Τα μέλη της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων πάντως, ενημερωθήκαν από τον Γιάννη Κεφαλογιάννη και τον Γενικό Γραμματέα Γιάννη Καραγιάννη

Μετά από 1,5 χρόνο στην διακυβέρνηση, το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε στους εκπροσώπους της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων, ότι τον επόμενο μήνα αναμένεται να υποβληθεί προς διαβούλευση στην αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Περιβάλλοντος η μελέτη για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα, ενώ ως τον Απρίλιο πρόκειται να υποβληθεί η μελέτη για το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος.

Επαναλαμβάνοντας για πολλοστή φορά το αφήγημα περί «ασκήσεων επί χάρτου» του ΣΥΡΙΖΑ, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ο αρμόδιος Υφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης θέλησε να επαναλάβει στους εκπροσώπους της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων, ότι το διάστημα του 1,5 έτους έως την πρώτη υποβολή προς διαβούλευση μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ήταν ελάχιστο, σε σχέση με τη δουλειά που χρειάζονταν να γίνει.

Ο ίδιος μάλιστα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής έχει υποστηρίξει από βήματος της βουλής ότι η δουλειά του Υπουργείου που έγινε αυτό το διάστημα, αντιστοιχεί με δουλειά 4 ή 5 χρόνων. Την ίδια στιγμή βέβαια ο ΣΥΡΙΖΑ εξακολουθεί να διαμηνύει σε όλους τους τόνους πως το έργο ήταν απόλυτα έτοιμο και να διατρανώνει μάλιστα πως αν η κυβέρνηση δεν άλλαζε, τώρα ο Βόρειος Οδικός Άξονας θα βρισκόταν στην φάση δημοπράτησης και όχι … διαβούλευσης μελετών.

Τα μέλη της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων πάντως, ενημερωθήκαν από τον Γιάννη Κεφαλογιάννη και τον Γενικό Γραμματέα Γιάννη Καραγιάννη, ότι όλο αυτό το διάστημα υπήρξε ένας τεράστιος φόρτος που έπρεπε να εκτελεστεί, καθώς και πλήθος διαδικασιών που ήταν αναγκαίο να τρέξουν, ώστε το Υπουργείο να μπορέσει να φθάσει σε αυτό το σημείο που βρίσκεται. Η σύσκεψη στο Υπουργείο διήρκησε περισσότερες από 2,5 ώρες, ενώ ο Υφυπουργός θέλησε να παρουσιάσει όλα τα στάδια που έχει υλοποιήσει ως τώρα η κυβέρνηση αναλυτικά.

Όπως φάνηκε στο πλαίσιο της σύσκεψης, πρόθεση του Υπουργείου είναι να δημιουργηθεί ένα μεγάλο και ενιαίο έργο, το οποίο θα διαθέτει στηθαίο σε όλο το μήκος του και τουλάχιστον δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Με βάση το σχέδιο που παρουσιάστηκε στους εκπροσώπους της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων μάλιστα, η κυβέρνηση δείχνει την πρόθεση της να προχωρήσει, όχι απλά σε μια αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου, αλλά σε ένα υπερσύγχρονο, κλειστό αυτοκινητόδρομο, με σύνθετα τεχνικά έργα και πλήθος παράλληλων αρτηριών και παρακάμψεων.

Με βάση την περιγραφή του έργου, φαίνεται ότι για τη δημιουργία του νέου σύγχρονου δικτύου, θα πρέπει να δημιουργηθούν περίπου 50 χιλιόμετρα σήραγγες απ’ άκρη σ’ άκρη της Κρήτης προκειμένου ο νέος ΒΟΑΚ να πληροί όλες τις προβλεπόμενες κατασκευαστικές προδιαγραφές ενός ευρωπαϊκού έργου.

Μετά από την αναλυτική ενημέρωση που υπήρξε στο Υπουργείο, οι εκπρόσωποι της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων έφυγαν ικανοποιημένοι, εκτιμώντας ότι η πίεση που έχει ασκηθεί προς το Υπουργείο από την ΠΕΔ, αλλά και οι παρεμβάσεις της προς κυβέρνηση και συναρμόδιους υπουργούς, αποδίδουν τελικά καρπούς.

Υπενθυμίζεται ότι ο συνολικός σχεδιασμός περιλαμβάνει την κατασκευή Οδικού Άξονα από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία. Πρόκειται για ένα μεγάλο σε έκταση οδικό έργο με υψηλές τεχνικές απαιτήσεις, όπως η δημιουργία πλήθους σηραγγών και γεφυρών.Όσον αφορά στο τμήμα Άγιος Νικόλαος – Σητεία, προβλέπεται να ληφθεί μέριμνα για τη χρηματοδότηση της ολοκλήρωσης του συνόλου των απαιτούμενων μελετών και στη συνέχεια η προώθηση του αιτήματος για ένταξη του έργου σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα.

«Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής έχει θέσει ως ύψιστη προτεραιότητα την κατασκευή του σύγχρονου Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης» ανέφερε μεταξύ άλλων σε δηλώσεις του μετά τη σύσκεψη ο Υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης για να προσθέσει:

«Από το καλοκαίρι του 2019, με την επίβλεψη και του Γενικού Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργου Καραγιάννη, έχουν γίνει μέχρι σήμερα όλα τα απαιτούμενα βήματα ώστε το εθνικής σημασίας αυτό οδικό έργο να μπει επιτέλους σε τροχιά υλοποίησης. Βρισκόμαστε στο καθοριστικό στάδιο της προετοιμασίας υποβολής των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και είχαμε σήμερα την ευκαιρία να ενημερώσουμε διεξοδικά τους εκπροσώπους των τοπικών κοινωνιών και να ακούσουμε τις απόψεις τους».

Από την πλευρά του, μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης, ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Κρήτης Γιάννης Κουράκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Παρουσιάσαμε στην ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών τις θέσεις της ΠΕΔ Κρήτης και παράλληλα εκφράσαμε την αγωνία αλλά και την απαίτηση της κοινωνίας της Κρήτης να αποκτήσει ένα σύγχρονο, ευρωπαϊκών προδιαγραφών αυτοκινητόδρομο, από την Σητεία μέχρι την Κίσαμο. Επιτέλους, πρέπει να φύγουμε από τις διακηρύξεις και να περάσουμε στο στάδιο της εφαρμογής, προκειμένου να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα, έναν οδικό άξονα προκειμένου να έχουμε ποιότητα μεταφορικού έργου, ασφάλεια που θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της Κρήτης. Θα παρακολουθούμε την πορεία του έργου με βάση τα όσα μας εκτέθηκαν σήμερα για να διασφαλιστεί η απόλυτη υλοποίηση του έργου. Τέλος, θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον συντοπίτη μας Υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη, το Γεν. Γραμ. κ. Καραγιάννη, τον Γεν. Διευθ. του Υπουργείου κ. Καρνέση αλλά και όλα τα στελέχη του Υπουργείου για την παρουσίαση και την ενημέρωση που μας έκαναν, καθώς και για τον παραγωγικό διάλογο και την πολύ χρήσιμη ανταλλαγή απόψεων που είχαμε». Στη σύσκεψη εκτός από τον Υφυπουργό, τον Γενικό Γραμματέα και τον πρόεδρο της ΠΕΔ συμμετείχαν επίσης ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Γιώργος Μαρινάκης, ο Γραμματέας Γιάννης Μαλανδράκης, το μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής Μανόλης Κοκοσάλης και ο δήμαρχος Σητείας Γιώργος Ζερβάκης.