Την οικονομική συμφωνία που θα κλείσει ο Δήμος με το αστικό ΚΤΕΛ για την ενεργοποίηση των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, τα οποία θα σηκώσουν το βάρος μιας νέας οδικής σύνδεσης που θα μεταφέρει χωρίς εισιτήριο τον κόσμο από το νότο προς το κέντρο, καλείται να επικυρώσει στη σημερινή της συνεδρίαση η Οικονομική Επιτροπή. Στην εισήγηση της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης, την οποία καλείται να εγκρίνει η Οικονομική Επιτροπή, περιγράφεται η οικονομική προσφορά που προτάθηκε από το ΚΤΕΛ και αξιολογήθηκε ως ικανοποιητική, η οποία προβλέπει τιμή €1,70 ανά χιλιόμετρο κίνησης των ηλεκτρικών λεωφορείων και € 2,20 ανά χιλιόμετρο κίνησης των συμβατικών λεωφορείων χωρίς ΦΠΑ. H επιτροπή έλαβε υπόψη τα πραγματικά κόστη εκτέλεσης δρομολογίων με συμβατικά λεωφορεία για τις εν λειτουργία γραμμές ( κόκκινη και μπλε ) τα οποία είναι: Κόκκινη γραμμή : 1,786€/χιλιόμετρο ή 44.928 €/ώρακίνησης Μπλε γραμμή :1,786 €/χιλιόμετρο ή 50,00€/ώρα κίνησης και έκρινε ότι με την προσφορά που κατέθεσε για τη λειτουργία της πράσινης γραμμής ο οικονομικός φορέας, το κόστος κίνησης ανά ώρα για τα συμβατικά λεωφορεία διαμορφώνεται 39,6 €/ώρα ή 2,20€/χλμ και των ηλεκτρικών λεωφορείων σε 30,6 €/ώρα ή 1,70€/χλμ , κόστος αποδεκτό από την Επιτροπή Διαγωνισμού δεδομένων των ιδιαιτέρων χαρακτηριστικών της πράσινης γραμμής (κυκλοφοριακός φόρτος Λ. Κνωσσου , συχνότητα δρομολογίων)
Εάν η Οικονομική Επιτροπή δώσει το πράσινο φως για την έγκριση της συμφωνίας, θα πρέπει να διασφαλιστεί η ανάλογη έγκριση και από το τοπικό ελεγκτικό και από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.
Όπως τονίζει με δηλώσεις του στην «Π» ο αρμόδιος αντιδήμαρχος τεχνικών έργων Γιάννης Αναστασάκης, η νέα γραμμή θα ενεργοποιηθεί μετά την υπογραφή σχετικής σύμβασης με το αστικό ΚΤΕΛ που θα γίνει πολύ σύντομα. Ο ίδιος εξηγεί ότι ο σχεδιασμός προβλέπει, ότι το νέο δρομολόγιο που θα ενεργοποιηθεί θα συνδέσει οδικώς τη λεωφόρο Κνωσού από το ύψος της γέφυρας της Εθνικής οδού ( στο ύψος των εγκαταστάσεων του ΕΚΑΒ) προς το κέντρο της πόλης. Για την ακρίβεια η διαδρομή – σύμφωνα πάντα με τον αντιδήμαρχο- είναι Κνωσού, Δημοκρατίας, Χρυσοστόμου, Έβανς, Πλατεία Κορνάρου, Αγίου Μηνά, Καλοκαιρινού, Πλαστήρα. Όπως σημειώνει επί της λεωφόρου Κνωσού, ακριβώς κάτω από τη γέφυρα της Εθνικής Οδού, στον ακάλυπτο χώρο που υπάρχει κατά μήκος της, πρόκειται να διαμορφωθεί ένα πάρκινγκ, στο οποίο ο πολίτης θα μπορεί να αφήνει το αυτοκίνητο του, να κατεβαίνει με το μίνι μπας χωρίς εισιτήριο στο κέντρο της πόλης και στη συνέχεια με τον ίδιο τρόπο να επιστρέφει.
Όπως είναι γνωστό, τα ηλεκτρικά λεωφορεία τα είχε παραλάβει ο Δήμος Ηρακλείου πριν από ακριβώς ένα χρόνο, καθώς η προμήθεια τους ήταν ενταγμένη στην πράξη «κοινές δράσεις για τη δημιουργία πράσινων – περιβαλλοντικά φιλικών διαδρομών μέσα σε τουριστικές περιοχές», με ακρωνύμιο «ECOROUTs», του Προγράμματος Συνεργασίας «INTERREG V-Α Ελλάδα-Κύπρος 2014-2020». Η πράξη «ECOROUTs» χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης) και από Εθνικούς Πόρους της Ελλάδας και της Κύπρου. Στην προκειμένη περίπτωση, η απόκτηση των δύο ηλεκτροκίνητων λεωφορείων συνολικού κόστους 748.960,00 ευρώ χρηματοδοτήθηκε και από πόρους του Δήμου Ηρακλείου (248.960,00 ευρώ).
Ο αντιδήμαρχος σημειώνει ότι η χρήση των νέων λεωφορείων ουσιαστικά σηματοδοτεί το πρώτο μεγάλο βήμα του Δήμου στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, προς την οποία οφείλουμε έτσι κι αλλιώς να προχωρήσουμε, συντονισμένα, γρήγορα και αποτελεσματικά. Στόχος της προσπάθειας αυτής, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Γ. Αναστασάκη είναι να καλυφθεί ένα ακόμα σημαντικό τμήμα της πόλης, και να διευκολυνθούν οι κάτοικοι του προκειμένου να υπάρξουν συνθήκες ευέλικτης πρόσβασης στον ιστορικό ιστό, χωρίς αυτοκίνητο. Η νέα αυτή γραμμή έρχεται να ενισχύσει αποφασιστικά την προσπάθεια που ήδη έχει ξεκινήσει για τη μεταφορά του επιβατικού κοινού κατευθείαν στο κέντρο της πόλης με δύο γραμμές σε συνεργασία με το αστικό ΚΤΕΛ.