Προκηρύχθηκαν οι διαγωνισμοί για τις μελέτες αξιολόγησης περιβαλλοντικών και κοινωνικών επιπτώσεων, καθώς και για την παροχή υπηρεσιών υποστήριξης για τα υπεράκτια και χερσαία τμήματα του αγωγού East Med.
Πρόκειται για σημαντικό βήμα ωρίμανσης του έργου, με συνολικό κόστος 5,7 εκατομμυρίων ευρώ.
Αναφέρεται ότι σε σχέση με τις μελέτες των υπεράκτιων τμημάτων, κατατέθηκαν οι μελέτες μεταξύ άλλων για την εκτίμηση περιβαλλοντικών και κοινωνικών επιπτώσεων, για την περιβαλλοντική αδειοδότηση και την υλοποίηση δραστηριοτήτων και την απόκτηση αδειών για την εγκατάσταση των υπεράκτιων τμημάτων.
Αναφορικά με το τμήμα χερσαίων αγωγών προχώρησαν οι μελέτες για τμήμα περίπου 550 χιλιομέτρων, ξεκινώντας από το Φλωροβούνι στα βορειοδυτικά της Ελλάδας μέχρι τη νοτιοανατολική Πελοπόννησο, συμπεριλαμβανομένου ενός μικρού υπεράκτιου τμήματος μήκους περίπου. 17 χιλιομέτρων και 110 μέτρων μεγίστου βάθους που θα διασχίζει τον Πατραϊκό Κόλπο.
Αναφέρεται ότι οι διαδικασίες που δρομολογήθηκαν ήδη από το προηγούμενο διάστημα είναι εξίσου σημαντικές, όπως η αξιολόγηση για την προεπιλογή των ενδιαφερομένων με επόμενο στάδιο το Contract Notice, οπότε και θα κληθούν οι προεπιλεγέντες να υποβάλουν προσφορές σηματοδοτώντας την εκκίνηση των διαγωνιστικών διαδικασιών. διαγωνισμός για την λεπτομερή έρευνα και χαρτογράφηση του βυθού (του λεγόμενου Detailed Marine Survey ή DMS), για τον οποίο είχαν ήδη κατατεθεί εκδηλώσεις ενδιαφέροντος.
Σε σχέση με το έργο, υπενθυμίζεται ότι ο αγωγός East Med έχει συνολικό μήκος 1.900 χιλιομέτρων εκ των οποίων τα 1.300 υποθαλάσσια.
Ο EastMed θα έχει ως σημείο εκκίνησης το κοίτασμα φυσικού αερίου στη Λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου.
Με εκτιμώμενη δυναμικότητα 320-350 GWh/d, που θα μπορούσε να αγγίξει και τις 510 GWh/d, αναλόγως και των ευρημάτων ανοιχτά της Κρήτης από όπου και θα διέρχεται, ο EastMed αποτελεί ένα τεράστιο ενεργειακό project ενώ αναμένεται να είναι ο βαθύτερος και μακρύτερος υποθαλάσσιος αγωγός στον κόσμο (έως 1.370 μ. μεταξύ Πελοποννήσου και Κρήτης και 3.000 μ. μεταξύ Κρήτης και Κύπρου).
Όπως σκιαγραφείται και οπό το αντικείμενο τον μελετών που παρατίθενται παραπάνω, ο EastMed σε αδρές γραμμές, θα ακολουθήσει την εξής όδευση: Κοίτασμα Ανατολικής Μεσογείου-Κύπρος-Κρήτη-Πελοπόννησος-Δυτική Ελλάδα, όπου και θα συνδέεται με τον αγωγό Poseidon με κατεύθυνση τις Ιταλικές ακτές.
Φορέας υλοποίησης του έργου έχει οριστεί η IGI Poseidon S.A., εταιρεία αποτελούμενη ισομερώς από την ελληνική ΔΕΠΑ και την ιταλική Edison η οποία έχει αναλάβει επίσης την κατασκευή του προαναφερθέντα αγωγού Poseidon ο οποίος «ωριμάζει» αυτή την περίοδο, καθώς και τον αγωγό φυσικού αερίου IGB μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας που βρίσκεται πλέον σε κατασκευή.