Η αντιδήμαρχος κ. Μαρία Καναβάκη
Η αντιδήμαρχος κ. Μαρία Καναβάκη

Τα παράπονά μας στον δήμαρχο, εκτός από τον παραδοσιακό τρόπο, δρομολογούνται μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του Δήμου www.heraklion.gr  μέσω της εφαρμογής του κινητού τηλεφώνου «Δημότης Ηρακλείου» και φυσικά μέσω του τηλεφώνου 2813409409.

Αθροιστικά μόνο το 2018, κατατέθηκαν 7842 αιτήματα και συγκεκριμένα 2838 μέσω web και της εφαρμογής του κινητού και 5004 στην τηλεφωνική γραμμή. Από αυτά σύμφωνα με την αντιδήμαρχο οικονομικών και υπεύθυνη σε θέματα προσωπικού Μαρία Καναβάκη, το ποσοστό ικανοποίησης κυμάνθηκε στο 75 % σύμφωνα με όσα στοιχεία καταχωρήθηκαν.

Όπως εξηγεί η αντιδήμαρχος, τα περισσότερα αιτήματα των δημοτών αφορούν στο πράσινο, την καθαριότητα, βλάβες φωτισμού, τη έκδοση πιστοποιητικών, βλάβες οδοστρωμάτων, απομάκρυνσης ογκωδών αντικειμένων…

Παράλληλα οι κύριες μορφές των αιτημάτων που υποβάλλονται ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά, είναι τα θέματα ανακύκλωσης, ζητήματα που αφορούν το νερό, αιτήματα απομάκρυνσης εγκαταλελειμμένων οχημάτων, κλαδέματα ή κοπές πρασίνου, την τοποθέτηση πινακίδων, την απομάκρυνση ογκωδών αντικειμένων, τα προβλήματα με αδέσποτα ζώα.

Ακόμα οι δημότες θέτουν τεχνικά και πολεοδομικά αιτήματα, αντίγραφα οικοδομικών αδειών, ζητήματα συντήρησης φωτιστικών σωμάτων, κοινόχρηστων χώρων ή ζητούν την έκδοση πιστοποιητικών γέννησης, εντοπιότητας, γάμου…

Σύμφωνα με τα στοιχεία των δημοτικών υπηρεσιών, στα αιτήματα που κατατέθηκαν τα μεγαλύτερα ποσοστά ανταπόκρισης και ικανοποίησης αφορούσαν υπηρεσίες του Δημοτολογίου και Ληξιαρχείου με 100% . Αντίστοιχα στο 93% φτάνει η αποκατάσταση των βλαβών στον δημοτικό φωτισμό,  στο 74% θα ζητήματα που ανακύπτουν στην καθαριοτητα, το 85% απομάκρυνση οχημάτων, το 70% θέματα πρασίνου  και 78% τα θέματα που αφορούν στη ΔΕΥΑΗ.

Όπως σημειώνει η αντιδήμαρχος κ. Μαρία Καναβάκη, ο πολιτικός στόχος που έχει τεθεί, και μάλιστα συζητήθηκε στο πλαίσιο σύσκεψης που έγινε πρόσφατα στο γραφείο του δημάρχου, με τη συμμετοχή του αντιδημάρχου κ. Γ.Σισαμάκη και υπηρεσιακών στελεχών, είναι να διευρυνθεί η επικοινωνία με τους δημότες ώστε να γνωρίζουν τους εναλλακτικούς τρόπους που υπάρχουν για να καταθέσουν τα αιτήματα τους.

Παράλληλα στο πλαίσιο της σύσκεψης, συμφωνήθηκε να προχωρήσει μια καταγραφή των υπηρεσιών που ήδη προσφέρονται ώστε να εξεταστεί τι δυνατότητες υπάρχουν για την αναβάθμιση και την εξέλιξή τους.

Επίσης θα γίνει προσπάθεια να βελτιωθεί παραγωγικά ο βαθμός ανταπόκρισης αλλά και εσωτερικά της πληροφορίας της ικανοποίησης, διεκπεραίωσης και ολοκλήρωσης των αιτημάτων, ώστε οι πολιτικοί προϊστάμενοι να έχουμε πλήρη εικόνα και να εστιάζουμε εκεί που τα αποτελέσματα χρήζουν περαιτέρω βελτίωσης.

Όπως εξηγεί η αντιδήμαρχος, παράλληλα με όλα τα παραπάνω, είναι σημαντικό να γίνει συνείδηση στην πλειοψηφία των δημοτών και να μπουν στην καθημερινότητά τους οι ψηφιακές υπηρεσίες που έχουν στη διάθεσή τους, ξεκινώντας από τις διοικητικές και οικονομικές υπηρεσίες που συναλλάσσονται συχνότερα με το ευρύ κοινό.

Η ίδια εξηγεί ότι είναι πολιτικός στόχος, η ψηφιακή πρόοδος και η τεχνολογική εξέλιξη να καθιερωθεί στον Δήμο Ηρακλείου προς το συμφέρον των δημοτών, μειώνοντας και τη γραφειοκρατία και την ταλαιπωρία του κόσμου.