Παραλιακός δρόμος Ηρακλείου

Μειώνονται οι ταχύτητες κυκλοφορίας στην παλιά πόλη, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι όλα τα οχήματα τα οποία θα κινούνται στον ιστορικό ιστό δεν μπορούν να ξεπεράσουν τα 30χλμ/ώρα.

Τα νέα μειωμένα όρια ταχύτητας σφραγίστηκαν και με τη βούλα του δημοτικού συμβουλίου, που στην τελευταία του συνεδρίαση αποφάσισε να επικυρώσει τη σχετική πρόταση του τμήματος κυκλοφορίας και συγκοινωνιών του δήμου.

O αντιδήμαρχος Γιάννης Αναστασάκης
Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γιάννης Αναστασάκης

«Πρόκειται για μια σημαντική αλλαγή για την πόλη που σέβεται τον άνθρωπο και προάγει την οδική ασφάλεια» τονίζει ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων κ. Γιάννης Αναστασάκης ο οποίος εξηγεί ότι «η  ταχύτητα είναι γνωστό πως αυξάνει καθοριστικά τον κίνδυνο σύγκρουσης, αλλά και την πιθανότητα σοβαρού τραυματισμού ή θανατηφόρου τροχαίου.

Είναι γνωστό από έρευνες ότι στα συμβάντα που εμπλέκεται όχημα με πεζό, η πιθανότητα θανάτου του πεζού εκτιμάται στο 10% όταν η ταχύτητα είναι 30 χλμ./ώρα, στο 50% όταν η ταχύτητα είναι 50 χλμ./ώρα και στο 90% όταν η ταχύτητα είναι 70 χλμ./ώρα.

Ακόμη και μικρή μείωση της ταχύτητας των οχημάτων στις αστικές περιοχές είναι δυνατόν να σώσει αρκετές ζωές. Η μείωση του ορίου ταχύτητας στα αστικά κέντρα και στις γειτονιές από 50χλμ/ω σε 30χλμ/ω ή και λιγότερο μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των ατυχημάτων κατά 40%».

Ο αντιδήμαρχος περιγράφει ότι το Ηράκλειο ακολουθεί τις διεθνείς τάσεις και δουλεύει συστηματικά με στόχο τη λήψη μέτρων για τους ευάλωτους χρήστες με την προώθηση ασφαλέστερων υποδομών, τη μείωση των ταχυτήτων κυκλοφορίας, τη δημιουργία εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης και την ευαισθητοποίηση αναφορικά με την οδική ασφάλεια και τη βιώσιμη κινητικότητα.

Το Ηράκλειο ακολουθεί το παράδειγμα πολλών ιταλικών, γαλλικών, γερμανικών και αγγλικών πόλεων και μειώνει το όριο ταχύτητας στο ιστορικό κέντρο. Την ίδια τακτική εφαρμόζει και σε περιοχές γύρω από σχολεία και περιοχές που συγκεντρώνονται πολλοί και ευάλωτοι χρήστες του δρόμου.

Το μέτρο μείωσης της ταχύτητας σημειώνεται ότι εφαρμόζεται με σήμανση και έλεγχο. Θυμίζουμε ότι τα παλαιά όρια ταχύτητας στον ιστορικό ιστό της παλιάς πόλης ήταν 50 χλμ./ώρα.

Όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων κ. Γιάννης Αναστασάκης, για να μπορέσει να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός της μείωσης του ορίου ταχύτητας, δρομολογούνται και από συνοδά έργα που αφορούν σε υπερυψωμένες διαβάσεις.

Μπροστά από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, στην όδευση προς την Αρχιεπισκόπου Μακαρίου, λίγο μετά τη Λαχαναγορά και μπροστά από τον Καράβολα (καθώς δεν προχωρά ο αρχικός σχεδιασμός για τη δημιουργία κόμβου).

Ο ίδιος εξηγεί ότι ειδικά στα συγκεκριμένα τμήματα του παραλιακού δρόμου θα πρέπει με κάθε τρόπο να αποθαρρύνονται οι μεγάλες ταχύτητες  ακριβώς για να προστατεύεται η κίνηση των πεζών  που κατακλύζουν την περιοχή για να περπατήσουν μαζί με τις οικογένειες τους και να απολαύσουν  τον ελεύθερο χώρο που έχει διαμορφωθεί.