Στις 87.000 – 90.000 έχει εκτοξευθεί ο αριθμός των επιβατών που κάνουν χρήση των mini bus χωρίς εισιτήριο το μήνα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της τεχνικής υπηρεσίας που βρίσκεται στην τελική ευθεία για την οριστικοποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης η οποία αναμένεται να φέρει σημαντικές αλλαγές στην πόλη.
Το γεγονός ότι η χρήση των mini bus κερδίζει συνεχώς έδαφος, φαίνεται ότι έχει παίξει κομβικό ρόλο σε σχέση με την κατεύθυνση που δίνει η δημοτική Αρχή στο νέο κυκλοφοριακό σχεδιασμό ο οποίος κινείται στη λογική ενός ευρύτερου δικτύου πεζοδρομήσεων, που σε αυτή τη φάση δε φαίνεται να εξαιρεί ακόμα και τη 1821.
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Αναλυτικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στα χέρια της η Τεχνική Υπηρεσία και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γιάννης Αναστασάκης, για το μήνα Οκτώβριο, η «μπλε γραμμή» εξυπηρέτησε κατά μέσο όρο 2.240 επιβάτες, αφήνοντας πίσω την «κόκκινη γραμμή» την οποία επέλεξαν 720 επιβάτες. Αντίστοιχα την «πράσινη γραμμή» επέλεξαν για τη μετακίνησή τους 720 επιβάτες.
Όπως χαρακτηριστικά τονίζει με δηλώσεις του στην «Π» ο αντιδήμαρχος κ. Γιάννης Αναστασάκης, «οι τρεις γραμμές έχουν γίνει αποδεκτές από τους δημότες και επιβεβαιώνουν το σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκαν. Την άνετη μετακίνηση προς το κέντρο χωρίς τη χρήση του αυτοκινήτου. Η μπλε γραμμή είναι η δημοφιλέστερη και ακολουθούν η κόκκινη και η πράσινη. Η πράσινη γραμμή-παρότι καινούρια-ανταγωνίζεται σε δημοφιλία την κόκκινη γραμμή.
Καθημερινά μετακινούνται υπερτριπλάσια άτομα σε σχέση με το Σάββατο (μισή βάρδια), άρα φαίνεται ότι προτιμούνται από εργαζόμενους με πενθήμερη εργασία (υπάλληλοι κλπ).
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι ο κόσμος έχει εμπιστευτεί τις γραμμές των λεωφορείων που διασφάλισε ο Δήμος Ηρακλείου στους πολίτες χωρίς εισιτήριο ενώ την ίδια στιγμή κερδίζει συνεχώς έδαφος και η «πράσινη γραμμή» που συνδέει οδικώς τη λεωφόρο Κνωσού από το ύψος της γέφυρας της Εθνικής οδού (στο ύψος των εγκαταστάσεων του ΕΚΑΒ) προς το κέντρο της πόλης.
Για την ακρίβεια η διαδρομή – σύμφωνα πάντα με τον αντιδήμαρχο- είναι Κνωσού, Δημοκρατίας, Χρυσοστόμου, Έβανς, Πλατεία Κορνάρου, Αγίου Μηνά, Καλοκαιρινού, Πλαστήρα.
Ο αντιδήμαρχος σημειώνει ότι η χρήση των νέων λεωφορείων ουσιαστικά σηματοδοτεί το πρώτο μεγάλο βήμα του Δήμου στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, προς την οποία οφείλουμε έτσι κι αλλιώς να προχωρήσουμε, συντονισμένα, γρήγορα και αποτελεσματικά.
Ποιες είναι οι κυκλοφοριακές αλλαγές που έρχονται;
Το μεγάλο φάκελο της κυκλοφοριακής οργάνωσης της πόλης μετά την ολοκλήρωση των έργων ανάπλασης που βρίσκονται σε εξέλιξη αλλά και αυτών που δρομολογούνται, ανοίγει η δημοτική Αρχή, στο πλαίσιο συναντήσεων εργασίας που θα έχει με τους μελετητές αυτές τις μέρες. Η βασική κατευθυντήρια γραμμή που φαίνεται να διαμορφώνεται από τη Λότζια είναι ότι θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα ευρύτατο δίκτυο πεζοδρόμων το οποίο σε αυτή τη φάση δεν εξαιρεί ούτε τη 1821.
Το ενδεχόμενο αυτό αλλάζει τα δεδομένα σε ένα κομβικό τμήμα στο κέντρο της πόλης, που αν τελικά υιοθετηθεί δρομολογεί εξελίξεις με τη μορφή ντόμινο και σε άλλες οδεύσεις που δύναται να λειτουργήσουν ως πεζόδρομοι.
Ο αντιδήμαρχος Γ.Αναστασάκης τονίζει ότι η μελέτη έχει συγκεκριμένα σενάρια άλλα πιο ήπια άλλα πιο δραστικά τα οποία θα επεξεργαστεί η δημοτική Αρχή με μεγάλη προσοχή. Ο ίδιος σημειώνει ότι τα προτεινόμενα σενάρια θα αποτελέσουν αντικείμενο μιας ευρύτερης διαβούλευσης η οποία θα γίνει με τους τοπικούς φορείς προκειμένου να ενημερωθούν για το περιεχόμενο της μελέτης και να εκφράσουν τις απόψεις τους.