Εγκρίθηκε στην αρμόδια Επιτροπή η επένδυση του αεροδρομίου στο Καστέλλι.
Εγκρίθηκε στην αρμόδια Επιτροπή η επένδυση του αεροδρομίου στο Καστέλλι.

Πέρασε επί της αρχής, αλλά χωρίς να λείψουν αντιδράσεις και εντάσεις η σύμβαση παραχώρησης για το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι, από την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.
Στη διαδικασία της συζήτησης επιχειρήθηκε «αναδοχή» του έργου από εκπροσώπους προηγούμενων κυβερνήσεων, αλλά και από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος στήριξε αρκετά την επένδυση, θέλοντας να την περάσει ως καθαρά δικό του έργο.

Υπέρ της επένδυσης ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, Νέα Δημοκρατία και Δημοκρατική Συμπαράταξη, ενώ ΚΚΕ και Χρυσή Αυγή καταψήφισαν. Η Ένωση Κεντρώων επιφυλάχθηκε για τη συζήτηση του θέματος και ψήφισή του στην Ολομέλεια της Βουλής.

Από πλευράς των εξωκοινοβουλευτικών φορέων εκφράστηκαν έντονοι προβληματισμοί, κυρίως για τη χωροθέτηση του έργου, αλλά και για το πόσο το συγκεκριμένο έργο θα μπορέσει να βοηθήσει την ανάπτυξη του τόπου. Σοβαρές ανησυχίες εκφράστηκαν επίσης σε σχέση με την περιβαλλοντική επιβάρυνση της περιοχής.

Ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για το θέμα, αφού όπως υποστήριξε «ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο, όπως το διεθνές αεροδρόμιο υλοποιείται μετά από 16 χρόνια». Όπως ανέφερε ωστόσο ο περιφερειάρχης, πρέπει να ληφθεί υπόψη ένα αναπτυξιακό σχέδιο για την περιοχή που θα συνδέει παράλληλα το ανατολικό με το δυτικό μέρος της Κρήτης. Ο περιφερειάρχης τόνισε ακόμα την ανάγκη να αναπτυχθούν όλα τα έργα με σεβασμό στο περιβάλλον.

αεροδρόμιο στο Καστέλλι

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος κ. Καλογεράκης υποστήριξε ότι «η ολοκλήρωση του έργου σημαίνει και σταμάτημα της ομηρίας της περιοχής». Αναφορές έκανε ωστόσο στο θέμα των απαλλοτριώσεων αφού σε πολλές περιπτώσεις χάνεται το 70% με 90% των περιουσίων γι’ αυτό πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για αντικατάστασή τους.

Ο πρόεδρος της αναδόχου εταιρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Μιχάλης Γουρζής, ανέφερε πως πρόκειται για «ένα σύγχρονο, φθηνό, ανταγωνιστικό διεθνές αεροδρόμιο με αναπτυξιακές προοπτικές που πρέπει όμως να συνδυαστεί με τη σύνδεση των οδικών αξόνων». Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Hill International Μανώλης Σιγάλας, διαβεβαίωσε ότι η εταιρεία του ως ανεξάρτητος μηχανικός, θα διασφαλίσει καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης του έργου τον πλήρη σεβασμό στο περιβάλλον και την εκτέλεση σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ του ιδιώτη και του Δημοσίου.

Ο πρόεδρος του Παγκρήτιου Συλλόγου Εργαζομένων ΥΠΑ Βαγγέλης Βιστάκης, τόνισε την ανάγκη κατασκευής ενός σύγχρονου αεροδρομίου αμιγώς κρατικού και υποστήριξε την αξιοποίηση και τον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης.

Για ένα διεθνές, σύγχρονο, ανταγωνιστικό και ασφαλές αεροδρόμιο που δημιουργεί δυνατότητες και υπερατλαντικών πτήσεων και θα δώσει φτερά στην ανάπτυξη της Κρήτης, έκανε λόγο ο πρόεδρος του Συλλόγου Αεροναυπηγών του αεροδρομίου Ηρακλείου κ. Μανωλάκης.

Ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Γιώργος Στασινός, επισήμανε την ανάγκη δημιουργίας ενός αεροδρομίου που θα ανταποκρίνεται στη μεγάλη αυξητική τουριστική κίνηση της Κρήτης. Ο κ. Στασινός μίλησε επίσης για καθυστερήσεις που παρουσιάστηκαν στον διαγωνισμό ενώ τόνισε ότι θα πρέπει να λυθούν προβλήματα που υπάρχουν για να ξεκινήσει το έργο και να μην μείνει μόνο στο χαρτιά.

Η πρόεδρος του ΤΕΕ / ΤΑΚ Ειρήνη Βρέντζου, υποστήριξε ότι το «ΤΕΕ χάνει εντελώς τον ρόλο του ως τεχνικού συμβούλου στην κυβέρνηση», ότι δεν υπήρξε καμία μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ενώ σημείωσε ότι «σε μια νύχτα εξαγγέλθηκε η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι χωρίς κανείς να φανταζόταν τη μη αξιοποίηση του υπάρχοντος αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης».

Μίλησε ακόμα για χαμηλές τιμές σε ότι αφορά τις απαλλοτριώσεις και υποστήριξε ότι πολλοί κάτοικοι χάνουν το 90% των περιουσίων τους γι’ αυτό πρέπει να τους δοθούν αποζημιώσεις ως αντισταθμιστικό όφελος. Υπόμνημα κατέθεσε επίσης ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηρακλείου Μανόλης Αλιφιεράκης επισημαίνονας ότι η δημιουργία του έργου αποτελεί πάγιο αίτημα της επιχειρηματικής κοινότητας του νομού αλλά και της Κρήτης ολόκληρης.

Ενστάσεις για την χωροθέτηση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Κρήτης εξέφρασε η πρόεδρος του Παρατηρητηρίου Πολιτών Μαγαρίτα Καραβασίλη, ενώ έκανε λόγο για απουσία τόσο ενός αναπτυξιακού προγράμματος όσο και των περιβαλλοντικών και κοινωνικών επιπτώσεων. Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκε ο Ιωάννης Γωνιανάκης, πρόεδρος του Συνδικάτου Οικοδόμων και συναφών επαγγελμάτων, του νομού Ηρακλείου.

Όπως υποστήριξε, η σύμβαση παραχώρησης συνιστά ένα ιδιωτικό αεροδρόμιο που θα εξασφαλίσει στον ιδιώτη, μέσα από ευνοϊκούς φορολογικούς όρους, κρατική χρηματοδότηση και με σκλάβους εργαζόμενους μεγάλα κέρδη χωρίς να διασφαλίζεται κανένα δικαίωμα ούτε των εργαζομένων ούτε της τοπικής κοινωνίας. Κατά του νέου αεροδρομίου τάχθηκε και ο Γιώργος Μαυραντωνάκης, πρόεδρος της Πρωτοβουλίας Πολιτών του Δήμου Μινώα – Πεδιάδος, υποστηρίζοντας ότι «η πεδιάδα του Καστελλίου καταδικάζεται σε σίγουρο θάνατο».

 

ο βουλευτής κ. Ηγουμενίδης

“Η κυβέρνηση δεν αφήνει την Κρήτη χωρίς υποδομές”

«Η κυβέρνησή μας, η Αριστερά, δεν αφήνει την Κρήτη χωρίς υποδομές», τόνισε συμπερασματικά από το βήμα της Βουλής ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ στο νομοσχέδιο για την κύρωση της σύμβασης για το αεροδρόμιο Καστελλίου και βουλευτής Ηρακλείου Νίκος Ηγουμενίδης.

«Από το 2015 η κυβέρνηση συνολικά αλλά και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει κάνει ένα τιτάνιο έργο για να επανεκκινήσει όλα τα οδικά έργα αλλά και πολλά έργα υποδομής σε όλη τη χώρα.

Έργα που παρέμεναν βαλτωμένα, χωρίς χρηματοδότηση και χωρίς καμία πιθανότητα ολοκλήρωσης», υπογράμμισε ο Νίκος Ηγουμενίδης στη σημερινή 3η συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής Εμπορίου για την κύρωση της σύμβασης για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι.

«Κι όμως 4 χρόνια μετά, τα περισσότερα από αυτά είναι ολοκληρωμένα ή σε φάση ολοκλήρωσης. Αυτό δεν μπορούν να το αποδεχθούν επειδή δεν τους συμφέρει πολιτικά. Κάθε φορά που οι τοπικές κοινωνίες χαίρονται ένα ολοκληρωμένο έργο, η ΝΔ είναι αναγκασμένη να δει στον καθρέφτη το αληθινό πρόσωπό της, κι αυτό είναι δύσκολο ομολογουμένως», ανέφερε ο ίδιος χαρακτηριστικά.

 

Κεγκέρογλου

“Σφραγίδα ΠΑΣΟΚ”

Το έργο του νέου διεθνούς αεροδρομίου Καστελλίου Ηρακλείου Κρήτης έχει τη σφραγίδα του ΠΑΣΟΚ και πρέπει να ανακτηθεί ο χαμένος χρόνος από τις ολιγωρίες της Νέας Δημοκρατίας και του ΣΥΡΙΖΑ.

Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής Δημοκρατικής Συμπαράταξης Ηρακλείου Βασίλης Κεγκέρογλου για να προσθέσει:

«Το έργο του νέου αεροδρομίου είναι παραπάνω από αναγκαίο για να  διασφαλιστεί η αναπτυξιακή προοπτική του νησιού και πρέπει να κατασκευαστεί σωστά και να διασφαλιστεί η βέλτιστη λειτουργία του, με σεβασμό στο περιβάλλον, στη βιώσιμη ανάπτυξη της Κρήτης, στην πολιτιστική μας κληρονομιά και κυρίως με ωφέλεια της τοπικής κοινωνίας.

Η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης για την υλοποίηση και λειτουργία του νέου διεθνούς αερολιμένα Ηρακλείου Α.Ε στο Καστέλλι αποτελεί κρίσιμη συνέχεια μιας προσπάθειας που άρχισε πριν από πολλά χρόνια, με πρωτοβουλίες των τοπικών κοινωνιών και πολιτικές αποφάσεις του ΠΑΣΟΚ  το 2003 και με δεδομένο ότι  το υφιστάμενο αεροδρόμιο δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει ικανοποιητικά τη μεγάλη και διαρκώς αυξανόμενη αεροπορική κίνηση της Κρήτης αλλά και να εγγυηθεί την ασφάλεια των κατοίκων».

 

Μ. Συντυχάκης

Κρύβονται συμφέροντα

Την κυβέρνηση, το δήμο και την περιφέρεια για το ότι εξυπηρετούν τα συμφέροντα της κατασκευάστριας κοινοπραξίας κατηγόρησε ο βουλευτής ΚΚΕ Ηρακλείου, Μανώλης Συντυχάκης κατά την τοποθέτηση του στην αρμόδια επιτροπή Επιχειρηματικότητας και Εμπορίου για το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι.

«Φανερά, ανοιχτά, Κυβέρνηση, Δήμος και Περιφέρεια παίζουν το παιχνίδι της κοινοπραξίας. Αυτής τα συμφέροντα υπερασπίζονται και προωθούν» τόνισε κατά την τοποθέτηση του ο κ. Συντυχάκης για να προσθέσει:

«Κυβέρνηση – ΝΔ – ΚΙΝΑΛ – Περιφερειάρχης Κρήτης – Δήμαρχος Μινώα είναι οι πιο γνήσιοι αντιπροσωπευτικοί πολιτικοί εκπρόσωποι των ιδιωτικών συμφερόντων, θυσιάζοντας τα συμφέροντα των κατοίκων της περιοχής του Καστελίου. Αυτή η στρατηγική ταύτιση άλλωστε εκφράζεται στο ψηφοδέλτιο του κ. Αρναουτάκη στις επικείμενες Περιφερειακές εκλογές, στο οποίο συναντιέται – συγκλίνει όλο το πολιτικό και οικονομικό κατεστημένο της Κρήτης.

Όλοι σας χέρι – χέρι να υπερασπίσετε μια επένδυση ληστρική σε βάρος της συντριπτική πλειοψηφίας του λαού της περιοχής, με αλλαγή των χρήσεων γης, βίαιο εκτοπισμό μεγάλου αριθμού αγροτοκτηνοτρόφων, υποβάθμιση της ποιότητας των παραγόμενων προϊόντων, με σοβαρές συνέπειες στην υγεία και την ασφάλεια των κατοίκων, στην πολιτιστική κληρονομιά του τόπου».

 

“Κατάπτυστη σύμβαση”

«Κατάπτυστη» χαρακτηρίζει τη σύμβαση παραχώρησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, η υποψήφια παράταξη για τις αυτοδιοικητικές εκλογές «Ξαστεριά! Ανατροπή στην Κρήτη».

«Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σε συμπαράταξη με τη ΝΔ και το ΚΙΝΑΛ εφαρμόζουν με πανηγυρικό τρόπο τις νεοφιλελεύθερες επιταγές που υποτάσσουν την κοινωνία, την οικονομία, και το περιβάλλον στην εξουσία των αγορών» αναφέρεται μεταξύ άλλων σε σχετική ανακοίνωση όπου και προστίθεται:

«Η διοίκηση Αρναουτάκη ως συμπράττουσα αρχή, έχει γίνει βασικός υπερασπιστής του «μεγαλύτερου των μεγάλων έργων» όπως κομπάζει, την ίδια στιγμή που δημαγωγεί για την προσήλωσή της στην αγροτοδιατροφική σύμπραξη και τη συνεργασία του πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό  Οι νεοφιλελεύθεροι πολιτικοί ηγετίσκοι του τόπου μας δεν μπορούν να επικαλούνται καμιά ωφέλεια για την χώρα μας , την Κρήτη και τη κοινωνία».