Καθημερινό και ιδιαίτερα οξύ το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην πόλη του Ηρακλείου λόγω ελλείψεων προσωπικού, οι εικόνες με τους σωρούς των σκουπιδιών κατακλύζουν τα μέσα ενημέρωσης και δικτύωσης.
Ιδιαίτερα σημαντικές ανακοινώσεις για τα επόμενα βήματα στο κρίσιμο μέτωπο της καθαριότητας για τον Δήμο Ηρακλείου έκανε στη Λότζια το μεσημέρι της Τρίτης ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Πρασίνου, Νίκος Γιαλιτάκης.
Σύμφωνα με όσα είπε ο αντιδήμαρχος, “μπαίνουν στη μάχη” της αποκομιδής των απορριμμάτων άμεσα 20 νέοι εργαζόμενοι. Ο δήμος εκτιμά ότι μέχρι το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας θα έχει επανέλθει η κανονικότητα στην αποκομιδή.
Στα τέλη του Μαΐου πρόκειται να παρουσιαστεί το σχέδιο της Δημοτικής Αρχής για τη διαχείριση των απορριμμάτων, που θεωρείται ιδιαίτερα πιθανό ότι πρόκειται να συμπεριλαμβάνει και την εμπλοκή μέσων του ιδιωτικού τομέα.
Σε δηλώσεις του ανέφερε:
«Από σήμερα προσελήφθησαν ήδη οι πρώτοι 20 συμβασιούχοι, άρα όλα τα δρομολόγια της αποκομιδής θα αρχίσουν να ξαναβγαίνουν σε καθημερινή βάση, ενώ θα συνεχίσουν και τα μηχανήματα έργου να επιχειρούν για την πλεονάζουσα ποσότητα των απορριμμάτων που έχει συσσωρευθεί.
Θεωρούμε ότι μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα έχουμε επανέλθει πλήρως στην κανονική κατάσταση και αυτή η αρνητική παρένθεση θα κλείσει. Κυρίαρχο μέλημά μας, χρέος και ευθύνη της Δημοτικής μας Αρχής, είναι να παρουσιάσουμε αυτό το ολοκληρωμένο σχέδιο για να αποκτήσει η Υπηρεσία Καθαριότητας επαρκείς υπηρεσίες, πλήρεις υπηρεσίες για να καλύπτει όλες τις σύγχρονες ανάγκες, οι οποίες χρόνο με τον χρόνο μεγαλώνουν.
Όπως είναι οι ανάγκες της αυξημένης επισκεψιμότητας, της αύξησης των ογκωδών αντικειμένων, της αφισορύπανσης, αλλά και τις νομοθεσίες οι οποίες έρχονται και γίνονται πιο αυστηρές αναφορικά με την διαχείριση των αποβλήτων.».
Υπενθυμίζεται ότι 87 παρατασιούχοι εργαζόμενοι απομακρύνθηκαν από την εργασία τους με δικαστική απόφαση την Παρασκευή 11/4. Τη Μεγάλη Δευτέρα 14/4, η Δημοτική Αρχή έφερε εκτάκτως το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, ξεκινώντας άμεσα τη διαδικασία αντικατάστασης μέσω ΑΣΕΠ. Παράλληλα, αναδιατάχθηκε το προσωπικό της Υπηρεσίας Καθαριότητας, η οποία λειτουργούσε με το 1/3 της δύναμής της, ενώ προστέθηκαν στην αποκομιδή και μηχανήματα έργου της Τεχνικής Υπηρεσίας και εξωτερικής βοήθειας.
Ολοκληρώθηκαν δηλαδή όλες τις διαδικασίες πρόσληψης (οι οποίες δεν μπορούν να ξεκινούν πριν κοινοποιηθεί η εκάστοτε δικαστική απόφαση) σε μόλις 18 εργάσιμες ημέρες. Διαδικασία που θα ακολουθηθεί και για την κάλυψη των κενών θέσεων που δημιουργήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα, όταν κοινοποιήθηκε στο Δήμο Ηρακλείου μια ακόμη απόφαση δικαστηρίου η οποία απέρριπτε την αίτηση παραμονής στην εργασία 43 παρατασιούχων εργαζομένων.
Δείτε βίντεο με δηλώσεις του αντιδημάρχου Νίκου Γιαλιτάκη