Το στοίχημα της ενίσχυσης της εξωστρέφειας του Δήμου Ηρακλείου, και της ευέλικτης εξυπηρέτησης του πολίτη είναι ο στόχος της οικονομικής υπηρεσίας του Δήμου, που αναδιοργανώνεται εσωτερικά προκειμένου να μπορέσει να ανταποκριθεί στο έργο της.
Μεγαλύτερη ταχύτητα στην εξυπηρέτηση του ΤΑΠ, εντατικοποίηση του έργου του τμήματος των προμηθειών, και του τμήματος εκκαθάρισης δαπανών, είναι οι πρώτοι καρποί της προσπάθειας αυτής, που προχωρά μέσα από εσωτερικές μετακινήσεις προσωπικού και θέσεων προϊσταμένων.
Διαλέγουμε τη λύση και όχι το πρόβλημα τονίζει με δηλώσεις της στην «Π» η αρμόδια αντιδήμαρχος κ. Μαρία Καναβάκη η οποία εξηγεί ότι η προσπάθεια αυτή δεν είναι εύκολη ούτε απλή, αν λάβει κανείς υπόψη του το γεγονός ότι εν μέσω πανδημίας είχαμε δύο κύκλους κινητικότητας, που είχε σαν αποτέλεσμα την ακόμα μεγαλύτερη υποστελέχωση της υπηρεσίας, η οποία δεν μπόρεσε ποτέ να αναπληρώσει τα κενά που άφησαν πίσω της οι συνταξιοδοτήσεις προσωπικού που προηγήθηκαν.
Ποτέ άλλοτε ο τέταρτος μεγαλύτερος Δήμος της χώρας δεν είχε τόσο λίγο προσωπικό, και την ίδια στιγμή τόσο μεγάλο όγκο δουλειάς, τον οποίο πρέπει να διαχειριστεί μέσα από μια αγκυλωμένη νομοθεσία. Σε όλα αυτά τα δεδομένα, θα πρέπει να περιλάβει κανείς και το γεγονός ότι πλέον δεν υπάρχει ο Επίτροπος που ελέγχει όλα τα εντάλματα, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι πλέον αν γίνει το οποιοδήποτε λάθος, πάμε σε προσωπικό καταλογισμό στους υπαλλήλους, γεγονός που αυξάνει το άγχος των εργαζομένων σε σχέση με την τήρηση της νομιμότητας που πάντα ήταν «Ευαγγέλιο» για την υπηρεσία.
Εξωστρέφεια και ευέλικτο περιβάλλον με εσωτερική αναδιοργάνωση
Η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου είναι πραγματικά η ραχοκοκαλιά του συστήματος λειτουργίας της Λότζια τονίζει η αντιδήμαρχος Μ.Καναβάκη η οποία σημειώνει ότι «από τους βασικότερους στόχους της ήταν η σωστή οργάνωση των Τμημάτων της Οικονομικής Υπηρεσίας , κάτι που δεν είναι εύκολο όταν αναλαμβάνεις μια ήδη στελεχωμένη διεύθυνση η οποία με την κινητικότητα αποδυναμώνεται ακόμα περισσότερο.
Στο πλαίσιο αυτό -όπως εξηγεί-, έγιναν κινήσεις αποφασιστικές, μέσα από την τοποθέτηση νέων προϊσταμένων σε τρία κομβικά τμήματα όπως το Ταμείο (νέος ταμίας) και το ΤΑΠ και στο τμήμα εκκαθάρισης. Παράλληλα η συνεργασία με τη διευθύντρια και όλους τους προϊσταμένους, είναι καθημερινή και άμεση, με στόχο την εξυπηρέτηση του πολίτη αλλά και τη διεκπεραίωση των εσωτερικών διαδικασιών.
Για παράδειγμα, στο τμήμα προμηθειών, δουλεύουμε συντονισμένα και οργανωμένα, προσεκτική μελέτη των νόμων για τις διαδικασίες και πλήθος συμβάσεων, γεγονός που δείχνει τη δουλειά του Τμήματος . Για το 2020 προχωρήσαμε σε συμβάσεις συνολικά 14.194.264,64. Και μάλιστα το συγκεκριμένο Τμήμα διεκπεραίωσε άμεσα και χωρίς καθυστερήσεις και όλες τις συμβάσεις που έπρεπε να γίνουν για τον covid (μόνο για covid συμβάσεις 1.232.266,550).
Αντίστοιχα γίνεται προσπάθεια εγρήγορσης των διαδικασιών και άμεσης πληρωμής από το τμήμα Ταμείου όπου σήμερα το ταμειακό υπόλοιπο ανέρχεται σε 46.471.790,26. Στο τμήμα ΤΑΠ, έχουν γίνει ριζικές αλλαγές στη λειτουργία του, με την ψηφιακή έκδοση μη οφειλής ΤΑΠ.
Η εξυπηρέτηση του πολίτη είναι καθημερινή και η υπηρεσία είναι ανοικτή στο κοινό. Έτσι το 2020 είχαμε 4976 αιτήσεις για έκδοση μη οφειλής και δόθηκαν οι 4954. Φυσικά είναι ένα Τμήμα που θέλει ακόμη πολύ δουλειά υπάρχει όγκος προηγούμενων ετών αλλά είμαστε σε καλό δρόμο. Στην κατεύθυνση αυτή σχεδιάζουμε και μια ηλετρονική πλατφόρμα-εφαρμογή που πιστεύουμε ότι θα βελτιώσει τη λειτουργία του τμήματος και κατ επέκταση την εξυπηρέτηση του δημότη.
Στο τμήμα κοιμητηριών, εξελίσσεται μια πρωτοφανής φροντίδα και μέριμνα για την εικόνα και την κατάστασή τους (καθαρισμός, βαψίματα, γρήγορε προμήθειες, διαμορφώσεις χώρων για εργατικό προσωπικό αίθριο αναμονής στο νέο κοιμητήριο κλπ). Επίσης προχώρησαν οι διαδικασίες για τη διάθεση οικογενειακών τάφων στον Αγιο Κων/νο και καθορίστηκε το τέλος τους για την επαναδιάθεση τους.
Στο τμήμα Εκκαθάρισης Δαπανών ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το 2019 εκδόθηκαν 5.926 χρηματικά εντάλματα συνολικού ποσού 67.795.393,14 ευρώ και για το έτος 2020 εκδόθηκαν 5.991 χρηματικά εντάλματα συνολικού ποσού 75.519.564,84 ευρώ. Είναι το Τμήμα με μεγάλη ευθύνη που αποτελεί το τελικό στάδιο πριν την πληρωμή.
Οι χρόνοι ελέγχου των δαπανών και των ενταλμάτων έχουν βελτιωθεί αισθητά με αποτέλεσμα να γίνεται γρηγορότερη και η εκροή χρήματος προς τους προμηθευτές, που σε πολλές περιπτώσεις είναι τοπικοί, επομένως ενισχύεται και η τοπική επικοινωνία».