Στη Βαρκελώνη με το Erasmus το Λύκειο Αγίας Βαρβάρας

Η δεύτερη κινητικότητα του Γενικού Λυκείου Αγίας Βαρβάρας, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ KA1, με τίτλο «Digital Education Tools for Teachers» (Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Εργαλεία για εκπαιδευτικούς) πραγματοποιήθηκε από 9 έως 13 Αυγούστου, και συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί : Χαρούλα Κουτεντάκη (Διευθύντρια), Ιωάννης Διαμαντάκης, Αθηνά Μαρκογιαννάκη και Αικατερίνη Περδικάκη.

Το πενταήμερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε στη Βαρκελώνη της Ισπανίας με διοργανωτή το εκπαιδευτικό ίδρυμα Euromentor και τη συμμετοχή 22 εκπαιδευτικών από πέντε  χώρες (Ελλάδα, Ρουμανία, Πολωνία, Αυστρία και Σλοβακία).

Το πρόγραμμα Digital Education Tools for Teachers βασίστηκε τόσο σε θεωρητικές, όσο και σε πρακτικές μεθόδους και είχε ως στόχο να διδάξει στους συμμετέχοντες την αποτελεσματική χρήση διαδικτυακών συστημάτων διαχείρισης μάθησης όπως για παράδειγμα Coggle, Mentimeter, Canvas, Kahoot, Bookcreator, Animoto, Screencast-O-matic, Edmodo, Edpuzzle, Google Classroom, Padlet, Google Drive, εκπαιδευτικών εργαλείων Google.

Στη Βαρκελώνη με το Erasmus το Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Με τη βοήθεια αυτών των ψηφιακών εργαλείων οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εμπλουτίσουν τις ικανότητές τους στη διαχείριση εικονικών τάξεων, στην επικοινωνία με γονείς και μαθητές, στη δημιουργία των δικών τους σχεδίων μαθημάτων και στην εφαρμογή τους στο μοντέλο της ανεστραμμένης τάξης. Παράλληλα, ενισχύονται η δημιουργικότητα, η συνεργασία, η κριτική σκέψη των μαθητών και εν τέλει, η εκπαιδευτική τους ανάπτυξη στον τομέα της τεχνολογίας.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για την οργάνωση και λειτουργία των εκπαιδευτικών συστημάτων των συμμετεχόντων χωρών αλλά και των μεθόδων και εργαλείων που χρησιμοποίησαν για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών τους κατά την περίοδο της πανδημίας.

Οι συνθήκες πανδημίας έκαναν επίκαιρη όσο ποτέ την επιμόρφωση εκπαιδευτικών στα εργαλεία ψηφιακής εκπαίδευσης με δεδομένο ότι μπορούν, όχι μόνο να εμπλουτίσουν την παραδοσιακή, διά ζώσης διδασκαλία και να την κάνουν ελκυστικότερη στους μαθητές, αλλά και να αποτελέσουν χρήσιμα και αποτελεσματικά εργαλεία στην ΕξΑΕ όπου και όποτε αυτή κριθεί αναγκαία.

Στη διάρκεια της επιμορφωτικής διαδικασίας τηρήθηκαν όλα τα μέτρα που επιβάλλουν τα πρωτόκολλα ελέγχου της πανδημίας.