αγορά
Υποτονική ήταν η κίνηση στην αγορά

Μπορεί οι εκπτώσεις να άρχισαν επίσημα χθες, ωστόσο η αγορά συμπεριφέρθηκε σαν να μην υπήρχαν εκπτώσεις. Λίγο το έλλειμα ενημέρωσης ως προς την έναρξη τους, λίγο η γενικότερη κατάσταση που επικρατεί και λίγο το γεγονός της Δευτέρας μετά από ένα ζεστό Σαββατοκύριακο, συνδυάστηκαν για να δώσουν ένα αποτέλεσμα, το οποίο δεν προμήνυει μια δυναμική θερινή περίοδο.

Στα καταστήματα περισσότερο κινήθηκαν λιγοστοί τουρίστες, οι αγορές των οποίων επίσης ήταν περιορισμένες.

Οι ντόπιοι καταναλωτές που κατέβηκαν στην αγορά ήταν ελάχιστοι, ενώ οι περισσότεροι από αυτούς περιορίστηκαν στο να κάνουν μια διερευνητική βόλτα και όχι στο να ψωνίσουν. Οι καταστάσεις άλλωστε είναι τέτοιες που τουλάχιστον προς το παρόν δεν ευνοούν αφενός μαζικές αγορές, ενώ αφετέρου προβληματίζουν σε σχέση με το τι θα συμβεί τους επόμενους μήνες και πόσες ανάγκες ρευστότητας θα χρειαστεί το κάθε νοικοκυριό.

Κάτω από αυτό το πρίσμα, η απαιτούμενη ώθηση στην αγορά δεν δόθηκε, με τις ελπίδες να στρέφονται πλέον στις επόμενες ημέρες, που εκτιμάται ότι θα υπάρχει μια πιο σαφής και καθαρή εικόνα στην αγορά.

Ο Εμπορικός Σύλλογος παρ’ όλα αυτά, εξακολουθεί να απευθύνει μαζικό κάλεσμα επίσκεψης, αλλά και κάλυψης όλων των αναγκαίων αγορών, κάνοντας σαφές ότι η τοπική αγορά και οικονομία έχουν άμεση ανάγκη την στήριξη όλων των καταναλωτών. Την ίδια στιγμή, ο Εμπορικός Σύλλογος κάνει σαφές το γεγονός ότι η κυβέρνηση οφείλει να ενσκήψει στα προβλήματα του κλάδου και να δώσει αναγκαία ρευστότητα, σε μια μεγάλη ομάδα επιχειρηματιών που δεν έχουν δει σχεδόν κανένα κυβερνητικό ευεργέτημα, όπως υποστηρίζουν.

αγορα
Οι οδηγίεςτου συλλόγου

Προσαρμοσμένες στις ανάγκες της εποχής είναι οι οδηγίες που δίνει προς τα μέλη του αλλά και τους καταναλωτές ο Εμπορικός Σύλλογος Ηρακλείου. Εκτός από τις «κλασικές» πλέον ενημερωτικές οδηγίες, ο Εμπορικός Σύλλογος κάνει αναφορά και στην υποχρεωτικότητα της χρήσης μάσκας, καθώς και σε ποια σημεία οι καταναλωτές και οι επαγγελματίες και υπάλληλοι θα πρέπει να τη χρησιμοποιούν.

Ειδικότερα ο Εμπορικός Σύλλογος επισημαίνει τα εξής:

  • Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (διαγεγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική.
  • Επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
  • Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
  • Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).
  • Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
  • Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
  • Η χρήση μάσκας  στα  μικρά  καταστήματα  παραμένει    προαιρετική,   αλλά συνιστάται στους καταστηματάρχες  να  προτρέπουν τους πελάτες  τους  και τους εγραζόμενούς  τους, ώστε να φορούν μάσκες και να απολυμαίνουν  τακτικά  τα  χέρια  τους.
  • Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική μόνο για το προσωπικό των καταστημάτων που βρίσκονται εντός εμπορικών κέντρων, εκπτωτικών χωριών και εκπτωτικών καταστημάτων.