Παρουσία του Χρήστου Σπίρτζη η υπογραφή της σύμβασης

Τον χαρακτήρα «φιέστας» θα έχει η μεθαυριανή υπογραφή σύμβασης του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλλι, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 12:00 το μεσημέρι στην αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου στο Δημαρχείο Καστελλίου.

Όπως πρώτη είχε γράψει η «Π», πρόθεση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη ήταν η υπογραφή να πραγματοποιηθεί νωρίτερα, κάτι που αναβλήθηκε ωστόσο, λόγω του κοινοβουλευτικού έργου για την αναθεώρηση του Συντάγματος.

Σημειώνεται ότι ο υπουργός επέλεξε το Καστέλλι, μετά από τις πιέσεις αιρετών της Κρήτης που τόνιζαν ότι η υπογραφή οφείλει συμβολικά και ουσιαστικά να γίνει στον τόπο που πρόκειται να κατασκευαστεί το νέο διεθνές αεροδρόμιο. Ο υπουργός θέλει να δώσει στην εκδήλωση τον χαρακτήρα μεγάλης γιορτής, γι’ αυτό και σύμφωνα με πληροφορίες έχει ζητηθεί να προετοιμαστεί ένα τραπέζι μετά τη σύμβαση, για περίπου 50 άτομα, ανάμεσα στα οποία βουλευτές, αιρετοί, τοπικοί παράγοντες και δημοσιογράφοι.

Στην Κρήτη για την υπογραφή αναμένεται να έρθει ο πρόεδρος της Ariadne Group Μιχάλης Γουρζής, εκπρόσωπος της νέας εταιρείας που θα ιδρυθεί για την κατασκευή του αεροδρομίου, καθώς και εκπρόσωπος της ινδικής εταιρείας GMR Airports Limited, που συμμετέχει στην κοινοπραξία.

Με βάση τα όσα έχουν γίνει ως τώρα γνωστά, αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης θα γίνει μία τοποθέτηση του υπουργού και κάποιες ανακοινώσεις. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, θα ακολουθήσει γεύμα, αντίστοιχο με αυτό που πραγματοποιήθηκε στα εγκαίνια της νέας πτέρυγας καταστημάτων στο διεθνές αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης».

Υπενθυμίζεται βέβαια ότι οι κάτοικοι της περιοχής, όπως έχει γράψει κατ’ επανάληψη η «Π», δεν πρέπει να περιμένουν άμεσα την έναρξη εργασιών στην περιοχή, αφού το έργο θα υλοποιηθεί στη λογική μελέτης – κατασκευής, ενώ υπάρχουν πολλά βήματα πριν την έναρξη της κατασκευής, που ενδέχεται να καθυστερήσουν το κατασκευαστικό κομμάτι του αεροδρομίου.

Διαδικασία

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι αμέσως μετά από την υπογραφή της σύμβασης, η οποία έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο, θα ακολουθήσει η κύρωση της συμφωνίας από την ελληνική Βουλή, με τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη να φιλοδοξεί πως η συμφωνία θα μπορέσει να κυρωθεί μέσα στον Φεβρουάριο.

Αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης, θα αρχίσει η κατάρτιση της σχετικής μελέτης, θα γίνουν οι απαραίτητες αρχαιολογικές έρευνες, ενώ υπολογίζεται ότι το κατασκευαστικό τμήμα του έργου θα εκκινήσει έναν χρόνο αργότερα. Στο μεταξύ, η ανάδοχος εταιρεία έχει ήδη προετοιμάσει το έδαφος για την κάθοδό της στην Κρήτη, ενοικιάζοντας γραφεία κι αρχίζοντας όλες τις διαδικασίες για εξεύρεση της κατάλληλης ομάδας και αξιοποίηση του τοπικού ανθρώπινου δυναμικού.

Αφού αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής, που υπολογίζονται πλέον στο α’ ή β’ τρίμηνο του 2020, η εταιρεία εκτιμά ότι θα μπορέσει να ολοκληρώσει το έργο, αν δεν υπάρξουν κάποια άλλα προβλήματα, το αργότερο ώς το 2023.

Στο μεταξύ βέβαια, ήδη έχουν αρχίσει να ανακύπτουν κάποια ζητήματα, τα οποία σχετίζονται με την κυκλοφοριακή σύνδεση του νέου διεθνούς αεροδρομίου, τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες φαίνεται να προβληματίζουν τους επενδυτές. Από τη στιγμή βέβαια, που η επένδυση έχει περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ακόμα κι αν τελικά κριθεί αναγκαία η τροποποίηση της κυκλοφοριακής σύνδεσης ή η εξεύρεση εναλλακτικών, που εντάχθηκε στο κάδρο των συζητήσεων, οι αλλαγές δεν θα είναι εύκολες, καθώς χρειάζεται νέα νομοθέτηση.

Ασφαλώς, κάτι τέτοιο δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να υπάρξουν τροποποιήσεις, είναι όμως αρκετά δύσκολη η υλοποίησή τους, δεδομένων των συνθηκών.