Την «τεχνική έκθεση» του Υπουργείου Υποδομών στην οποία περιλαμβάνονται απαντήσεις για μια σειρά θεμάτων που τέθηκαν κατά τη διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης της ΜΠΕ ΒΟΑΚ τμήματος Χανιά – Ηράκλειο, δημοσιοποίησε χθες η Περιφέρεια Κρήτης ώστε να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτά και οι πολίτες και οι φορείς που θέλουν να έχουν γνώση της εξέλιξης της.
Στην τεχνική έκθεση δίδονται απαντήσεις σε μια σειρά από ζητήματα που έχουν τεθεί από υπηρεσίες και φορείς ανάμεσα τους και η Περιφέρεια Κρήτης.
Όπως είναι γνωστό το έργο του ΒΟΑΚ αφορά σε οδικό άξονα μήκους 107 χιλιομέτρων, με παράπλευρο οδικό δίκτυο 80 χιλ. Το τμήμα Σούδα – Βρύσες αρχιζει από το κατασκευασμένο τμήμα της παράκαμψης των Χανίων και ολοκληρώνεται εκεί που αρχίζει το επόμενο τμήμα Βρύσες-Ατσιπόπουλο. Το 58% του μήκους του νέου δρόμου κατασκευάζεται με ενσωμάτωση του υφιστάμενου ΒΟΑΚ ενώ το 42% χωροθετείται εκτός.
Στο τμήμα Βρύσες Ατσιπόπουλο, η αρχή του βρίσκεται στο πέρας του τμήματος Σούδα Βρύσες και φτάνει στο σημείο που αρχίζει η παράκαμψη Ρεθύμνου. Η χάραξη στο μεγαλύτερο μήκος χωροθετείται εκτός και νοτίως του υφιστάμενου ΒΟΑΚ ενώ μόνο η αρχή και το πέρας συμπίπτουν με τη χάραξη του.
Αντίστοιχα το τμήμα Αμάρι -Σκαλέτα, η αρχή του βρίσκεται στο πέρας του κατασκευασμένου τμήματος της παράκαμψης του Ρεθύμνου, ενώ το τέλος του είναι μετά από 12 χιλ εκεί που αρχίζει το επόμενο τμήμα Σκαλέτα-Λινοπεράματα. Η προτεινόμενη χάραξη μετά τον κόμβο, αποτελεί νέα χάραξη. Στο τμήμα Σκαλέτα- Λινοπεράματα η αρχή του βρίσκεται στο τέλος του τμήματος Αμάρι – Σκαλέτα, και φτάνει μέχρι την αρχή του ανισόπεδου κόμβου των Λινοπεραμάτων όπου αρχίζει το υφιστάμενο τμήμα της παράκαμψης Ηρακλείου. Το 41% του μήκους του νέου οδικού άξονα κατασκευάζεται με ενσωματωση του υφιστάμενου ΒΟΑΚ και το 59% χωροθετείται εκτός αυτού.
Η διατομή θα είναι τετράιχνη με πλάτος 21,05 χωρίς πλευρικές διαμορφώσεις. Τα κυριότερα τεχνικά έργα που προβλέπονται είναι 17 ανισόπεδοι κόμβοι, 75 γέφυρες μήκους 13,2 χιλ. 21 σήραγγες 31,5 χιλ. 18 σηραγγες ανοικτής εσκαφής συνολικού μήκους 9,6 χιλ. Στις παράπλευρες οδούς και το υφιστάμενο τμήμα της εθνικής οδού προβλέπονται 266 έργα αντιστήριξης συνολικού μήκους 46,6 χιλ και 58 ανισόπεδων διαβάσεων.