Σταυρόλεξο για γερούς λύτες αποδεικνύεται για τη Λότζια η διαχείριση των τριών διαφορετικών αιτημάτων που έχουν κατατεθεί από εταιρείες, προκειμένου να κυκλοφορήσουν περιφερειακά των ενετικών τειχών της πόλης τρία διαφορετικά τουριστικά τρενάκια με βαγόνια, τα οποία θα μεταφέρουν τους επισκέπτες για να έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν μια γενικότερη εικόνα σε σχέση με το Ηράκλειο.
Ο προβληματισμός που διατυπώνεται στο δήμο, αφορά στο τι παρελκόμενα θα έχει αυτή η κυκλοφοριακή δραστηριότητα, με δεδομένο το γεγονός ότι μετά τις πεζοδρομήσεις όλη η πίεση της κίνησης των οχημάτων από το κέντρο της πόλης έχει μεταφερθεί περιφερειακά.
Με δεδομένο λοιπόν το γεγονός ότι τα τρενάκια αναπτύσσουν χαμηλές ταχύτητες και οι διαστάσεις τους ξεπερνούν αυτές των συμβατικών οχημάτων -ανάλογα με τον αριθμό των βαγονιών που μεταφέρουν-, το ερώτημα που τίθεται είναι πόσο και πως θα επηρεάσουν τη ροή της κίνησης των οχημάτων περιφερειακά της πόλης, και αν θα επιτείνουν την όξυνση της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης.
Ωστόσο εδώ το γεγονός που κλιμακώνει κατακόρυφα το βαθμό δυσκολίας της υπόθεσης, είναι ότι για να λειτουργήσουν τα τρενάκια αυτά, δεν υπάρχει κανένα νομιμοποιητικό πλαίσιο που να διευκολύνει το δήμο σε μια πιο ευέλικτη διαχείριση της υπόθεσης.
Για την ακρίβεια αυτό το οποίο νομιμοποιείται ο δήμος να κάνει είναι να απαντήσει για το αν υπάρχει βατότητα στα δρομολόγια, τα οποία αιτούνται οι εταιρείες να πραγματοποιούν τα τρενάκια. Δηλαδή αν είναι διανοιγμένοι οι δρόμοι και αν μπορούν να περάσουν τα τρενάκια, για να πραγματοποιήσουν το δρομολόγιό τους. Μάλιστα, οι εταιρείες έχουν στραφεί κατά του Δήμου με εξώδικο και έγγραφα διαμαρτυρίας για να εκφράσουν τη δυσφορία τους για το γεγονός ότι ο Δήμος δεν έχει ακόμα γνωμοδοτήσει σχετικά με τα αιτήματά τους.
Οι προτεινόμενες διαδρομές
Όπως προκύπτει από τις εισηγήσεις της υπηρεσίας, δύο εταιρείες έχουν κοινή προτεινόμενη διαδρομή με αφετηρία το Λιμάνι, την Εθνικής Αντιστάσεως, τη Λεωφόρο Ικάρου, τη Δημοκρατίας, τη Χαριλάου Τρικούπη, την Έβανς τη Λεωφόρο Πλαστήρα, την Αρχιεπισκόπου Μακαρίου, τη Σοφοκλή Βενιζέλου και Μιτσοτάκη και το Λιμάνι.
Η δεύτερη προτεινόμενη διαδρομή, από την τρίτη εταιρεία είναι από το Λιμάνι, την Πλατεία 18 Άγγλων, αναστροφή στη λεωφόρο Νεάρχου, Εθνικής Αντιστάσεως, Λεωφόρο Ικάρου, Πλατεία Ελευθερίας, λεωφόρο Δημοκρατίας, Λεωφόρο Κνωσού, Λεωφόρο Δημοκρατίας, Πλατεία Ελευθερίας, Ικάρου, Εθνικής Αντιστάσεως, Λιμάνι Ηρακλείου.
Νομικό κενό διαχείρισης
Αυτό το οποίο προβληματίζει τη Λότζια είναι ότι υπάρχει ένα νομικό κενό σε ό,τι αφορά στη διαχείριση τέτοιων θεμάτων. Όπως υποστηρίζουν στελέχη της είναι εντελώς περιοριστικό το γεγονός ότι ο νόμος αναγκάζει το δήμο να απαντήσει μόνο στο ζήτημα της βατότητας, με δεδομένο το γεγονός ότι υπάρχει ένα σύνολο πραγμάτων τα οποία είναι κομβικό να αξιολογηθούν πριν γίνει η όποια γνωμοδότηση.
Στο πλαίσιο αυτό τα στελέχη της Δημοτικής Αρχής προσανατολίζονται στην έκδοση κανονιστικής απόφασης μέσα από την οποία θα ρυθμίζονται όλα τα ανοικτά ζητήματα που σήμερα είναι στον αέρα.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το θέμα αρχικά τέθηκε στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής ωστόσο ο πρόεδρος κ. Γιώργος Καραντινός ξεκαθάρισε ότι αυτό είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα το οποίο είναι σημαντικό να το συζητήσει και να πάρει αποφάσεις το Δημοτικό Συμβούλιο .
Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει, στο νόμο 3852 άρθρο 73, παράγραφο 4, προβλέπεται ότι η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, με απόλυτη πλειοψηφία μπορεί να παραπέμψει ένα θέμα της αρμοδιότητας της, στο Δημοτικό Συμβούλιο, εφόσον κρίνει ότι αυτό επιβάλλεται από την ιδιαίτερη σοβαρότητα του. Με δεδομένο μάλιστα ότι η αντιπολίτευση δεν συμμετέχει στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, είναι προσαυξημένη η ανάγκη σημαντικά θέματα όπως αυτό να τίθενται στο Δημοτικό Συμβούλιο ώστε να ενημερώνονται όλες οι παρατάξεις και να διατυπώνουν την άποψη τους για τα κρίσιμα ζητήματα του δήμου.