«Φέρουμε ένα φιλόδοξο αλλά ρεαλιστικό σχέδιο για τα απορρίμματα, ώστε να δώσουμε ένα οριστικό τέλος και μια νέα αρχή στην αποκομιδή απορριμμάτων», τόνισε ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Ν.Γιαλιτάκης και τόνισε ότι «η εξωστρέφεια του καλοκαιριού, όπως και οι πολιτιστικές εκδηλώσεις ενισχύουν τα σκουπίδια στην πόλη».
Σημείωσε ότι μέσα από το νέο σχέδιο θα υπάρχουν καλύτερες συνθήκες εργασίας για τους εργαζομένους της Υπηρεσίας Καθαριότητας, ενώ επίσης στόχος είναι να υπάρξει ένας σύγχρονος στόλος αποκομιδής. Ο αντιδήμαρχος παρουσίασε αναλυτικά τον σχεδιασμό, ο οποίος περιγράφεται συνοπτικά στον ακόλουθο πίνακα, όπου φαίνεται η υφιστάμενη κατάσταση και η κατάσταση με το προτεινόμενο σύστημα:
Υφιστάμενη κατάσταση
Προτεινόμενο σύστημα
Δρομολόγια απορριμματοφόρων σύμμεικτων απορριμμάτων:
- 29 (μεγάλα απορριμματοφόρα)
- 35 (μεγάλα απορριμματοφόρα),συνενίσχυση της υπηρεσίας «ραντεβού»,
- συνανανέωση του στόλου με συμβατικά και ηλεκτρικά οχήματα, ε
- πέκταση δικτύου υπόγειων κάδων,
- εγκατάσταση 5 ηλιακών κάδων με συμπίεση
Δρομολόγια απορριμματοφόρων ανακυκλώσιμου υλικού:
6 έως 7
9, προσθήκη νέων οχημάτων,
επέκταση δικτύου υπόγειων κάδων
Οδοκαθαριστές
63 208 (218 τους θερινούς μήνες), στην 1η ΔΚ διπλή (πρωί-απόγευμα) έως και τριπλή (και νύχτα) βάρδια καθημερινά
Συλλογή ογκωδών αντικειμένων και πράσινων αποβλήτων
- 1 συνεργείο και δυο μηχανήματα
- Δημιουργούνται επιπλέον 5 συνεργεία με νέο εξοπλισμό,
- ειδική εφαρμογή (App) και υπηρεσία ραντεβού στις συνοικίες
Επόπτες καθαριότητας
- Συνεργείο ολοκληρωμένης επέμβασης σε κοινόχρηστους χώρους
- Δημιουργούνται 2 μεικτά συνεργεία, των 5 ατόμων
Συνεργείο για την αφισορύπανση/graffiti
- Δημιουργούνται 2 συνεργεία των 2 ατόμων
Ολοκληρωμένο συνεργείο οδοσάρωσης
- 1 συνεργείο
- Δημιουργούνται 3 συνεργεία των 2 ατόμων,
- επιπλέον από τα 5 σάρωθρα του εξωτερικού συνεργάτη που θα επιχειρούν καθημερινά στην 1η ΔΚ
Συνεργείο πλυσίματος κάδων
- Δημιουργούνται 2 συνεργεία
- Συνεργείο πλυσίματος οδών, 1 συνεργείο
- Δημιουργούνται 2 συνεργεία επιπλέον από τα 2 συνεργεία του εξωτερικού συνεργάτη για την 1η ΔΚ
Συνεργείο διαχείρισης κάδων απορριμμάτων
- 2 άτομα
- Δημιουργείται 1 συνεργείο 5 ατόμων
Συνεργείο ΒΟΑΚ – Περιφερειακών Δρόμων
- Δημιουργείται 1 συνεργείο 3 ατόμων
Συνθήκες εργασίας
- Συσσώρευση χιλιάδων ρεπό και ημερών αδειών
- Ομαλοποίηση εργασιακών ρυθμών
Σταθερότητα αποκομιδής/οδοκαθαρισμού
- Ακυρώσεις δρομολογίων λόγω έκτακτων συνθηκών (ασθενειών, απουσιών, βλαβών, κ.λπ.)
- Πλήρης και σταθερή αποκομιδή, άμεση αποκατάσταση βλαβών
Σύμφωνα με τον κ. Γιαλιτάκη, με το προτεινόμενο μεικτό σύστημα, η Υπηρεσία Καθαριότητας θα εξοικονομήσει πόρουςσε έμψυχο δυναμικό και μηχανολογικό εξοπλισμό:
Ειδικότερα στο έμψυχο δυναμικό, 17 οδηγούς, 2 χειριστές, 31 συνοδούς, 36 οδοκαθαριστές. Στο μηχανολογικό εξοπλισμό,2 φορτηγά δυαξονικά, 1 φορτηγό μικρό τύπου Cander, 2 πλυντήρια κάδων, 1 πλυντήριο ρυμουλκούμενο, 4 δορυφορικά μικρά απορριμματοφόρα, 1 τσαπάκι.
Με την εφαρμογή του μεικτού συστήματος Καθαριότητας, εξασφαλίζεται: Πλήρης οδοκαθαρισμός σε όλη την πόλη. Μόνιμος οδοκαθαριστής σε κάθε Τοπική Κοινότητα. Απομάκρυνση ογκωδών αποβλήτων σε ανεξέλεγκτες χωματερές και εκτέλεση εισαγγελικών παραγγελιών σε καθημερινή βάση. Πλύσιμο κάδου ανά 15 ημέρες περίπου.
Πλύσιμο οδοστρώματος κεντρικών οδών συνοικιών ανά 15 ημέρες περίπου. Μηχανική σάρωση σε κάθε συνοικία ανά 15 ημέρες περίπου. Άμεση σημειακή παρέμβαση στους κοινόχρηστους χώρους ανά γειτονιά του Ηρακλείου για το σύνολο των αναγκών της Καθαριότητας.
Εξάλειψη της αφισορύπανσης με άμεση επέμβαση. Καθαρισμός ΒΟΑΚ και περιφερειακών δρόμων ανά 15 ημέρες περίπου. Παροχή στους εργαζομένους των ρεπό και αδειών προηγουμένων ετών που έχουν συσσωρευθεί. Μεταφορά, τοποθέτηση και μετακίνηση κάδων, εντός της εβδομάδας, σύμφωνα με τις αποφάσεις της αρμόδιας Επιτροπής.
Έγκαιρος καθαρισμός των δημοτικών οικοπέδων. Αποκομιδή και απομάκρυνση απορριμμάτων πέριξ του καταυλισμού των Ρομά ανά δύο ημέρες. Εξυπηρέτηση άλλων δημοτικών υπηρεσιών και φορέων (Αστυνομική Δ/νση, Τελωνείο, Δικαστήρια, Περιφέρεια Κρήτης, κ.ά.).
Ο αναπληρωτής προϊστάμενος του Τμήματος Αποκομιδής Απορριμμάτων, Μιχάλης Ροβίθης, αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το εναπομείναν προσωπικό στην εργασιακή του καθημερινότητα, λόγω της υποστελέχωσης που οδηγεί σε συσσώρευση ρεπό και ημερών αδείας, καθώς και στις προοπτικές που δημιουργούνται για την εξέλιξή του μέσα από τον συγκεκριμένο σχεδιασμό.