ΒΟΑΚ στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη

Τη Β’ φάση του διαγωνισμού για το τμήμα από τη Χερσόνησο έως και τη Νεάπολη, αρχίζει το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών. Οι ενδιαφερόμενοι που συμμετέχουν στον διαγωνισμό Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα θα πρέπει να καταθέσουν το ενδιαφέρον τους έως και τις 24 Μαΐου.

Αναφέρεται ότι για το συγκεκριμένο τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον τα σχήματα, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΡΙΑΔΝΗ» (ΑΒΑΞ-MARGUERITE),  ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε, SHIKUN BINUI LTD, και ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ACCIONA CONCESIONES- ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ INTERTOLL».

Υπενθυμίζεται ότι για το συγκεκριμένο τμήμα μήκους 22,5 χιλιομέτρων, έχει κατατεθεί προς έγκριση η Μελέτη Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στα επόμενα βήματα του διαγωνισμού θα πρέπει να αποφασιστεί η έγκριση συμμετοχής των προεπιλεγέντων και θα ξεκινήσει η έναρξη λειτουργίας του Γραφείου Δεδομένων. Στη συνέχεια, θα υπάρξουν δύο κύκλοι διαλόγου που θα ολοκληρώσουν την Β` φάση.

Η τελική φάση περιλαμβάνει την κατάθεση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών που θα οδηγήσουν στην ανάδειξη του αναδόχου σχήματος που θα αναλάβει το έργο.

Στο μεταξύ, ταυτόχρονα με τη συγκεκριμένη διαδικασία, προχωρούν και οι διαδικασίες για το τμήμα της παραχώρησης από τα Χανιά μέχρι και τη Χερσόνησο, ενώ φαίνεται πως είναι θέμα ημερών η κατάθεση της Περιβαλλοντικής Μελέτης και για το συγκεκριμένο τμήμα. Με βάση τις εκτιμήσεις που υπάρχουν, είναι ότι μέσα στο καλοκαίρι θα μπορέσει να αρχίσει η Β` φάση για το τμήμα, ώστε να τρέχουν σχεδόν παράλληλα οι δύο διαγωνισμοί. Σε αυτό το τμήμα το ενδιαφέρον τους έχουν εκδηλώσει οι ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, VINCI και Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ACCIONA CONCESIONES.

Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, ο ΒΟΑΚ θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης σε σχέση με τη συμμετοχή του Δημοσίου, γεγονός που διασφαλίζει τη συνολική υλοποίηση του έργου.

Με βάση τις τελευταίες εξελίξεις, τα 427 εκατομμύρια ευρώ που εξασφαλίστηκαν για την κατασκευή του έργου, οδηγούν στην έναρξη μιας πορείας προς την κατασκευή που εκτιμάται ως απόλυτη νίκη για το Υπουργείο.

Συνολικός στόχος παραμένει να ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί μέσα στο 2022 και το 2023 να έχουμε αναδόχους ώστε να αρχίσει το μεγάλο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης, που εδώ και χρόνια «βαλτώνει».