Σκληρή επίθεση εναντίον του περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη εξαπολύει η περιφερειακή παράταξη «Η Κρήτη μπροστά» με επικεφαλής τον Αλέξανδρο Μαρκογιαννάκη.
Η παράταξη παραθέτει στο κείμενο της έρωτησης της διαχρονικές δηλώσεις του Περιφερει άρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη από τις 15 Μαΐου του 2016 έως και τις 17 Σεπτεμβρίου του 2019, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να αποδείξει όπως υποστηρίζει την πλήρη αναντιστοιχία λόγων και πράξεων του περιφερειάρχη.
«Η επερώτηση μας έχει ως αποκλειστικό στόχο να παρουσιάσει τα μέχρι τώρα πεπραγμένα από πλευράς περιφερειακής αρχής, την αξιοπιστία των όσων έχουν λεχθεί αλλά και την αποτελεσματικότητα των έως τώρα πεπραγμένων για ένα τόσο μείζον ζήτημα που απασχολεί το σύνολο του νησιού» τονίζεται μεταξύ άλλων στο σχετικό κείμενο, με την επισήμανση ότι ευθύνες βαραίνουν διαχρονικά την περιφερειακή αρχή, αφού είναι «χαρακτηριστικό ότι τα χρόνια της αιρετής περιφέρειας, δεν υπήρξε κάποια συγκεκριμένη πρόταση, συνοδευόμενη από την αναγκαία πίεση προκειμένου να γίνει αισθητή η αναγκαιότητα του έργου και η δικαιολογημένη αγανάκτηση της τοπικής κοινωνίας».
Στο κείμενο της ερώτησης, ο περιφερειάρχης ερωτάται καταληκτικά για τα εξής:
α) Είχατε διαπιστώσει από το Μάρτιο του 2016 την έλλειψη μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού ως απολύτως απαραίτητη για την υλοποίηση του ΒΟΑΚ;
β) γνωρίζατε τουλάχιστον από τον Νοέμβριο του 2017 ότι υπήρχαν 5 εκ. ευρώ για την μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού και δεν τα αναζητούσε κανείς; η περιφέρεια δηλαδή αδρανούσε παρότι είχε και την δυνατότητα και την επίσημη πρόταση του ΤΕΕ ίσως διότι όπως φαίνεται υπήρχε πρόβλημα με την οριστικοποίηση των επιλογών για τον άξονα;
γ) Είχατε επισπεύσει, όπως δηλώνατε τον Μάρτιο του 2018, να χρηματοδοτήσετε μελέτες επί του ΒΟΑΚ, με κοινές προτάσεις με τον ΟΑΚ προς το Υπουργείο χωρίς ως οφείλατε να επισπεύσετε την μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού του ΒΟΑΚ;
δ) εκδηλώσατε πρόσφατα και συγκεκριμένα τον Μάρτιο του 2019 την ικανοποίησή σας για το ότι φτάσατε μετά από 10 χρόνια να έχετε, από κοινού με τον ΟΑΚ, πρόταση χάραξης του ΒΟΑΚ παρότι δεν υπήρχαν ολοκληρωμένες μελέτες, εγκρίσεις, χωρίς να γνωρίζουμε το κόστος του έργου, τις επιλογές χρηματοδότησης του και την συντήρηση μετά την ολοκλήρωσή του;
ε) Ήσασταν σύμφωνος με το ενδεχόμενο σύμβασης παραχώρησης στο κομμάτι Χανιά –Χερσόνησος; Τι σημαίνει για εσάς «σύμβαση παραχώρησης» και πως επιμένετε ακόμα και σήμερα ότι μπορεί να προχωρήσει το έργο χωρίς διόδια μη προτείνοντας εναλλακτική πρόταση;