Ψηφιακές υπηρεσίες, αναπλάσεις και πολιτισμός: Η ανασκόπηση του Δημάρχου Ηρακλείου

Στην εβδομαδιαία του ανασκόπηση, ο Δήμαρχος Ηρακλείου Αλέξης Καλοκαιρινός παρουσιάζει τα σημαντικότερα θέματα της τρέχουσας εβδομάδας και προετοιμάζει τους πολίτες για όσα έρχονται.

Αναλυτικά η ανάρτηση:

Καλημέρα! Εύχομαι να είστε καλά. Ο Δεκέμβριος ξεκίνησε με εξελίξεις σε ζητήματα που επηρεάζουν και θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των ανθρώπων στον Δήμο μας. Ζητήματα που αφορούν, μεταξύ άλλων, τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας για τη βελτίωση της καθημερινότητας, την αντίστροφη μέτρηση για το άνοιγμα της πύλης Αγίου Γεωργίου, το ανακαινισμένο «Μαρίνα», και αρκετά ακόμα.

Ας διατρέξουμε τις εξελίξεις μαζί:

Η ψηφιακή τεχνολογία σύμμαχος στην βελτίωση της καθημερινότητας

Με στοχευμένες παρεμβάσεις, υλοποιούμε τη δέσμευσή μας και αξιοποιώντας τα διαθέσιμα εργαλεία, εκσυγχρονίζουμε τη λειτουργία των Υπηρεσιών μας με σκοπό τη βελτίωση της καθημερινότητας των ανθρώπων στο Δήμο μας.
Ειδικότερα:

1. Αναβαθμίσαμε την πλατφόρμα ψηφιακής εξυπηρέτησης του Δήμου Ηρακλείου παρέχοντας 120 επιπλέον υπηρεσίες (από 15 που υπήρχαν) οι οποίες μπορούν να ολοκληρωθούν 100% ηλεκτρονικά, άμεσα και με ασφάλεια, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία πολιτών στις Δημοτικές Υπηρεσίες, χωρίς ουρές στα γκισέ, χωρίς ταλαιπωρία.

Ο Δήμος μας ενισχύεται στον τομέα της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης, με γνώμονα την ελαχιστοποίηση του χρόνου διεκπεραίωσης και την βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών. Για να γίνει περισσότερο κατανοητή η σημασία αυτής της πρωτοβουλίας, αρκεί να αναλογιστούμε ότι για το 2025 ο Δήμος Ηρακλείου έχει εξυπηρετήσει περίπου 25.000 ψηφιακά αιτήματα πολιτών, την ίδια στιγμή που ένας πολύ μεγαλύτερος Δήμος, αυτός της Θεσσαλονίκης, έχει εξυπηρετήσει 29.000.

Σήμερα στο Ηράκλειο, πολίτες και επιχειρήσεις έχουν πλέον πρόσβαση σε 170 υπηρεσίες ηλεκτρονικά, 135 από τις οποίες στον «4ο βαθμό» της ολοκληρωμένης ψηφιακής εξυπηρέτησης. Στα σχόλια μπορείτε να βρείτε τον σύνδεσμο για να δείτε και τις 170 υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες ηλεκτρονικά.

2. Τοποθετήσαμε 16 νέα ηλιακά παγκάκια (και τις επόμενες μέρες τοποθετούμε δυο ακόμη) με δυνατότητα φόρτισης ηλεκτρονικών συσκευών, όχι μόνο στο κέντρο της πόλης, αλλά και τις συνοικίες του Ηρακλείου.

3. Εγκαταστήσαμε τρία συστήματα καταγραφής επιπτώσεων σεισμικής δραστηριότητας σε αντίστοιχα δημοτικά κτίρια στις Βασιλειές, στην οδό Μάχης Κρήτης και στην οδό Ανδρόγεω, με στόχο την άμεση μέτρηση της επίδρασης των σεισμών.

4. Ολοκληρώσαμε την εκπαίδευση των εργαζομένων του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» στη χρήση των εννέα σετ τηλεϊατρικής που θα προμηθευτούν άμεσα. Κάθε σετ αποτελείται από tablet και διασυνδεδεμένο ασύρματο εξοπλισμό για τη διενέργεια εξετάσεων και συγχρονίζεται με το προφίλ κάθε δημότη στο Cloud που είναι προσβάσιμο σε επαγγελματίες υγείας.

5. Προγραμματίζουμε την τοποθέτηση νέων στάσεων λεωφορείων που θα λειτουργούν 100% με ηλιακή ενέργεια.
Πρόκειται για καινοτομίες στο πλαίσιο του έργου για τις δράσεις έξυπνης πόλης και βιωσιμότητας του Δήμου Ηρακλείου που ξεκίνησε από την προηγούμενη και συνεχίζεται από την παρούσα Δημοτική Αρχή. Τα έργα υλοποιούνται με τη φροντίδα του Αντιδημάρχου Αναπτυξιακού Προγραμματισμού & Ψηφιακού Μετασχηματισμού, του Τάσου Τσατσάκη και των συνεργατών μας. Τους ευχαριστώ όλους για τα ουσιαστικά αποτελέσματα.