Αυτό που άλλοτε θεωρούνταν σενάριο επιστημονικής φαντασίας, σήμερα στην Ελλάδα παίρνει σάρκα και οστά αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση.
Σχεδόν όλοι οι δήμοι της Κρήτης έχουν ανταποκριθεί στην πρόσκληση του Υπουργείου Περιβάλλοντος για χρηματοδότηση μέσω του «Πράσινου Ταμείου» για την έγκριση μελετών ως προς το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων, γνωστό και ως «Σ.Φ.Η.Ο». Ο Δήμος Ηρακλείου μάλιστα βρίσκεται μεταξύ των πρώτων δήμων σε αριθμό σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, αφού με βάση την ελάχιστη απαίτηση για ένα τουλάχιστον σημείο ανά 1.000 κατοίκους, στο Ηράκλειο προβλέπονται 174 σημεία φόρτισης.
Εκτός από το Ηράκλειο βέβαια, οι περισσότεροι δήμοι της Κρήτης έχουν υποβάλει τις προτάσεις τους και είτε βρίσκονται στη φάση των εγκρίσεων, είτε έχουν εγκριθεί για το «Σ.Φ.Η.Ο». Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως πολλοί μικρότεροι δήμοι ή δήμοι της ενδοχώρας, όπως για παράδειγμα οι Δήμοι Βιάννου, Γόρτυνας και Φαιστού, έχουν υποβάλει ήδη τις προτάσεις τους. Αυτό συμβαίνει κατά κύριο λόγο, διότι οι αλλαγές έρχονται και με οφέλη.
Διότι εκτός από τις χρηματοδοτήσεις για τα σχέδια φόρτισης, υπάρχουν και χρηματοδοτήσεις για προμήθεια μεγάλου αριθμού ηλεκτροκίνητων επαγγελματικών και επιβατηγών οχημάτων, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τις ανάγκες των δήμων. Με δεδομένο το γεγονός πως στους περισσότερους Δήμους της Κρήτης ο στόλος των οχημάτων είναι είτε απαρχαιωμένος, είτε με πολλά προβλήματα, η λύση εκσυγχρονισμού στόλων που δεν θα χρειάζονται ορυκτά καύσιμα και κατά συνέπεια προμήθειες, συμβάσεις με ιδιώτες και εγκρίσεις από την Αποκεντρωμένη, θεωρείται ιδανική.
Έτσι, η επόμενη ημέρα για την Αυτοδιοίκηση εκτιμάται ότι θα είναι μία «καθαρή ημέρα» με πολύ μικρότερες επιβαρύνσεις, τουλάχιστον σε επίπεδο δημοτικών οχημάτων.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμος Μαλεβιζίου εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 39.680 ευρώ για την εκπόνηση μελέτης Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων.
Αντικείμενο του Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων θα είναι η χωροθέτηση 25 δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κανονικής ή υψηλής ισχύος και αντίστοιχα σημεία θέσεων στάθμευσης ηλεκτρικών οχημάτων εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Μαλεβιζίου. Κατά την κατάρτιση του Σ.Φ.Η.Ο. θα ληφθούν υπόψη τα κυκλοφοριακά, χωροταξικά και πολεοδομικά χαρακτηριστικά της περιοχής, καθώς και τα δεδομένα του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Μαλεβιζίου που ήδη μελετάται.
Υπενθυμίζεται ότι το Σ.Φ.Η.Ο. αποτελεί ουσιαστικά τον οδικό χάρτη χωροθέτησης των δημοσίως προσβάσιμων θέσεων στάθμευσης και φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και είναι προαπαιτούμενο για την ανάπτυξη των σχετικών υποδομών στην Ελλάδα.