ΣΥΡΙΖΑ – Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης: «Υπογραφή σύμβασης στα τυφλά κι όπου βγει…»

«Φανταστικό σενάριο είδησης: Υπογράφτηκε από τον Πρωθυπουργό, παρουσία πλήθους υπουργών και αυτοδιοικητικών της Κρήτης, μετά από διαβούλευση και αναλυτική ενημέρωση των φορέων αναφορικά με τους όρους, και σύμφωνα με τις καλύτερες ευρωπαϊκές πρακτικές διαφάνειας, η σύμβαση για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης…
Πραγματικότητα: Η κυβερνητική επιλογή είναι το σκοτάδι. Σημαντικές επιπτώσεις που φτάνουν σε βάθος πολλών γενεών αποσιωπούνται. Γιατί άραγε;»
, αναφέρει το κοινό Δελτίο Τύπου της ΝΕ Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και του Βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Χάρη Μαμουλάκη.

Η ίδια ανακοίνωση αναφέρει ότι Πρωθυπουργός κατεβαίνει να υπογράψει τη σύμβαση παραχώρησης του μεγαλύτερου έργου για την Κρήτη χωρίς να γνωρίζουν οι πολίτες της Κρήτης, τι περιλαμβάνει αυτή η σύμβαση.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Οι αλλεπάλληλες αυτοδιαψεύσεις του κ. Μητσοτάκη επί ένα τουλάχιστον χρόνο και η υπογραφή εν τέλει μιας σύμβασης για τον ΒΟΑΚ με πολλά σκοτεινά σημεία, εξαφανίζουν τα όποια ψιχία αξιοπιστίας έχουν απομείνει στον πρωθυπουργό.
Ο κ. Μητσοτάκης έρχεται στο Ηράκλειο για να υπογράψει τη σύμβαση παραχώρησης του μεγαλύτερου έργου για την Κρήτη χωρίς να γνωρίζουν οι πολίτες της Κρήτης, τι περιλαμβάνει αυτή η σύμβαση.

Αναρωτιόμαστε και μαζί και ο κρητικός λαός:

• Ποιοί είναι οι όροι και τι δεν πρέπει άραγε να γνωρίζουν οι τοπικοί φορείς και οι κάτοικοι του νησιού;
• Η σύμβαση που υπογράφεται σήμερα περιλαμβάνει διόδια για τους Κρητικούς; Και εάν ναι σε ποια έκταση και που;
• Πόσο αυτά θα επιβαρύνουν το καθημερινό κόστος μετακίνησης των πολιτών ακόμη και για στοιχειώδεις μετακινήσεις εντός και εκτός των αστικών κέντρων του νησιού;
• Τι απαντά ο κ. Μητσοτάκης στις προσφυγές των Δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου στο Συμβούλιο της Επικρατείας καθώς η χάραξη του ΒΟΑΚ,- όπως προβλέπεται σήμερα-, θα καταστήσει τα δυο πολεοδομικά συγκροτήματα και τους κατοίκους , «όμηρους» ενός κλειστού τύπου αυτοκινητόδρομου αποκόπτοντας τα βόρεια από τα νότια τμήματα των δύο Δήμων;

Αυτά είναι μόνο μερικά ερωτήματα που χρήζουν απαντήσεων πριν την υπογραφή της σύμβασης.

Ο Πρωθυπουργός οφείλει να εξηγήσει στην Κρητική κοινωνία –έστω και την τελευταία στιγμή- εάν τρέφει ελάχιστο σεβασμό προς αυτήν, πως ο νέος Βόρειος Οδικός Άξονας θα καταστεί ένα αναπτυξιακό έργο για την Κρήτη, που θα ανακουφίσει και δεν θα επιβαρύνει τους πολίτες, διασφαλίζοντας την οδική ασφάλεια και την κοινωνικά βιώσιμη κινητικότητα και όχι μόνο τα κέρδη για τον παραχωρησιούχο.