Κόσμος και κοσμάκης αναμένεται σήμερα στο δημοτικό συμβούλιο Ηρακλείου, καθώς στις 6 το απόγευμα συζητείται το θέμα της αναθεώρησης της κυκλοφοριακής μελέτης για το πεζοδρομημένο πλέον κέντρο.

Κεντρικός στόχος της μελέτης είναι  να βελτιωθεί η πρόσβαση των πεζών στο κέντρο της πόλης και να αποθαρρυνθεί η χρήση του ΙΧ στη ζώνη ανάπλασης. Δηλαδή να υποστηριχθεί η πεζή μετακίνηση, να υπάρξει αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών επιβαρύνσεων και να στηριχθεί η χρήση ποδηλάτου.

Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων στην κεντρική παρουσίαση της αναθεώρησης της κυκλοφοριακής μελέτης ο  δρ. συγκοινωνιολόγος, μελετητής δημοσίων έργων Απόστολος Πρώιος, τονίζοντας ότι τα κυκλοφοριακά δεδομένα που συλλέχθηκαν έδειξαν ότι η πλειονότητα των μετακινήσεων ξεκινούν από την κατοικία και έχουν ως προορισμό την εργασία. Ένα 30% των μετακινήσεων έχει ως λόγο την αναψυχή. Οι περισσότεροι μετακινούνται με ΙΧ, ενώ ένα 20% επιλέγει την πεζή μετακίνηση και η  μέγιστη διάρκεια των μετακινήσεων είναι τα 20 λεπτά.

Ο μελετητής εξήγησε ότι προτεραιότητα είναι η κατασκευή πεζοδρομίων και όχι η δημιουργία θέσεων στάθμευσης σημειώνοντας ότι «δεν μπορούν να ικανοποιηθούν όλοι οι οδηγοί αυτοκίνητων». Ο ίδιος παρουσίασε την πρόταση της μελέτης για την πλήρη πεζοδρόμηση της λ. Δικαιοσύνης ως την οδό Καζάνη, όπως αντίστοιχα της μικρής Έβανς και της Σμύρνης καθώς και των καθέτων σε αυτές οδών.

Περιέγραψε την ελεγχόμενη πρόσβαση σε ταξί, δίκυκλα και μίνι μπας, με το σκεπτικό να εισέρχονται, να εκτελούν την εργασία που σκοπεύουν και να εξέρχονται από το κέντρο με συγκεκριμένο τρόπο. Ακόμα σημείωσε ότι  πλέον τίθεται ως πρόταση η πλήρης πεζοδρόμηση, που θα δρομολογήσει την έξοδο των οχημάτων από ολόκληρη τη ζώνη ανάπλασης. Ο κ. Πρώιος παρουσίασε την πρόταση της μελέτης που προβλέπει να αναπλαστούν και να μετατραπούν σε δρόμους ήπιας και μονής κυκλοφορίας με παράλληλη απαγόρευση της στάθμευσης οι οδοί Άλμπερτ και Βιάννου.

Συγκεκριμένα προτείνεται η αντιδρόμηση της οδού Βιάννου, προκειμένου να λειτουργεί σαν ζευγάρι με την οδό Άλμπερτ. Για την περιοχή του Αρχαιολογικού Μουσείου, σημείωσε ότι δρομολογείται η πεζοδρόμηση της οδού Ιδομενέως ως τη Μεραμβέλλου, με ταυτόχρονη αντιδρόμηση της Μεραμβέλλου από τη συμβολή με τη Χατζηδάκη και την Μποφόρ ως την οδό Υγείας.

Αντίστοιχα η οδός Δουκός Μποφόρ παραμένει μονής κατεύθυνσης, προτείνεται  να διαμορφωθούν τα πεζοδρόμια, να οριοθετηθούν οι θέσεις στάθμευσης και δεξιά να οριοθετηθεί ποδηλατόδρομος. Στην πλατεία 18 Άγγλων προτείνεται  να διαμορφωθεί ο χώρος για τα ταξί, να αρθούν οι παράνομες σταθμεύσεις, να προβλεφθεί χώρος για στάθμευση τουριστικού λεωφορείου και να διευκολυνθεί η πρόσβαση των πεζών στο φρούριο Κούλε.

Η μελέτη εισηγείται τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και να οριστούν δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, με κεντρική νησίδα στη μέση και δυνατότητα αναστροφής από την οδό Μιτσοτάκη προς τα δυτικά, με ταυτόχρονη κατάργηση του κυκλικού κόμβου.