«Στον αέρα» βρίσκεται η διαγωνιστική διαδικασία μέσα από την οποία η Λότζια σχεδιάζει να παρατείνει τη χρήση των μίνι μπας στο Ηράκλειο για ένα ακόμα εξάμηνο, στη διάρκεια του οποίου η νέα δημοτική Αρχή θα μπορέσει να αποφασίσει εάν θα είναι ένα μέτρο στο οποίο θα δώσει συνέχεια ή αν θα αλλάξει την πολιτική της στο θέμα των μεταφορών και των μετακινήσεων στο ιστορικό κέντρο και σε περιοχές γύρω από αυτό.
Η σχετική δαπάνη του έργου ανέρχεται στο ποσό 367.922,94 ευρώ, με τα οποία θα συνεχιστεί για ένα εξάμηνο η χρήση των τριών γραμμών μίνι μπας που σύμφωνα με τον πρόεδρο του αστικού ΚΤΕΛ κ. Κ.Βουλγαράκη καταγράφουν τεράστια δημοφιλία, αφού αθροιστικά η χρήστες προσεγγίζουν τους 800.000 οι οποίοι επιλέγουν τη μεταφορά τους με τις τρεις γραμμές των mini bus δίνοντας τη δυνατότητα της μετακίνησης χωρίς εισιτήριο.
Ο ίδιος σημειώνει ότι είναι στο χέρι της νέας δημοτικής Αρχής να επιλέξει το πως θα κινηθεί προοπτικά ωστόσο έχει διαφανεί πολύ καλή διάθεση από το νεοεκλεγέντα Δήμαρχο Αλ. Καλοκαιρινό, ο οποίος είχε εκφράσει το ενδιαφέρον του και για τη χάραξη μιας ακόμα γραμμής με κατεύθυνση προς την περιοχή Κορώνι Μαγαρα.
Με βάση τα επίσημα στοιχεία που έχει στη διάθεση του το αστικό ΚΤΕΛ η Μπλε Γραμμή έχει αποδειχτεί μακράν η πιο δημοφιλής, και ανταγωνίζεται ευθέως με την Πράσινη Γραμμή. Αντίστοιχα την Κόκκινη Γραμμή βρίσκεται επίσης σε υψηλά επίπεδα συμμετοχής. Όπως είναι γνωστό η κόκκινη γραμμή έχει ως αφετηρία το λιμάνι και εξυπηρετεί τους κατοίκους των ανατολικών περιοχών της πόλης.
Αντίστοιχα η μπλε γραμμή έχει αφετηρία το Παγκρήτιο Στάδιο και εξυπηρετεί τους κατοίκους των δυτικών περιοχών της πόλης και η πράσινη γραμμή έχει αφετηρία το πάρκο Ερυθραίας και εξυπηρετεί τους κατοίκους των νοτίων περιοχών της πόλης.
Η χωρίς εισιτήριο μετακίνηση έχει γίνει σταθερή αξία για τους Ηρακλειώτες
με τη λεγόμενη «μπλε γραμμή» να εξακολουθεί να απορροφά το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης των επιβατών που ξεκινούν από το Παγκρήτιο στάδιο. Ένας από τους λόγους που εκτιμάται ότι η συγκεκριμένη γραμμή έχει μεγάλη δημοφιλία είναι το γεγονός ότι υπάρχει μεγάλος αριθμός πολιτών και αθλητών που θέλουν να προσεγγίσουν το κέντρο της πόλης και διευκολύνονται να αφήσουν το αυτοκίνητο τους στο Παγκρήτιο και να χρησιμοποιήσουν το μίνι μπας.
Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων κ. Γιάννης Αναστασάκης με δηλώσεις του στην «Π» τονίζει ότι η δημοτική Αρχή στηρίζει απερίφραστα το εγχείρημα της δωρεάν μεταφοράς των πολιτών με τη χρήση των μίνι μπας, δίδοντας τους την εναλλακτική λύση της δωρεάν στάθμευσης στο λιμάνι.
Είναι ένα εγχείρημα το οποίο στηρίζει την προσπάθεια που καταβάλλεται για την απομάκρυνσης των ΙΧ από το κέντρο της πόλης στην οποία πρέπει να γίνουνε αρωγοί όλοι οι πολίτες. Όπως χαρακτηριστικά τονίζει, «είμαστε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι από τη συνεργασία μας ξεπέρασε ακόμα και τις προσδοκίες μας η χρήση των minibus από τους Ηρακλειώτες και φυσικά είναι ένας από τους λόγους που αμβλύνθηκε το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και είναι και ένας ευρωπαϊκός τόνος για τις μετακινήσεις και την προαγωγή της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.
Η ικανοποίηση του επιβατικού κοινού είναι ιδιαίτερα υψηλή και όποιος παρατηρήσει μέσα στη μέρα την πληρότητα που έχουν τα λεωφορεία και στις τρεις γραμμές μπορεί εύκολα να καταλάβει πόσο θετικά το έχουν αγκαλιάσει οι Ηρακλειώτες».