Με νεροπαγίδες διαμορφώθηκε ο κυκλικός κόμβος στο ύψος της Όασης

Με νεροπαγίδες διαμορφώθηκε χθες ο κυκλικός κόμβος στο ύψος της Όασης τον οποίο είχε εξαγγείλει  εδώ και χρόνια η δημοτική Αρχή αποδεικνύοντας χαρακτηριστική ανακολουθία στις πολιτικές δεσμεύσεις της σε σχέση με τον χρόνο υλοποίησης του.

Όπως είναι γνωστό, η διαμόρφωση του κυκλικού κόμβου αρχικά αποτέλεσε μέρος της εργολαβίας ανάπλασης της λεωφόρου Ν. Πλαστήρα την οποία ανέλαβε να ολοκληρώσει η δημοτική Αρχή και για λόγους που ποτέ δεν εξηγήθηκαν επαρκώς, η παρέμβαση του roundabout αποσπάστηκε από το υπόλοιπο έργο.

Στην πάροδο των χρόνων ενώ κατ΄επανάληψη είχε ανακοινωθεί η διαμόρφωση του κόμβου, καταγράφονταν καθυστερήσεις τις οποίες στη Λότζια ερμήνευαν είτε λόγω εμπλοκών στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση είτε λόγω κακών καιρικών συνθηκών.

Μάλιστα στις αρχές της χρονιάς είχε ανακοινωθεί ότι θα προχωρήσουν οι καθαιρέσεις των πεζοδρομίων προκειμένου να γίνει η διαμόρφωση του κυκλικού κόμβου που πρόκειται να κατασκευαστεί έξω από το την είσοδο της Όασης και συγκεκριμένα στη συμβολή των οδών Χρυσοστόμου, Χαριλάου Τρικούπη και μεγάλης Έβανς.

Τελικά όμως, όπως αποδείχτηκε, τα σχέδια για μια φορά άλλαξαν και επιλέχθηκε σε πρώτη φάση μια εντελώς πρόχειρη κατασκευή με νεροπαγίδες, ώστε να λυθεί το βαρύ κυκλοφοριακό πρόβλημα που ταλανίζει την ευρύτερη περιοχή της Έβανς, της Χ. Τρικούπη, όπου καθημερινά σε ώρες αιχμής δημιουργείται το αδιαχώρητο.

Το έργο αποτελεί βασικό αίτημα του αστικού ΚΤΕΛ, καθώς από το ύψος της πλατείας Δασκαλογιάννη μέχρι την εκβολή της Χ.Τρικούπη στην οδό Δημοκρατίας δημιουργείται μια αφόρητη κυκλοφοριακά κατάσταση.

Ωστόσο, παρά τις διαβεβαιώσεις που δόθηκαν, η μια αναβολή διαδέχτηκε την επόμενη και τελικά το έργο προχωρά με εντελώς πρόχειρες διαδικασίες, που προηγούνται της μόνιμης διαμόρφωσης που επιβάλλεται να γίνει ώστε να οργανωθεί σωστά και η κίνηση των οχημάτων και των πεζών.

Η διαμόρφωση του  κόμβου δρομολογείται  κατά τα πρότυπα της κυκλοφοριακής διαμόρφωσης του roundabout που κατασκευάστηκε στη Χανιόπορτα, που απέδειξε ότι μπορεί άριστα να ρυθμίζει τους κυκλοφοριακούς φόρτους μιας περιοχής ιδιαίτερα βεβαρυμένης και τα αποτελέσματα στον κόμβο που θα δημιουργηθεί στην πλατεία Κύπρου, που θα σηματοδοτήσει την κατάργηση του συνόλου των φαναριών.

Πιο συγκεκριμένα, προβλέπεται το ξήλωμα των φαναριών της Χρυσοστόμου, της Χαριλάου Τρικούπη και της Έβανς, καθώς η κίνηση των οχημάτων θα αυτορρυθμίζεται με ομαλή ροή μέσα από τον κόμβο. Όπως εκτιμάται η απαράδεκτη αναμονή στη Χρυσοστόμου προοπτικά  δεν θα υφίσταται μετά την κατασκευή του κυκλικού κόμβου, ο οποίος θα απορροφήσει όλα αυτά τα προβλήματα.

Η παρέμβαση αυτή έχει ανακοινωθεί ότι  θα συνοδευτεί με μια σειρά συνοδών έργων, που αφορούν στη διαμόρφωση των πεζοδρομίων και της νησίδας, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει σωστά ο κυκλικός κόμβος μέσω του οποίου θα ρυθμίζεται η κυκλοφορία και μένει να αποδειχτεί στην πράξη πότε θα υλοποιηθούν.