Όλο και πιο κοντά στην υλοποίηση ενός ιπτάμενου συστήματος αστυνόμευσης, σε πρώτη φάση στον ΒΟΑΚ, έρχεται ο σχεδιασμός της ΕΛΑΣ.
Οι συνθήκες φέρονται πιο ώριμες από ποτέ για να εφαρμοστεί το συγκεκριμένο μοντέλο. Αν και σε τοπικό επίπεδο δεν έχει υπάρξει κάποια συγκεκριμένη διαδικασία ενημέρωσης ή εκπαίδευσης ώστε να θεωρήσουμε ότι θα ξεκινήσει πολύ άμεσα να στήνεται επίσημα όλο αυτό το πιλοτικό εγχείρημα, πληροφορίες υποστηρίζουν ότι αυτό δεν θα αργήσει να γίνει, με πρώτο βήμα την εκπαίδευση των αστυνομικών που θα αναλάβουν τον χειρισμό των υπερσύγχρονων drone.
Οδηγοί που μιλάνε στο κινητό τηλέφωνο, επιβάτες χωρίς ζώνη, επικίνδυνες προσπεράσεις, είναι μερικές μόνο από τις παραβάσεις που θα μπορούν να καταγράφουν με ευκολία πετώντας σε ύψος που θα φτάνει τα 120 μέτρα. Η εμβέλεια θα αγγίζει τα 10 χλμ. έτσι ώστε να μπορούν να καταγράφουν εικόνα στο μεγαλύτερο μέρος του ΒΟΑΚ, το μήκος του οποίου φτάνει τα 313 χιλιόμετρα.
Παράλληλα θα δημιουργηθούν ειδικά κέντρα επιχειρήσεων σε διαφορετικά σημεία του οδικού άξονα για τον χειρισμό και την «υποδοχή» της εικόνας που θα καταγράφεται. Το συνολικό κόστος της νέας υλικοτεχνικής υποδομής που θα χρησιμοποιηθεί από τα τμήματα της Τροχαίας του ΒΟΑΚ, αλλά και σε άλλους αυτοκινητόδρομους της χώρας, θα φτάσει τα 4 εκατομμύρια ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από ευρωπαϊκά προγράμματα που έχουν εγκριθεί.
Κρήτη και Πάτρα
Η χρήση των drones αναμένεται μεταξύ άλλων να βοηθήσει στην ομαλότερη λειτουργία της κυκλοφορίας των οχημάτων, να επιταχύνει σειρά από χρονοβόρες διαδικασίες συλλέγοντας από αέρος στοιχεία για τροχαία ατυχήματα, ενώ θα αποτελέσει και ένα ακόμα «όπλο» στην καταγραφή παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Με πρωτοβουλία του αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ., αντιστράτηγου Μιχάλη Καραμαλάκη, αποφασίστηκε τα πρώτα μη επανδρωμένα αεροσκάφη να εγκατασταθούν στην Κρήτη, ενώ επόμενη προτεραιότητα, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, είναι το οδικό δίκτυο μεταξύ Πάτρας και Πύργου. Εκεί σε δεύτερη φάση θα ξεκινήσουν να πετάνε 3 ακόμα, μετά την πρώτη πιλοτική δοκιμή στον ΒΟΑΚ. Πρόκειται για τους δύο δρόμους στους οποίους καταγράφονται τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα στη χώρα, αλλά και δύο από τους πιο αιματοβαμμένους δρόμους στην Ευρώπη.