Πόσο κοστίζει και τι περιλαμβάνει ο επικοινωνιακός σχεδιασμός του Δήμου Ηρακλείου

Με βασικούς άξονες τη βιώσιμη κινητικότητα, την κυκλική οικονομία και την ευαισθητοποίηση των πολιτών σε ζητήματα διαχείρισης υδάτινων πόρων, καθώς και την τουριστική προβολή του Ηρακλείου, εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου, κατά πλειοψηφία, το επικοινωνιακό σχέδιο του Δήμου για το 2025, μαζί και με το ετήσιο πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Ηρακλείου.

Στόχος της Δημοτικής Αρχής, όπως τόνισε κατά την εισήγησή του στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών & Τουρισμού Γιώργος Αγριμανάκης, είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των πολιτών σε αυτά τα καίρια ζητήματα, η ενεργοποίηση τους έτσι ώστε να αγκαλιάσουν και να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα κάθε δράσης, η προώθηση του Ηρακλείου ως προορισμός 365 ημέρες τον χρόνο και η ανάδειξή του ως Παγκόσμια Πόλη Γαστρονομίας της UNESCO. Στον επικοινωνιακό σχεδιασμό, συνολικού προϋπολογισμού 397.400 ευρώ, περιλαμβάνονται δράσεις τμημάτων διαφόρων Αντιδημαρχειών, όπως είναι:

  • Η τουριστική προβολή Δήμου Ηρακλείου (διαφημιστική προβολή σε ΜΜΕ, ψηφιακή προβολή σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενέργειες φιλοξενίας, τεχνική υποστήριξη, κ.α.).
  • Η διοργάνωση ενημερωτικών ημερίδων και εκδηλώσεων για την ισότητα των φύλλων, την ευζωία και αειφορία, το περιβάλλον και τα ζώα, καθώς και δράσεων ευαισθητοποίησης για ειδικά θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος.
  • Η παροχή υπηρεσίας υποστήριξης και επικαιροποίησης της διαδικτυακής πύλης τουρισμού του Δήμου Ηρακλείου.
  • Οι υπηρεσίες υποστήριξης πρωτοβουλιών για τη νεολαία.
  • Η επαναλειτουργία του διαδικτυακού ραδιοφώνου Δήμου Ηρακλείου.
  • Υπηρεσίες προώθησης και υποστήριξης του εθελοντισμού.
  • Η διοργάνωση εκδηλώσεων και δρώμενων στο πλαίσιο προώθησης της θεματικής τουριστικής ενότητας γαστρονομίας (Heraklion Gastronomy).
  • Η διοργάνωση δράσεων δια βίου μάθησης, στο πλαίσιο του προγράμματος «Η πόλη που μαθαίνει».
  • Η παροχή υπηρεσιών για την προώθηση των υιοθεσιών του Κυνοκομείου Ηρακλείου.
  • Η διοργάνωση Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Αειφόρου Κινητικότητας του Δήμου Ηρακλείου.

Στο πλαίσιο του επικοινωνιακού σχεδιασμού, υπάρχει διακριτό τμήμα για την τουριστική προβολή του Δήμου Ηρακλείου με σκοπό την καθιέρωση της πόλης ως τουριστικού προορισμού 365 μέρες τον χρόνο. Πρόκειται για μια στρατηγική που ενσωματώνει και την επιτυχία του Δήμου Ηρακλείου να ενταχθεί στην εθνική στρατηγική του Υπουργείου Τουρισμού για την τουριστική ανάπτυξη και προβολή των ελληνικών προορισμών, με το Ηράκλειο να είναι ένας από τους 13 δήμους και περιφέρειες της χώρας που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, το οποίο συνολικά περιλαμβάνει 20 τουριστικούς προορισμούς.

Υπενθυμίζεται ότι για αυτό το θέμα υπεγράφη τον Απρίλιο στη Λότζια μνημόνιο συνεργασίας από την Υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη και τον Δήμαρχο Ηρακλείου Αλέξη Καλοκαιρινό, για τη συγκρότηση και λειτουργία Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού (DMMO). Έναν Οργανισμό που αναμένεται να συμβάλει στη βιώσιμη διαχείριση του προορισμού, προσφέροντας επιστημονικές μελέτες για την αποτύπωση της τουριστικής δραστηριότητας, στρατηγικό σχεδιασμό για την ορθολογική διαχείριση, υποστήριξη στη σύσταση και στελέχωση του Οργανισμού ώστε να λειτουργεί με βάση διεθνή πρότυπα, καθώς και ανάπτυξη καινοτόμων εργαλείων για την προβολή και διαχείριση του Ηρακλείου ως προορισμού. Ο Οργανισμός θα ωφελήσει και την τοπική κοινωνία και επιχειρηματικότητα, καθώς θα λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης, διασυνδέοντας τον τουριστικό τομέα με άλλους κλάδους, όπως η αγροδιατροφή, η πολιτιστική κληρονομιά και οι νέες τεχνολογίες, ενώ θα έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει χρηματοδοτικά εργαλεία όπως τα Ευρωπαϊκά προγράμματα και τις χρηματοδοτήσεις από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και να συμπράττει με Φορείς και διεθνείς επενδυτές.

Το ετήσιο πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου Ηρακλείου θα συνεχίσει να υπηρετεί  τους στρατηγικούς στόχους που έχουν τεθεί σύμφωνα με τη μελέτη του Τμήματος Τουρισμού που αφορά στην «Επικαιροποίηση της τουριστικής στρατηγικής του Ηρακλείου» ενώ εναρμονίζεται και με τις σχετικές εγκυκλίους του ΕΟΤ. Οι επί μέρους δράσεις θα συζητηθούν και από την αρμόδια Επιτροπή Τουρισμού, ενώ έχουν ήδη αντληθεί απόψεις από συναντήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί με τις επί μέρους ομάδες εργασίας της Επιτροπής, με την συμμετοχή εκπροσώπων των Συλλόγων ξενοδόχων, τουριστικών πρακτόρων, ιδιοκτητών ενοικιαζόμενων διαμερισμάτων, ξεναγών, επισιτισμού, της ακαδημαϊκής κοινότητας, καλλιτεχνικών δημιουργών, του εμπορικού συλλόγου, της τουριστικής αστυνομίας, κ.α.

Επισημαίνεται ότι μετά από το «πράσινο φως» του Δημοτικού Συμβουλίου, ακολουθεί η κατάθεση του επικοινωνιακού σχεδιασμού προς έγκριση στον ΕΟΤ και τη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης.