Μεγάλη εργολαβία για τους κυβόλιθους
Κοινωνικής Πολιτικής

Μια μεγάλη εργολαβία, η οποία έρχεται να αποκαταστήσει τα μεγάλα προβλήματα και έχουν προκύψει στους δημόσιους χώρους που δεν έχουν μέχρι σήμερα συντηρηθεί, υπογράφεται σήμερα το πρωί στη Λότζια. Στο επίκεντρο της μεγάλης παρέμβασης που επίκειται είναι μεταξύ άλλων η 25ης Αυγούστου, η Ταξιάρχου Μαρκοπούλου, η παραλιακή οδός, η Καινούρια Πόρτα και το Κομμένο Μπεντένι, όπου οι κυβόλιθοι, που άλλοι έχουν σπάσει και άλλοι έχουν φύγει από τη θέση τους, έχουν δημιουργήσει παντού παγίδες για τους πεζούς και τα οχήματα.

Για τον λόγο αυτόν είναι άλλωστε έντονες οι διαμαρτυρίες τόσο των κατοίκων των περιοχών αυτών όσο και των καταστηματαρχών,  που υπογραμμίζουν ότι δεν είναι μόνο απρεπής αλλά και επικίνδυνη η κατάσταση στο κέντρο της πόλης.

Όπως σημειώνουν, οι κατεστραμμένες αστικές υποδομές απαξιώνουν την πόλη και για τους κατοίκους και για τους επισκέπτες της, ειδικά τώρα που επίκειται η νέα τουριστική σεζόν αναμένεται να έχουμε αύξηση του τουριστικού ρεύματος με ό,τι αυτό συνεπάγεται… Είναι θλιβερό, όπως σημειώνουν, σε κεντρικές αρτηρίες της πόλης που αποτελούν και τη «βιτρίνα» του Ηρακλείου ο κυβόλιθος να ξηλώνεται να σπάει, τα πεζοδρόμια να είναι διαλυμένα και γενικότερα να επικρατεί μια εικόνα που δεν μας αρμόζει και μας αδικεί κατάφωρα.

Από την πλευρά του ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Γιάννης Αναστασάκης με δηλώσεις του στην «Π» τονίζει μεταξύ άλλων ότι η παρέμβαση που δρομολογείται είναι ευρείας έκτασης και έρχεται να αποκαταστήσει προβλήματα και να δώσει λύσεις σε μια σειρά από ζητήματα που έχουν  ανοίξει.

Στη λογική που έχουμε αναπτύξει τα τελευταία χρόνια για τη σωστή συντήρηση των  δημοτικών υποδομών και του δημόσιου χώρου, μετά τις παρεμβάσεις που εκτελούνται σε σχολεία, σειρά παίρνουν οι κοινόχρηστοι χώροι του Δήμου Ηρακλείου. Εκεί θα προσπαθήσουμε να διορθώσουμε τα προβλήματα που υπάρχουν, είτε αφορούν σε ανακατασκευή πεζοδρομίων ή σε αντικατάσταση κυβόλιθων σε πεζοδρομημένες οδούς  ή σε αποκατάσταση του αστικού εξοπλισμού ή σε μια σειρά από λειτουργικές ή αισθητικές παρεμβάσεις σε πάρκα και σε γειτονιές.

Ο ίδιος, απαντώντας στην έντονη κριτική που διατυπώνεται σε σχέση με το είδος του κυβόλιθου που επιλέγεται, καθώς δεν είναι επίπεδος αλλά έχει ανώμαλη επιφάνεια, τονίζει ότι είναι μια επιλογή που έχει γίνει στη λογική της επιβράδυνσης των οχημάτων. Μπορεί να συναντά αντιδράσεις, όπως εξηγεί, αλλά η συμβολή του στη μείωση του ορίου ταχύτητας μέσα την πόλη είναι πραγματικά σημαντική και ουσιαστική. Ασφαλώς και είναι κατανοητή η κριτική που γίνεται από τους πολίτες, αλλά είναι επίσης σημαντικό να αξιολογεί κανείς και  το αντιστάθμισμα της επιλογής.