το αεροδρόμιο και τις εταιρείες που θα παρέχουν υποστήριξη περίπου 7.000 θέσεις μόνιμης και σταθερής εργασίας.

Βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης ο Δήμος Μινώα Πεδιάδος θα λαμβάνει ετησίως το 1% των εσόδων που προκύπτουν από την εκμετάλλευση του αεροδρομίου.

Ακόμα 1% θα διατίθεται για την ενίσχυση της ανάπτυξης στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου καθώς και σε άλλες κοινωφελείς δράσεις. Το αντισταθμιστικό αντάλλαγμα υπολογίζεται, αθροιστικά, στα 115 εκατομμύρια ευρώ.

Όσον αφορά στις οδικές συνδέσεις, θα κατασκευαστούν: περίπου 18 χλμ. κλειστού αυτοκινητόδρομου διατομής 2×2 λωρίδες, ανά κατεύθυνση, για τη σύνδεση του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ, 6 χλμ. οδού μιας λωρίδας, ανά κατεύθυνση, για τη σύνδεση με τον ΒΟΑΚ.

Επίσης προβλέπονται παρεμβάσεις επί του ΒΟΑΚ για την κατασκευή του νέου Α/Κ Χερσονήσου με επεμβάσεις αναβάθμισης των χαρακτηριστικών των τοπικών οδών προς Χερσόνησo. Στη σύμβαση προβλέπεται η αποκατάσταση της υφιστάμενης Ε.Ο. Χερσόνησος – Καστέλλι στα σημεία επιρροής από τη νέα οδό σύνδεσης ΒΟΑΚ – Αεροδρομίου.

Επίσης περιλαμβάνεται η οδός σύνδεσης του αεροδρομίου με την οδό Αρκαλοχωρίου-Βιάννος μήκους περίπου 6km, με 1 λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος, η διαμόρφωση περιμετρικής οδού Καστελλίου μήκους 1,5km, και εξωτερικό περιμετρικό δίκτυο αεροδρομίου με την αναβάθμιση των χαρακτηριστικών των υφιστάμενων οδών που επηρεάζονται εκτιμώμενου συνολικού μήκους 20km.