Σημαντική ανάσα έχουν δώσει στην τοπική αγορά του Ηρακλείου οι θερινές εκπτώσεις.
Οι εκπτώσεις επίσημα ολοκληρώνονται στο τέλος της εβδομάδας, αλλά με δεδομένο πως με βάση την απόφαση του Εμπορικού Συλλόγου η ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος τοποθετείται αμέσως μετά, πρόκειται να διαρκέσουν πρακτικά έως και τις 15 Σεπτεμβρίου. Βέβαια, οι επιχειρηματίες δεν προσδοκούν κάποια δραματική αύξηση στις πωλήσεις τους το αμέσως επόμενο διάστημα, αφού ο Σεπτέμβριος είναι παραδοσιακά ο μήνας που αφιερώνεται στις ανάγκες των παιδιών για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Παρ’ όλα αυτά, η μέχρι τώρα κίνηση θεωρείται αρκετά ικανοποιητική κι έχει δείξει πως έχει «διορθώσει» σε πολύ μεγάλο βαθμό τα κακώς κείμενα της πανδημίας. Οι επιχειρηματίες θεωρούν πως υπάρχει μια εξισορρόπηση της κατάστασης, η οποία έχει δώσει τις αναγκαίες ανάσες ρευστότητας μετά από μια μακρά περίοδο απραξίας.
Βέβαια, όπως αναφέρουν, είναι αναγκαίο να υπάρξει και μια συνέχεια ως προς την κίνηση και τον Σεπτέμβριο, προκειμένου να ολοκληρωθεί μια θεωρητικά καλή περίοδος μετά την πανδημία. Κι αυτό γιατί, όπως αναφέρουν οι επιχειρηματίες, η αγορά βοηθήθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό κατά κανόνα από τις κοινωνικές εκδηλώσεις, αλλά και από την έλευση επισκεπτών που είχαν διάθεση και ικανότητα να ξοδέψουν.
Εφόσον αυτοί οι δύο παράγοντες εκλείψουν λόγω των νέων περιορισμών που αναμένονται ή που έχουν ανακοινωθεί από χώρες όπως η Γερμανία, δεν θα είναι παράλογο η αγορά να υποστεί μια νέα κάθετη πτώση, η οποία προς το παρόν δεν αναμένεται, αλλά φοβίζει τους επιχειρηματίες.
Στο μεταξύ, η πολύ καλή εικόνα που υπάρχει στην αγορά του Ηρακλείου, δεν μοιάζει να αντιστοιχεί με την εικόνα που υπάρχει στην αγορά των Χανίων, όπου οι καταστάσεις είναι λίγο χειρότερες. Όπως αναφέρουν επιχειρηματίες, υπήρξε μια σχετική αύξηση της ζήτησης μέχρι και τον Ιούλιο, κυρίως από ντόπιους καταναλωτές, η οποία μέσα στον Αύγουστο υποχώρησε αρκετά.
Σύμφωνα με τον επιχειρηματικό κόσμο στη δυτική Κρήτη, ο τουρισμός δεν ευνόησε την κατανάλωση ιδιαίτερα, αφού οι επισκέπτες δεν έκαναν κάποιες δυναμικές αγορές. Περισσότερη τόνωση υπήρξε από ντόπιους καταναλωτές που επέλεξαν να στηρίξουν τοπικές επιχειρήσεις. Γι’ αυτό άλλωστε και από τη δυτική Κρήτη έχει αναπτυχθεί ένας νέος σκεπτικισμός αναφορικά με το αν οι περίοδοι εκπτώσεων θα πρέπει να είναι τόσο μεγάλες ή αν θα πρέπει να περιοριστούν ούτως ώστε να υπάρχει και νόημα στο θεσμό.
Η αγορά πάντως, έχει μπει σε μία νέα κατάσταση επαναπροσδιορισμού μετά την πανδημία και προσπαθεί να βρει μια σειρά από νέες λύσεις προκειμένου να ανταπεξέλθει σε νέες συνθήκες και δεδομένα.