Στις αρχές του επόμενου έτους αναμένεται να ανοίξει η κρίσιμη συζήτηση ανάμεσα στον ΟΛΗ και τη ΔΕΠΑΝΑΛ για το μέλλον του Μαρίνα το οποίο συμπληρώνει 40 χρόνια ζωής ως δημοτικό αναψυκτήριο, αλλά μετά την πώληση του λιμανιού στον Γκριμάλντι η συνέχιση της λειτουργίας του μπαίνει στην «κόψη του ξυραφιού».
Θα ανανεωθεί η σύμβαση ή θα γίνει διαγωνιστική διαδικασία και με ποιους όρους (;) είναι το κρίσιμο ερώτημα το οποίο τίθεται, με τους περισσότερους να μην πιθανολογούν την παραμονή της ΔΕΠΑΝΑΛ, πράγμα που μένει να αποδειχτεί.
Τον Απρίλιο λήγει η προθεσμία της μίσθωσης του Μαρίνα, και το γεγονός ότι το μέλλον της διαχείρισης του χώρου είναι κυριολεκτικά στον αέρα, δημιουργεί φόβους και αγωνία για την επόμενη μέρα και για το μέλλον 21 εργαζομένων που δεν κρύβουν το γεγονός ότι ανησυχούν και είναι αναστατωμένοι.
Το γεγονός ότι η επόμενη μέρα του Μαρίνα μετά τη λήξη της μίσθωσης του ΟΛΗ με τη ΔΕΠΑΝΑΛ πλέει σε θολά νερά, εντείνει την αγωνία και στη ΔΕΠΑΝΑΛ και στους εργαζόμενους και όπως σχολιάζουν ψύχραιμοι τρίτοι πολιτικοί παρατηρητές, δεν είναι ηθικό να υπάρξει την τελευταία στιγμή ένας αιφνιδιασμός εξοστρακισμού της δημοτικής επιχείρησης.
Παράλληλα αξιολογούν ότι είναι καλύτερο να γίνει μια σιωπηρή παράταση της μίσθωσης του Μαρίνα στη ΔΕΠΑΝΑΛ ως το τέλος του 2025, ώστε να δοθεί ο χρόνος μιας ώριμης συζήτησης ανάμεσα στις δύο πλευρές.
To κόστος ενοικίασης και τα εναλλακτικά σχέδια
Εδώ και 40 χρόνια βρίσκεται στο λιμάνι το δημοτικό αναψυκτήριο του Μαρίνα τονίζει με δηλώσεις του στην «Π» ο πρόεδρος της ΔΕΠΑΛΑΛ Κώστας Βαρβεράκης, που εξηγεί ότι η για πρώτη φορά λειτούργησε το 1985.
Μάλιστα όπως σχολιάζει, η ταύτιση του Δήμου με το συγκεκριμένο χώρο έχει σαν αποτέλεσμα σε πολύ κόσμο να εντυπωθεί η αίσθηση ότι πρόκειται για δημοτική περιουσία.
Όμως τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι, επειδή ο Δήμος πάντα ενοικίαζε το συγκεκριμένο χώρο από είτε από το Λιμενικό Ταμείο είτε αργότερα από τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου.
Μάλιστα το κόστος της ενοικίασης μετά την τελευταία ανακοστολόγηση που έγινε από την προηγούμενη διοίκηση του ΟΛΗ εκτοξεύθηκε στο ποσό των 12,5 χιλιάδων ευρώ, και μαζί με τους φόρους και μια σειρά από άλλες χρεώσεις ανέρχεται στις 14 χιλιάδες ευρώ.
Σε αυτά τα έξοδα θα πρέπει να προστεθούν και άλλες χρεώσεις που είναι υψηλές όπως για παράδειγμα του ηλεκτρικού ρεύματος που ανεβάζουν το κόστος λειτουργίας.
Ο πρόεδρος της ΔΕΠΑΝΑΛ σημειώνει ότι ενδιαφέρει πάρα πολύ τη δημοτική επιχείρηση να ανανεωθεί η συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές και να μπορέσει η ΔΕΠΑΝΑΛ να εξασφαλίσει την παραμονή της στο λιμάνι αλλά με όρους βιωσιμότητας και σε σχέση με την τιμή της ενοικίασης και σε σχέση με το χρονικό ορίζοντα της μίσθωσης ώστε να είναι διαχειρίσιμη.
Ο ίδιος εξηγεί ότι στην κατεύθυνση αυτή θα γίνουν συζητήσεις με τον ΟΛΗ στην αρχή της χρονιάς για να ενημερωθεί ο Δήμος και η δημοτική επιχείρηση και επισήμως σε σχέση με τον σχεδιασμό που υπάρχει για την επόμενη μέρα.
Παράλληλα ο κ. Βαρβεράκης σημειώνει ότι αποτελεί πρώτο μέλημα της διοίκησης της ΔΕΠΑΝΑΛ η εξασφάλιση των εργαζομένων.
Όπως είναι γνωστό, το χειμώνα εργάζονται στο κατάστημα 17 άτομα και το καλοκαίρι 21 οι οποίοι υπηρετούν το συγκεκριμένο πόστο πάνω από 10-15 χρόνια.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της δημοτικής επιχείρησης διαβεβαιώνει ότι ήδη έχουν αρχίσει να εξετάζονται εναλλακτικά σχέδια για την απορρόφηση των εργαζομένων σε περίπτωση που τελικά δεν εξελιχθούν θετικά τα πράγματα με την ανανέωση της σύμβασης του Μαρίνα.