Ήρθαν στο Ηράκλειο πριν τα Χριστούγεννα για…δουλειές, τελικά η Πρωτοχρονιά θα τους βρει πίσω από τα κάγκελα. Ο λόγος για τους δύο Γεωργιανούς διαρρήκτες σε βάρος των οποίων εκκρεμούσαν συνολικά εννέα εντάλματα ανά την Ελλάδα. Το Ηράκλειο ωστόσο δεν ήταν και τόσο γουρλίδικο για τους… άπιαστους που πλέον κυκλοφορούσαν ως Σλοβάκοι με πλαστά έγγραφα. Εντοπίστηκαν τυχαία, όπως έχει γράψει η «Πατρίς» σε φανάρι σε κεντρικό δρόμο του Ηρακλείου. Αστυνομικός τους είδε και τους αναγνώρισε και έτσι αμέσως ενημέρωσε τους συναδέλφους τους που κινητοποιήθηκαν και τους μπλόκαραν.
Οι διαρρήξεις που τους αποδίδονται είναι δεκάδες και σύμφωνα με τους αστυνομικούς υπάρχει ισχυρότατο βιντεοληπτικό υλικό που τους «πιάνει» πολύ καθαρά. Το «αποτύπωμά» τους εντοπίζεται πρώτη φορά στο Ηράκλειο το καλοκαίρι του 2019. Επέλεγαν σταθερά την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου για προφανείς λόγους.
Όπως προκύπτει από την ογκώδη δικογραφία της Ασφάλειας Ηρακλείου, «σφήνωναν μικροσκοπικά διαφανή ελάσματα στις πόρτες με τρόπο που αν κάποιος άνοιγε την πόρτα, αυτά έφευγαν από τη θέση τους, διαφορετικά εάν παρέμεναν στο ίδιο σημείο ήταν βέβαιοι ότι οι ένοικοι απουσίαζαν».
Μεριμνούσαν ώστε να τοποθετούν αυτά τα πλαστικά διάφανα ελάσματα στις πόρτες των διαμερισμάτων των πολυκατοικιών που έθεταν στο «κάδρο». Κάθε φορά φρόντιζαν να «σκανάρουν» ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα. Τα τοποθετούσαν μεταμεσονύκτιες ώρες και πήγαιναν την επόμενη ημέρα, και πάλι ξημερώματα, για να τσεκάρουν ποια ελάσματα είχαν μετακινηθεί και ποια ήταν στη θέση τους.
Κάμερα ασφαλείας έχει καταγράψει τη διαδικασία της τοποθέτησης των πλαστικών ελασμάτων σε πολυκατοικία. Οι δύο Γεωργιανοί ανεβαίνουν τις σκάλες όπου δεν υπάρχει αρχικά φωτισμός αλλά η κάμερα διαθέτει νυχτερινή καταγραφή και οι δράστες διακρίνονται με απόλυτη ευκρίνεια.
Περνούν μπροστά από την κάμερα και ανεβαίνουν στον επόμενο όροφο, αμέσως μετά ανάβει το φως του κλιμακοστασίου και έπειτα από ένα λεπτό καταγράφονται, με ακόμα μεγαλύτερη ευκρίνεια πλέον λόγω φωτισμού, να κατεβαίνουν ξανά τις σκάλες. Κινούνται μαζί, με σκυμμένο κεφάλι, σε κάθε μία από τις πόρτες και τοποθετούν τα πλαστικά ελάσματα. Στην συνέχεια παίρνουν την κάθοδο για το ισόγειο. Στην κίνηση πάνω, ο ένας εκ των δύο κοιτάζει ευθεία προς την πλευρά της κάμερας όταν πια αντιλαμβάνεται την παρουσία της. Και έτσι το πρόσωπο του έχει καταγραφεί πεντακάθαρα.