mini-bus

Στους 40.000 έχει παγιωθεί ο μέσος όρος των πολιτών που αξιοποιούν τη  δωρεάν χρήση των city bus  τα οποία συνδέουν το λιμάνι με το κέντρο της πόλης. Την ίδια στιγμή,  δεν ξεπερνά το 30% ο αριθμός των πολιτών που επιλέγουν να σταθμεύσουν το όχημά τους στους ελεύθερα  διατιθέμενους χώρους του παραλιακού μετώπου για να προσεγγίζουν τον ιστορικό ιστό της πόλης.

Αυτό προκύπτει από τα καταγεγραμμένα στοιχεία για την εξέλιξη του εγχειρήματος των  city bus από τον πρόεδρο του Υπεραστικού ΚΤΕΛ κ. Καλλέργο Βουλγαράκη, ο οποίος με δηλώσεις του στην «Π» περιγράφει ότι η δωρεάν χρήση του μέσου κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος και ενσωματώνεται στην κυκλοφοριακή συνείδηση των πολιτών.

Ωστόσο, κρίσιμο ζητούμενο είναι η άμεση αποκατάσταση της κυκλοφοριακής σύνδεσης στη συμβολή των οδών Έβανς, Χρυσοστόμου, Χ. Τρικούπη και Μ. Γεωργιάδη, όπου καθημερινά φρακάρει η κυκλοφορία σχηματίζοντας τεράστιες ουρές.

Πρόκειται για το σημείο όπου ο Δήμος είχε ανακοινώσει τη δημιουργία ενός κυκλικού κόμβου,  με σκοπό να αποφορτίσει τα μεγάλα κυκλοφοριακά βάρη που διαχέονται στην περιοχή. Στο πλαίσιο του σχετικού έργου πρόκειται να  ξηλωθούν  όλα τα φανάρια που υπάρχουν από το σύνολο των οδικών αρτηριών, καθώς η κίνηση των οχημάτων θα ρυθμίζεται μέσα από ένα μεγάλο roundabout.  δηλαδή μια κυκλική διασταύρωση.  Ωστόσο, το έργο δεν προχωράει, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, έχει μπλοκάρει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση.

Ο κ. Καλλέργος Βουλγαράκης και ο αντιδήμαρχος Γιάννης Αναστασάκης στα πρώτα δρομολόγια των mini bus.

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ,  η κατασκευή του κυκλικού κόμβου είναι ο μόνος τρόπος να αποφορτιστεί η αφόρητη κυκλοφοριακή πίεση που προκαλεί τεράστιες ουρές και αβάσταχτη ταλαιπωρία σε πεζούς και οδηγούς, και το έργο αυτό πρέπει να αποτελέσει πρώτη προτεραιότητα της δημοτικής Αρχής. Επίσης, ο ίδιος σημειώνει ότι είναι σημαντικό να υπάρξει μια επιτήρηση και σε ό,τι αφορά στην στάθμευση  των οχημάτων κατά μήκος της Έβανς, όπου συχνά καταλαμβάνονται οι στάσεις των λεωφορείων, όπως επίσης και κάτω από την πύλη του Ιησού, όπου τα αυτοκίνητα συχνά διπλοπαρκάρουν με αποτέλεσμα κυριολεκτικά να “στραγγαλίζεται” η κυκλοφορία.

Σε ό,τι αφορά στη χρήση των city bus, η  λεγόμενη «μπλε γραμμή» εξακολουθεί να απορροφά τα 2/3 της κίνησης των  επιβατών που ξεκινούν από το Παγκρήτιο Στάδιο σε σχέση με την «κόκκινη» γραμμή που επιβιβάζει πολίτες από το λιμάνι.

Όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ κ. Βουλγαράκης,  το μέτρο της χρήσης των mini bus, έχει δείξει ότι ήρθε να καλύψει πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας. Ειδικά η   διαδρομή που ξεκινά από το Παγκρήτιο Στάδιο έχει τριπλάσια ποσοστά συμμετοχής του κόσμου σε σχέση με τη την «κόκκινη» γραμμή που ξεκινά από το λιμάνι.  Ένας από τους λόγους που κατά την άποψή  του συνδέεται με την επιτυχία αυτή, είναι το γεγονός ότι υπάρχει μεγάλος αριθμός πολιτών και αθλητών που μετά τη δραστηριότητά τους στο στάδιο θέλουν να προσεγγίσουν το κέντρο της πόλης και διευκολύνονται  να χρησιμοποιήσουν τα mini bus.