Νέος κυκλικός κόμβος σχεδιάζεται στη συμβολή Κνωσού - Παρασκευοπούλου

Έναν νέο κυκλικό κόμβο σχεδιάζει να κατασκευάσει ο Δήμος Ηρακλείου σε ένα από τα πιο βεβαρυμένα κυκλοφοριακά σημεία της πόλης, μετά από τη γενικευμένη δυσαρέσκεια των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής αλλά και της αποτυχίας των μέχρι σήμερα μέτρων να  διαχειριστούν τον τεράστιο όγκο των οχημάτων που διέρχονται από το συγκεκριμένο σημείο.

Συγκεκριμένα ο κυκλικός κόμβος πρόκειται να κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Παρασκευοπούλου και Κνωσού, για τον οποίο έχει ήδη ανατεθεί με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης η εκπόνηση της σχετικής μελέτης και περιβαλλοντικής αδειοδότησης.

Η εξέλιξη αυτή δρομολογήθηκε μετά και από έντονες πιέσεις των κατοίκων και των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή, οι οποίοι τεκμηρίωσαν ότι υπάρχει διαπιστωμένη έλλειψη οδικής ασφάλειας για πεζούς, για τα ΑμεΑ και τα οχήματα που διέρχονται από αυτό το σημείο.

Παράλληλα επισήμαναν την αυξημένη πιθανότητα για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων λόγω και του αυξημένου κυκλοφοριακού φόρτου τα τελευταία χρόνια με δεδομένο μάλιστα και το γεγονός ότι το Τμήμα Κυκλοφορίας και Συγκοινωνιών είναι αποδέκτης πλήθους παραπόνων από δημότες για την προβληματική διαμόρφωση στη συγκεκριμένη διασταύρωση.

Μεγάλη καθυστέρηση και συσσώρευση οχημάτων παρατηρούνται στην κάθοδο της Λ. Κνωσού λόγω της δυνατότητας για αριστερή στροφή προς την οδό Παρασκευοπούλου με σκοπό να οδηγηθούν στην οδό Αλ. Παπαναστασίου ή/ και προς την έξοδο για την Εθνική οδό.

Εκεί η αναμονή των οχημάτων είναι μεγάλη, λόγω του ότι η αριστερή στροφή δεν έχει προτεραιότητα, με αποτέλεσμα να διακόπτουν τη ροή της ανόδου της Λ. Κνωσού παράνομα, για να επισπεύσουν. H διακοπή της ροής της ανόδου προκαλεί συμφόρηση στην άνοδο της λ. Κνωσού, τις πρωινές και μεσημβρινές ώρες κυρίως.

Οι δραστηριότητες στην περιοχή μελέτης (εστιατόρια, τράπεζα, καφετέριες) για την εξυπηρέτηση των οχημάτων  που εξέρχονται της πόλης, είτε προς τα νοτιοανατολικά προάστια, είτε προς την είσοδο της Εθνικής, δημιουργούν αναπόφευκτα πρόσθετα προβλήματα στην κυκλοφορία.

Ο αντιδήμαρχος Γιάννης Αναστασάκης

Ειδικότερα αυτό το οποίο διαπιστώνουν οι πολίτες που ζητούν την παρέμβαση του Δήμου για τη λήψη μέτρων είναι ότι οι μη διαφοροποιημένες επιφάνειες επιτρέπουν στους οδηγούς να σταθμεύουν χωρίς προφανείς συνέπειες για τους ίδιους και τους υπόλοιπους οδηγούς, με αποτέλεσμα τον κορεσμό του κόμβου σε περιπτώσεις στροφών βαρέων οχημάτων όπως λεωφορείων, φορτηγών κλπ.

Οι διαβάσεις πεζών δεν είναι επαρκείς δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα ασφάλειας για πεζούς και οχήματα, αλλά και επιπλέον καθυστερήσεις στην κυκλοφορία των οχημάτων, λόγω της ανεξέλεγκτης διάσχισης του δρόμου από τους πεζούς.

Με δηλώσεις του στην «Π» ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γιάννης Αναστασάκης σημειώνει ότι «η εκπόνηση των μελετών του κυκλικού κόμβου, θα έχει στόχο συγκεκριμένες παρεμβάσεις για την ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας, σε αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων, με στόχο αφενός την αναβάθμιση των συνθηκών της κυκλοφορίας των οχημάτων.

Ο υπό μελέτη κόμβος της λ. Κνωσού και οδού Παρασκευοπούλου είναι εντός σχεδίου πόλης. Μετά το σημείο του προτεινόμενου κόμβου και προς νότο, συνεχίζει η λ. Κνωσού με κατεύθυνση τον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσσού.

Η λεωφόρος που συνδέει το Ηράκλειο με το νοτιοανατολικό τμήμα του Νομού χαρακτηρίζεται ως τριτεύον εθνικό δίκτυο και παρουσιάζει αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, καθώς εξυπηρετεί τις εξής ανάγκες μετακινήσεων προς ένα από τα δύο Πανεπιστημιακά Νοσοκομεία της πόλης (Βενιζέλειο), τη σύνδεση της πόλης με τις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Κρήτης, τον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού, από και προς τα νοτιοανατολικά προάστια της πόλης (Άι Γιάννης – Μεσαμπελιές), και οδηγεί στον Α/Κ Κνωσού της Ε.Ο.90 που αποτελεί πύλη εισόδου – εξόδου της πόλης.

Ο υφιστάμενος κόμβος δεν εξυπηρετεί αποτελεσματικά τις κυκλοφοριακές ανάγκες της περιοχής λόγω του αυξημένου κυκλοφοριακού φόρτου, ιδίως τα τελευταία χρόνια. Οι ώρες αιχμής είναι οι πρωινές, οι μεσημεριανές και οι βραδινές και η συγκέντρωση βαρέων οχημάτων (φορτηγά/λεωφορεία) με κατεύθυνση από και προς την εθνική οδό επιβαρύνει την κυκλοφορία.

Στο πλαίσιο αυτό προκύπτει η ανάγκη διαμόρφωσης οδικής υποδομής και ενίσχυσης του επιπέδου οδικής ασφάλειας, σύμφωνα με τις σχετικές προδιαγραφές περί ασφαλούς κίνησης οχημάτων σε περιοχές με έντονα χαρακτηριστικά μετακινήσεων τοπικού, περιαστικού και υπεραστικού χαρακτήρα. Επίσης κρίσιμο διακύβευμα είναι η ανάγκη ασφαλούς μετακίνησης των κατοίκων των περιοχών και των γύρω τοπικών διαμερισμάτων».