Μια δράση για την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης μέσα από τη σοφία της τρίτης ηλικίας

Το Λύκειο Καστελλίου, στο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη», υλοποίησε μια καινοτόμα εκπαιδευτική πρωτοβουλία με τίτλο:

«Γέφυρες ζωής και γνώσης – Ιστορίες να ακουστούν».

Την παιδαγωγική ευθύνη της δράσης ανέλαβαν οι εκπαιδευτικοί:

o Αρχάβλη Ελένη (Α’ τάξη), 

o Καραγιώργη Ελένη (Β’ τάξη) 

o Ψυλλάκη Κατερίνα (Γ’ τάξη)

Η εκπαιδευτική αυτή προσέγγιση εστιάζει στην ενίσχυση της διαγενεακής επικοινωνίας, συνδέοντας τους/τις μαθητές/τριες με τη σοφία και τις εμπειρίες της τρίτης ηλικίας. Η μαθητική ομάδα «Η Μηχανή του Χρόνου», μέσα από διαλόγους και συναντήσεις με ηλικιωμένα μέλη της τοπικής κοινότητας, κατέγραψε προσωπικές αφηγήσεις ζωής, συμβάλλοντας στην καλλιέργεια ενσυναίσθησης, κοινωνικής ευαισθησίας και ενεργού πολιτειότητας.

Η δράση περιλάμβανε:

  • Επισκέψεις σε δομές φροντίδας ηλικιωμένων, όπως το Γηροκομείο, με στόχο τη συναισθηματική ενδυνάμωση των φιλοξενουμένων μέσα από την παρουσία και την ενεργό συμμετοχή των μαθητών.
  • Ανταλλαγή βιωμάτων και ιστοριών ζωής, επικεντρωμένη στην εξέλιξη της οικογένειας, του σχολείου, των σχέσεων και των αξιών από γενιά σε γενιά.
  • Συμμετοχή στον 2Ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Οπτικοακουστικής Δημιουργίας του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων «Chania Film Festival», με την παραγωγή του έργου: «Γέφυρες ζωής και γνώσης: Νιάτα που ρωτούν και νιάτα που θυμούνται», στο οποίο αποτυπώνονται συνεντεύξεις μαθητών με άτομα της τρίτης ηλικίας.

Η συμμετοχή των μαθητών/τριών σε αυτή τη δράση αποτέλεσε πολύτιμη ευκαιρία μάθησης και προσωπικής ανάπτυξης, εντάσσοντας την παιδεία στην καρδιά της κοινωνικής πράξης. Μέσα από τέτοιες «γέφυρες» μεταξύ γενεών, ενισχύεται η κοινωνική συνοχή, περιορίζεται η απομόνωση των ηλικιωμένων και διαφυλάσσεται η πολιτισμική μας κληρονομιά.

Το Λύκειο Καστελλίου και ο Δήμος Μινώα Πεδιάδας συγχαίρουν θερμά όλους τους/τις συμμετέχοντες/ουσες για την ευαισθησία, τη δημιουργικότητα και την ουσιαστική συμβολή τους στην προώθηση της ενεργού πολιτειότητας.