Νέο «καμπανάκι» στον κάθετο άξονα Ηρακλείου-Μεσσαράς

Μια ρωγμή πριν από τη σήραγγα της Πλουτής και προβλήματα ερπυσμού στα πρανή του δρόμου της Μεσσαράς πριν την Αγία Βαρβάρα, έχουν «χτυπήσει καμπανάκι» στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης, προκειμένου να «τρέξουν» άμεσα τα έργα αποκατάστασης και ο δρόμος να θωρακιστεί με ασφάλεια.

Όπως προκύπτει σε πρώτο επίπεδο, θα γίνει άμεσα μια παρέμβαση με την ενεργή εργολαβία συντήρησης του δρόμου της Μεσσαράς, για να προχωρήσει μια πρώτη αποκατάσταση εν όψει της χειμερινής περιόδου, καθώς αναμένονται βροχές, που εκτιμάται ότι θα επιβαρύνουν τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί.

Ωστόσο, αυτό το οποίο διαπιστώνεται είναι ότι απαιτείται ένα εκτεταμένο δίκτυο παρεμβάσεων στο σημείο που εμφανίζεται η ρωγμή, καθώς διαφαίνεται ότι υπάρχουν υπόγεια νερά και απαιτείται ένα πακέτο εκτεταμένων παρεμβάσεων. Το βέβαιο είναι ότι θα αναγκαστούμε να πληρώσουμε για χρόνια την πιο λάθος χάραξη, που θα μπορούσε να έχει γίνει σε ένα από τα πιο νευραλγικής σημασίας οδικά δίκτυα της περιφερειακής ενότητας του Ηρακλείου.

Τα επόμενα βήματα

Όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο πρόεδρος του ΟΑΚ, Θεόδωρος Νίνος, «αυτή τη στιγμή είναι ενεργή η εργολαβία συντήρησης του οδικού δικτύου της Μεσσαράς, που έχει προλάβει αρκετά θέματα, τα οποία έχουν αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά.

Σε αυτή τη φάση εντοπίζεται μια αστοχία στην περιοχή πριν τη σήραγγα της Πλουτής, όπου έχει παρουσιαστεί μια ρωγμή, που σημαίνει ότι έχουμε ενεργή αστοχία στο υπόστρωμα του δρόμου.

Έχουμε την ενεργή εργολαβία και θα κάνουμε προληπτικά ό,τι μπορούμε, για να περιορίσουμε το πρόβλημα εν όψει του χειμώνα. Ταυτόχρονα, έχουμε υποβάλει αίτημα χρηματοδότησης 900 χιλιάδες ευρώ για τις εργασίες συντήρησης, διότι ειδικά στο συγκεκριμένο σημείο, θα χρειαστεί πιο εκτεταμένη επέμβαση από αυτή που θα κάνουμε τώρα, για την προληπτική αντιμετώπιση.

Φαίνεται ότι υπάρχει θέμα καθιζήσεων, όπως έχουμε αντιμετωπίσει και σε πολλά άλλα σημεία του δρόμου, αλλά νομίζω ότι έχει εξασφαλιστεί ένα υψηλό επίπεδο για τους χρήστες και εκεί θέλουμε να το διατηρήσουμε».

Ο πρόεδρος του ΟΑΚ Θεόδωρος Νίνος

Τα συνοδά έργα

Επίσης, έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για την ολοκλήρωση του έργου στο σύνολό του και έχουν σταλεί στο Υπουργείο. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα 31 εκατ. ευρώ και αφορά και στην έξοδο διαφυγής από τη μεγάλη σήραγγα στην Αγία Βαρβάρα και το οδικό τμήμα που δεν έχει ολοκληρωθεί πριν από αυτή, δηλαδή πριν τον κυκλικό κόμβο προς Ηράκλειο.

Περιλαμβάνει ακόμα τον ανισόπεδο κόμβο Πανασού, με τη συνδετήρια οδό από τη νέα επαρχιακή οδό προς τον οικισμό, καθώς και έργα διευθέτησης ομβρίων τα οποία δυστυχώς δημιουργούν πολλά προβλήματα. Στο δίκτυο των επεμβάσεων περιλαμβάνεται και το πλέγμα των παράπλευρων οδών για την εξυπηρέτηση των όμορων αγροτικών περιουσιών και αυτό ένα θέμα που πρέπει να αντιμετωπισθεί.

Θα πληρώνουμε για χρόνια τα μεγάλα λάθη στη χάραξη του δρόμου της Μεσσαράς

Τα ενοπισμένα προβλήματα που βρίσκονται σε αρχικό στάδιο, έχουν καταγραφεί σε διαφορετικά σημεία από αυτά στα οποία είχε σημειωθεί πριν από τρία χρόνια η μεγάλη υποχώρηση του οδοστρώματος, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα να γίνει αποκλεισμός του δρόμου και να ακολουθήσουν βαριά έργα αντιστήριξης, τα οποία θωράκισαν το επίμαχο σημείο που αποκαταστάθηκε πλήρως και πλέον δεν εμφανίζει προβλήματα.

Ωστόσο, ο δρόμος της Μεσσαράς βρίσκεται σταθερά αντιμέτωπος με τα προβλήματα που δημιουργεί η χάραξή του. Όπως είναι γνωστό, η διαδρομή που αποφασίστηκε να διανύσει περνάει από τα πιο λάθος σημεία που θα μπορούσαν να έχουν επιλεγεί, σύμφωνα και με τις επίσημες εκτιμήσεις των γεωτεχνικών, που έχουν διαπιστώσει ότι διέρχεται μέσα από μάργες και ασταθή εδάφη.

Επίσης, σε όλο το μήκος της διαδρομής του δρόμου υπάρχουν πολλά σημεία με υπόγεια νερά, τα οποία αναβλύζουν με τις πρώτες βροχές, γεγονός που απαιτεί συνεχή επαγρύπνηση και μεγάλη προσοχή, για να μην προκληθούν νέα φαινόμενα καθίζησης ή άλλα προβλήματα, που μπορούν να προκαλέσουν ζημιά στο οδικό δίκτυο.

Σε ό,τι αφορά στα εντοπισμένα προβλήματα, που τώρα διαπιστώθηκαν και βρίσκονται σε αρχικό στάδιο, ο πρόεδρος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, Θεόδωρος Νίνος, σημειώνει ότι «έχει ήδη διατυπωθεί αίτημα χρηματοδότησης του ΟΑΚ, προκειμένου να προχωρήσει σε εργασίες αποκατάστασης, υπογραμμίζοντας ότι όσο πιο νωρίς γίνει η παρέμβαση, τόσο πιο γρήγορα θα αποτραπεί μια επιδείνωση του προβλήματος, που θα πρέπει με κάθε τρόπο να αποτραπεί.

Ο ίδιος σημειώνει ότι είναι σημαντικό ο δρόμος να συντηρείται, καθώς πρόκειται για κορυφαίας σημασίας οδική σύνδεση, που ενώνει το βόρειο και το νότιο τμήμα της περιφερειακής ενότητας του Ηρακλείου, ενώ επίσης εξυπηρετεί χιλιάδες πολίτες, πράγμα που σημαίνει ότι τα ζητήματα ασφάλειας της κίνησης των οχημάτων αποτελούν πρόσταγμα».